زمان مطالعه: ۲ دقیقه
حذف صحنه همجنسگرایانه Star Wars در سنگاپور
صحنهی بوسهی همجنسگرایانهی «جنگ ستارگان» در کشور سنگاپور سانسور شد. در این کشور و بسیاری از کشورهای اسلامی همجنسگرایی غیرقانونی است و به رسمیت شناخته نمیشود. سخنگوی «اینفوکام» سنگاپور در مصاحبه با بیبیسی میگوید این صحنه از «جنگ ستارگان: ظهور اسکایواکر» (Star Wars: The Rise of Skywalker) حذف شده تا فیلم بتواند با ردهی سنی بالاتر از ۱۳ سال اکران شود. وبسایت سازمان نظارت بر رسانههای سنگاپور نوشته است که فیلمهایی که با ردهی سنی بالاتر از ۱۳ سال (PG13) اکران میشوند برای مخاطبین ۱۳ سال به بالا مناسباند اما والدین نباید اجازه دیدن آن را به کودکان زیر ۱۳ سال بدهند.
در حال مشخص نیست که در صورت حذف نشدن این صحنه که در پایان «ظهور اسکایواکر» وجود دارد، فیلم میتوانست با چه ردهبندی سنی اکران شود. ردهبندیهای سنی G، PG و PG13 در سنگاپور ورود افراد زیر سن قانونی را به سالنها ممنوع نمیکند و والدین میتوانند در صورت تمایل فرزندانشان را برای دیدن عناوین به همراه آورند. سنگاپور سه ردهبندی سنی دیگر NC16 (بدون حضور کودکان زیر ۱۶ سال)، M18 (مناسب برای افراد ۱۸ ساله و بالاتر) و R21 (برای بزرگسالان ۲۱ ساله و بالاتر) هم برای فیلمها تعیین کرده است.
این صحنه در کشور چین سانسور نشده است. «ظهور اسکایواکر» در آمریکای شمالی تنها به علت وجود «صحنههای خشونتآمیز علمی-تخیلی» با محدودیت سنی اکران شد.
در سالهای اخیر سانسور صحنههای همجنسگرایانه برای فیلمهای متعددی از جمله «راکتمن» با بازی «تارون اجرتون» در کشورهای مختلف مانند روسیه اعمال شد. فیلم بیوگرافیکال «رپسودی بوهمی» نیز در برخی کشورها با سانسورهایی مشابه مواجه شد.
دیدگاهها
مهمان
برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
amir_hnz
amir_hnz
۵ دی ۱۳۹۸ ۲۲:۱۱
اخه این چه بامبولیه حتما باید تو هر کدوم از فیلم و سریال هاشون یه همجنسگرا باشه
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
armin909
armin909
۵ دی ۱۳۹۸ ۱۸:۴۹
یه بوس یک ثانیه ای؟ :|
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
narimanland
narimanland
۵ دی ۱۳۹۸ ۱۷:۳۷
باید مردم کهکشان های خیلی خیلی دور هم حتما همجنس گرا باشن
Arash3an3or
Arash3an3or
Neda.R
۷ دی ۱۳۹۸ ۱۱:۴۱
بهتر بگید جواب نداشتم
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
narimanland
narimanland
Neda.R
۶ دی ۱۳۹۸ ۲۲:۰۶
من در مورد اصل این عمل نظری نمیدم فقط اینو بگم که قطعا به حقوقشون تو امریکا رسیدن از اینجا بعد فقط زیادخواهی این افراد رو ادم میبینه اگه همه حقی دارن پس چرا قشر رفته گر رو تو فیلما نشون نمیدن مگه اون چه گناهی کردن مسئله اینجاست که تو با یه فیلمنامه خفن میری به یه استودئو فیلم سازی و مطمئنی اگه فیلمه ساخته شه ده تا اسکار میگیره میری تو جلسه یه خانمی از اون ور میز میگه پس چرا شخصیت زن فیلمت انقد دیالوگش کمه تو میگی بابا داستان درمورد یه پدر بزرگ و نوه پسری شه که با هم زندگی میکنن تنها سکانسیم که خانم داریم یه پست چیه که نامه اورده بعد یکی دیگه از اون ور میگه په حقوق همجنس گرا ها چی یکی دیگه میگه په چرا فیلمت سیاه پوست نداره اون یکی میگه زن سیاه پوستم نداره یکی دیگه میگه په چرا یه خانم همجنسگرا با قدرت های ماورا الطبیعه نمیاد این دوتارو نجات بده اون یکی میگه چون موهای پیرمرده لخت هست حتما داری به جامعه سیاه پوستا توهین میکنی و... اینجا درستی یا نادرستی همجنسگرایی اصلا مطرح نیست بلکه زیاده خواهی های این قشر به اضافه عزیزان فمنیست و رنگین پوستا و غیره و غیره و غیره سینما شده محلی برای جلب توجه این قشر عقده دار که مدت ها حقی براشون وجود نداشت و الان که بهش رسیدن قطعا طمع کردن و قانع نیستن
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
Reza-D
Reza-D
Neda.R
۶ دی ۱۳۹۸ ۱۴:۵۸
دوست عزیز، موضوع گفتگوی ما (همجنسگرایی) ربطی به اعتقاد یا عدم اعتقاد به خلقت نداره شما از جملهء من کلمهء «خلقت» رو حذف کن اصلاً. اگه دلیلی برای طبیعی بودن همجنسگرایی دارید بفرمائید
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
Neda.R
Neda.R
Reza-D
۶ دی ۱۳۹۸ ۱۴:۱۲
اگه داری میگی خلق شده، بهتره تا وقتی این ذهنیتت اصلاح نشده، من هم جوابی ندم.
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
Reza-D
Reza-D
Neda.R
۶ دی ۱۳۹۸ ۰۷:۲۷
دوست عزیز، چیزی به اسم همجنسگرایی وجود نداره. انسان طبیعتاً از نظر فیزیولوژی و روحیات جنسی، برای جنس مخالف خلق شده و به همون هم تمایل داره اونچه که غرب داره به عنوان یک عمل طبیعی نشون میده، یا اختلال روحیه یا اختلال هورمونی و یا تمایلات جنسی غیرطبیعی که نیاز به اصلاح و درمان داره
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
sobhan445
sobhan445
Neda.R
۶ دی ۱۳۹۸ ۰۲:۳۱
دوری و نزدیکی کهکشان هیچ تاثیری تو غلط بودن این رفتار نداره.
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
Neda.R
Neda.R
۵ دی ۱۳۹۸ ۱۹:۴۶
مردم کهکشان های خیلی خیلی دور هم نباید همجنسگرا باشن؟
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ