news-background
news-background

باکس آفیس: سومین هفته صدرنشینی Bad Boys For Life؛ بررسی عوامل شکست Rhythm Section

فیلم «پسران بد برای همیشه» (دانلود فیلم Bad Boys For Life با لینک مستقیم) استودیوی سونی به راحتی با ۱۷.۹ میلیون دلار در آخر هفته‌ی برگزاری مسابقات «سوپر بول» صدر جدول فروش در آمریکا را تصاحب کرد. سونی برای این فیلم در هفته‌ی سوم اکران فروش ۱۷.۷ میلیون دلاری را گزارش کرده است. مطابق انتظار، فیلم ترسناک «گرتل و هانسل» (دانلود فیلم Gretel & Hansel با لینک مستقیم) استودیوی اوریون و یو‌ای‌‌آر با ۶.۰۵ میلیون دلار و «بخش ریتم» (دانولد فیلم The Rhythm Section‌ با لینک مستقیم) فیلم ۵۰ میلیون‌ دلاری استودیوهای پارامونت، آی‌ام گلوبال و ای‌آن که با  ۲.۸ میلیون دلار توان رقابت با فیلم «ویل اسمیت» و «مارتین لارنس» را نداشتند. این هفته، فیلم «۱۹۱۷» امبلین و یونیورسال و «دکتر دولیتل» (Dolittle) استودیوی یونیورسال به ترتیب با ۹.۶۶ و ۷.۷ میلیون دلار در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند. «بخش ریتم» با فروش ۲.۸ میلیون دلاری، بدترین افتتاحیه‌‌ی تاریخ فیلم‌هایی که در ۳۰۰۰ سالن سینما اکران شده‌اند را ثبت کرد و پایین‌تر از فیلم «هوت» (Hoot) نیو لاین در سال ۲۰۰۶ قرار گرفت که ۳.۴ میلیون دلار فروخت.

سال گذشته فیلم‌ها در آخر هفته‌ی برگزاری سوپر بول بدترین رکورد را در ۱۹ سال گذشته رقم زدند و پس از رکورد ۶۶.۳ میلیون دلاری سال ۲۰۰۰ با فروش کلی ۷۵ میلیون دلار در رده‌ی دوم بدترین آخر هفته‌ها قرار گرفت. امسال فیلم‌ها ۸۵ میلیون دلار فروختند و تا ۱۳ درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان دادند. سال ۲۰۰۸ با ۱۲۸ میلیون دلار و به لطف اکران فیلم «هانا مونتانا» پرفروش‌ترین آخرهفته‌ی سوپر بول را در اختیار دارد. آن فیلم با ۳۱ میلیون دلار افتتاح شد و همچنان رکورددار این آخر هفته است.

فروش فیلم‌ها در طول تعطیلات آخر هفته آنچنان کاهش یافت که برای تصاحب رتبه‌های چهارم تا ششم و نیز رتبه‌های هشتم و نهم رقابت فشرده‌ای وجود داشت. تمامی فیلم‌ها روز یکشنبه با کاهش مواجه شدند چرا که ملت آمریکا پای تلویزیون نشسته بود و مسابقات سوپر بول را تماشا می‌کرد. با این حال، پیش‌تر ثابت شده است که حتی در حین برگزاری سوپر بول، در صورتی که فیلم قابل توجهی روی پرده باشد مردم در روزهای جمعه و شنبه به سالن‌ها می‌آیند.

در مورد شکست‌ فیلم‌هایی که این هفته به صورت گسترده اکران شده بودند پخش‌کنندگان بر یک نکته تأکید می‌کنند: امکان غلبه بر امتیازات پایین «راتن تومیتوز» برای فیلم‌هایی که افتتاحیه‌ی گسترده‌ای تدارک دیده‌اند وجود ندارد. «گرتل و هانسل» از منتقدین امتیاز ۵۶ درصد و «بخش ریتم» امتیاز ۳۰ درصد دریافت کرده است. فیلم «جنتلمن‌ها» (The Gentlemen) استودیوی اس‌تی‌اکس به کارگردانی «گای ریچی» با امتیاز ۷۳ درصد «راتن تومیتوز» روی پرده رفت و دست کم ۱۰.۶ میلیون دلار فروش کرد. این فیلم در هفته‌ی دوم اکران ۶ میلیون دلار فروخته و تنها ۴۴ درصد با کاهش بلیت فروشی مواجه شده است.

این هفته «پسران بد برای همیشه» با کسب سومین صدرنشینی متوالی به پیروزی بزرگی دست پیدا کرد. «ویل اسمیت» اخیراً با «مرد دو پیکره» (Gemini Man) ساخته‌ی «انگ لی» شکست سختی خورده بود، اما با «علاءالدین» (دانلود فیلم Aladdin با لینک مستقیم) تابستان گذشته دو هفته در صدر باقی ماند. آن فیلم با فروش ۱.۰۵ میلیارد دلاری پرفروش‌ترین فیلم کارنامه‌ی اسمیت لقب گرفت. «پسران بد برای همیشه» با رکورد ۱۴۸.۲ میلیون دلاری تا پایان روز یکشنبه موفق شد از رکورد ۱۳۸.۶ میلیون دلاری «پسران بد ۲» گذر کند. گفته می‌شود که «داگ بلگراد» تهیه‌کننده‌ی «پسران بد برای همیشه» نقشی کلیدی در تولید قسمت سوم چندگانه ایفا کرده است. او نه تنها با «۲.۰ اینترتینمنت» برای این پروژه سرمایه‌گذری کرد، بلکه هر روز در محل فیلمبرداری حاضر می‌شد.

برای دسترسی به آخرین اخبار سینمای جهان با ۳۰نما همراه باشید.

«گرتل و هانسل» با رکورد ۶ میلیون دلاری حرفی برای گفتن ندارد، اما نسبت به «بخش ریتم» زیان مالی بسیار کمتری را تحمل خواهد کرد. استودیوی اوریون معمولاً این‌گونه عناوین را با بودجه‌های اندک تولید می‌کند. این فیلم ترسناک و فانتزی روز جمعه ۲.۳ میلیون دلار فروخت و مانند «چرخش» (The Turning) که هفته‌ی گذشته افتتاح شد، نشان داد که فیلم‌های هنری ژانر در گیشه موفق نمی‌شوند. طرفداران ژانر وحشت از این دست آثار بیزارند و این مسئله در نمره‌ی C- فیلم از «سینمااسکور» مشهود است. «پست‌ترک» نیز گزارش می‌دهد که ۳۰ درصد از مخاطبین فیلم جدید «سوفیا لیلیز» مردان بالاتر از ۲۵ ساله، ۲۹ درصد زنان بالاتر از ۲۵ ساله، ۲۵ درصد زنان زیر ۲۵ ساله و ۱۶ درصد مردان زیر ۲۵ ساله بوده‌اند. تنوع نژادی فیلم هم شامل ۴۹ درصد مخاطب اروپایی تبار، ۲۴ درصد اسپانیایی تبار، ۱۳ درصد آفریقایی تبار، و ۱۴ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بوده‌اند.

«گرتل و هانسل» در ایالت‌های غربی و جنوبی با فروش بهتری مواجه شد. حدود ۷۳ درصد از مخاطبین فیلم زیر ۳۵ سال سن داشتند، بنابراین فیلم تنها در صورت استقبال نوجوانان موفق خواهد شد. «رلیش‌میکس» گزارش می‌دهد که شمار دنبال‌کنندگان/بازدیدهای ویدیویی مرتبط با «گرتل و هانسل» به ۸۷.۶ میلیون می‌رسد در حالی که میانگین ژانر وحشت ۸۲.۱ است. کمپین بازاریابی فیلم مانند اغلب عناوینی که در ماه ژانویه عرضه می‌شوند کوتاه بود. بازدید ویدیویی فیلم در فیسبوک به صورت روزانه به چند صد هزار می‌رسید اما فعالیت آن در یوتیوب به مراتب بالاتر بود. «گرتل و هانسل» به صورت روزانه در یوتیوب ۴۳.۵ هزار بازدید برای ویدیوهای پربیننده‌اش دریافت می‌کرد درحالی که میانگین ژانر ۲۷.۷ هزار است.  «سوفیا لیلیز» در اینستاگرام و توئیتر دارای ۲.۲ میلیون هوادار است، اما بازخوردهای فیلم در شبکه‌های اجتماعی بیشتر به سمت نکات منفی گرایش پیدا می‌کند. بسیاری از هواداران ساخته‌شدن این فیلم را غیرضروری‌ و آن را مشابه فیلم‌های دیگر ژانر دانسته‌اند.

علی‌رغم مشارکت «باربارا بروکلی» و «مایکل ویلسون» تهیه‌کنندگان چندگانه‌ی «جیمز باند»، فیلم «بخش ریتم» به بدترین فیلم «بلیک لایولی» در افتتاحیه لقب خواهد گرفت و پایین‌تر از رکورد ۹.۸ میلیون دلاری فیلم دیگرش در سال ۲۰۰۵ (The Sisterhood of the Traveling Pants) قرار می‌گیرد. این فیلم از مخاطبین «سینمااسکور» نمره‌ی C+ و از «پست‌ترک» امتیاز ۲.۵ ستاره دریافت کرده و تنها ۳۵ درصد بینندگان دیدن فیلم را توصیه می‌کنند. مردان بالاتر از ۲۵ ساله ۴۵ درصد سینماروها را تشکیل دادند و در پی آنان زنان بالاتر از ۲۵ ساله با ۳۶ درصد، زنان زیر ۲۵ ساله با ۱۱ درصد و مردان زیر ۲۵ ساله با ۹ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند. هفتاد و پنج درصد از مخاطبین زیر ۲۵ سال سن داشته‌اند. حدود ۶۰ درصد از سینماروها نیز اروپایی تبار، ۱۷ درصد اسپانیایی تبار، ۱۳ درصد آفریقایی تبار، و ۸ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند. بهترین بازارهای فیلم فینیکس، سیاتل، اورلاندو و سن دیه‌گو بودند.

پارامونت فروش پایین‌تر از انتظار «بخش ریتم» ۵۰ میلیون دلاری، متحمل زیان مالی خواهد شد. فیلم در حال حاضر به دنبال پخش‌کننده‌ای برای بازار چین است. روز جمعه فروش ۱.۲ میلیون دلاری برای «بخش ریتم» گزارش شده بود. لایولی که در سال‌های اخیر فیلم‌ها کم خرج «یک لطف ساده» (A Simple Favor) و «کم‌عمق» (The Shallows) را روی پرده داشته و به ترتیب ۹۷ و ۱۱۹ میلیون دلار فروخته بود.

از بازی لایولی در نقش فاحشه‌ای که به آدمکش تبدیل می‌شود ستایش شده اما مشکل این است که فیلم یک «جیسون بورن» کسل‌کننده است. فیلمی مانند «نیکیتا» که نمونه‌ی آن بارها ساخته شده بود. سینماروها بنابر گزارش «رلیش‌میکس» با منتقدین هم‌عقیده‌اند. بحث پیرامون فیلم در شبکه‌های اجتماعی عموماً منفی بوده و مخاطبین تکرار می‌کنند که مشابه‌ این فیلم را پیش از این بارها دیده‌اند و در اینجا هیچ چیز جدیدی برای عرضه وجود ندارد. آن‌ها معتقدند که یک زن ۱۰۰ پوندی نمی‌تواند شخصیت‌های شرور ۲۵۰ پوندی را به راحتی به زمین بزند. بحث‌های مشابهی تابستان گذشته در مورد «ترمیناتور» مطرح شد و بعضی ادعا کردند که این گونه اکشن‌ها تنها در فیلم‌های ابرقهرمانی قابل باور است.

لایولی در حین فیلمبرداری پروژه دچار مصدومیت شد و وقفه‌ای شش ماهه در تولید پدید آمد. منابع نزدیک به پروژه می‌گویند برای بازاریابی فیلم ۲۰ تا ۲۵ میلیون دلار هزینه شده و پارامونت برای فیلمی که محکوم به شکست بوده دلیلی نمی‌دیده است. این فیلم با «خزنده» (Crawl) که از منتقدین امتیاز بالای ۸۳ درصد «راتن تومیتوز» دریافت کرد و استودیو از موفقیت آن اطمینان داشت متفاوت است. «خزنده» با بودجه‌ی ۱۳.۵ میلیون دلاری به تولید رسیده و در سراسر دنیا ۹۱.۵ میلیون دلار فروش کرد. «بخش ریتم» قرار بود سال گذشته روی پرده برود، اما به نوامبر سال گذشته و سپس آخر هفته‌ی گذشته موکول شد. گفته می‌شود که آخرین تأخیر در اکران فیلم به علت به دنیا آمدن سومین فرزند لایولی و «رایان رینولدز» بوده است.

کمپین بازاریابی «بخش ریتم» هم دیرهنگام آغاز شد و دومین تریلر فیلم همین هفته‌ی گذشته رونمایی شد. «رلیش‌میکس» می‌نویسد فیلم به تیزرهای تلویزیونی بحث‌برانگیز نیازمند بود. دنیای شبکه‌های اجتماعی فیلم به ۷۵.۱ میلیون می‌رسد که با میانگین ۹۰ میلیونی ژانر فاصله‌ی بسیاری دارد. «بخش ریتم» به صورت میانگین روزانه ۳.۳ هزار بازدید ویدیویی در یوتیوب به ثبت می‌رساند در حالی که میانگین ژانر ۱۴.۲ هزار بازدید است.

این هفته فیلم «منشی» (The Assistant) با الهام از اتهامات «هاروی واینستین» افتتاح شد. این فیلم برای اولین بار در جشنواره‌ی تلیوراید اکران شد و هفته‌ی گذشته در ساندنس به نمایش درآمد. «منشی» در چهار سالن به صورت محدود عرضه شد و ۸۴ هزار دلار فروخت.

هفته‌ی آینده فیلم «پرندگان شکاری» (Birds of Prey) با بازی «مارگو رابی» توسط برادران وارنر در ۴۱۰۰ سالن اکران می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید