news-background
news-background

بررسی آماری مراسم ۴۴ میلیون دلاری اسکار ۲۰۲۰

فصل اهدای جوایز ۲۰۱۹-۲۰۲۰ یکشنبه شب با برگزاری مراسم اسکار نود و دوم به پایان می‌رسد. ستارگان هالیوود در این مراسم در سالن دولبی لس آنجلس گرد هم می‌آیند تا از بهترین آثار سینمایی یک سال گذشته تجلیل کنند. هزینه‌ی برگزاری مراسم اسکار ۴۴ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

در میان استودیوها، نت‌فلیکس با ۲۴ نامزدی پیشتاز است و به دنبال آن دیزنی/فاکس و سونی با ۲۳ و ۲۰ نامزدی قرار دارند. برادران وارنر با ۱۲، یونیورسال/فکوس با ۱۱ و نئون و لاینزگیت با هشت و شش نامزدی در رتبه‌‌های بعدی ایستاده‌اند.

«والت‌هاب» گزارش می‌دهد که شبکه‌ی ABC که مراسم امسال را روی ایر می‌برد از تبلیغات تلویزیونی نزدیک به ۱۴۹ میلیون دلار کسب می‌کند. استودیوها بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای کمپین‌های تبلیغاتی فیلم‌ها در طول فصل جوایز امسال پرداخت کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که فروش فیلم برنده‌ی اسکار بهترین فیلم پس از برگزاری مراسم تا ۱۵ میلیون دلار افزایش پیدا کند.

سال گذشته مراسم اهدای جوایز آکادمی توسط ۲۹.۶ میلیون بیننده مشاهده شد که نسبت به سال ۲۰۱۸ تا ۱۲ درصد رشد را نشان می‌داد. آماده ساختن هر یک از بازیگران طراز اول هالیوود برای راه رفتن روی فرش قرمز به صورت میانگین ۱۰ میلیون دلار هزینه می‌شود. ظاهر «کیت بلانشت» در سال ۲۰۱۴ بیش از ۱۸ میلیون دلار بود که در تاریخ برگزاری اسکار سابقه نداشت. حاضرین در این مراسم به صورت میانگین ۱.۵ میلیون دلار برای ظاهر خود هزینه می‌کنند و این رقم برای افرادی که برای اولین بار روی فرش قرمز قدم می‌گذارند به ۲۶۶ هزار دلار می‌رسد.

هر یک از تبلیغات ۳۰ ثانیه‌ای که در طول برگزاری مراسم پخش می‌شود ۲.۶ میلیون دلار هزینه دارد که ۵۴ درصد کمتر از مسابقات پربیننده‌ی سوپر بول است. این مراسم در ۲۲۵ کشور به صورت زنده پخش می‌شود بنابراین ممکن است ارزش سرمایه‌گذاری را داشته باشد.

«والت‌هاب» ارزش هدایای آکادمی به نامزدهای اسکار که یک هفته پیش از برگزاری مراسم به آنان تحویل داده می‌شود را ۲۲۵ هزار دلار برآورد می‌کند. هر زوج برای حضور در ضیافت پس از اسکار که توسط «ونتی فر» برگزار می‌شود ۱۰۵ هزار دلار پرداخت می‌کنند. چاپ آگهی تبلیغاتی در یک صفحه از مجله‌ی «هالیوود ریپورتر» نیز در طول فصل اهدای جوایز ۷۲ هزار دلار هزینه دارد.

نصب فرش قرمز ۱۶.۵ هزار پایی اسکار توسط یک گروه ۱۸ نفره ۹۰۰ ساعت زمان می‌برد. طولانی‌ترین مراسم اسکار تاکنون ۲۶۳ دقیقه بوده و در سال ۲۰۰۲ روی ایر رفته است. اسکار سال گذشته ۲۰۰ دقیقه بود.

امسال ۹۳ کشور نمایندگان خود را برای رقابت در بخش بهترین فیلم بین‌المللی معرفی کردند. فیلم‌هایی از لهستان، مقدونیه شمالی، فرانسه، اسپانیا و کره‌ی جنوبی نامزدهای نهایی امسال خواهند بود. امسال «جان ویلیامز» آهنگساز افسانه‌ای با کسب پنجاه و دومین نامزدی اسکارش با «جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر» رکورد پیشین خود را شکست.

فیلم «جوکر» به کارگردانی «تاد فیلیپس» با ۱۱ نامزدی پیشتاز است. تاکنون ۱۰ برنده‌ی گلدن گلوب در بخش بخترین بازیگر زن اسکار را به هم به خانه برده‌اند. «رنی زلوگر» امسال می‌تواند این اتفاق را تکرار کند.

امسال ۳۱ درصد از نامزدها را زنان تشکیل می‌دهند که در طول تاریخ برگزاری مراسم در بالاترین سطح قرار دارد. یکی از دلایل افزایش این آمار اضافه شدن ۸۴۲ عضو زن به رأی ‌دهندگان اسکار امسال بوده است. دستمزد برندگان اسکار مرد و زن تا ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

«مارتین اسکورسیزی» برای «ایرلندی» نهمین نامزدی اسکارش را دریافت کرد و به پرافتخارترین کارگردان زنده‌ی تاریخ از این حیث تبدیل شد. این سومین بار است که اسکار بدون مجری برگزار می‌شود. «سینتیا اریوو» نیز سومین فردی است که با یک فیلم رد بخش بهترین بازیگری و بهترین ترانه‌ نامزد اسکار می‌شود. «سرشا رونان» ۲۵ ساله دومین بازیگر جوان با چهار نامزدی اسکار است.

امسال «انگل» به کارگردانی «بونگ جون هو» تاریخ‌سازی کرد و به اولین فیلم کره‌ای زبان نامزد اسکار بهترین فیلم و بهترین فیلم خارجی زبان تبدیل شد. برای دومین سال پیاپی، هیچ زنی در بخش بهترین کارگردانی نامزد اسکار نشد.

مراسم اهدای جوایز آکادمی دوشنبه ۲۱ بهمن ماه در ساعت ۴:۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید