news-background
news-background

شبکه‌ FX مینی‌سریال Carrie «استیون کینگ» را می‌سازد

از داستان «کری» (Carrie) به نویسندگی «استیون کینگ» اقتباسی دیگر صورت می‌گیرد. شبکه‌ی FX اعلام کرد که از رمان ترسناک «کری» یک مینی‌سریال تولید می‌کند. این پروژه در مراحل ابتدایی توسعه است و هنوز نویسنده‌ی آن مشخص نشده.

این اقتباس تلویزیونی شش سال پس از دومین اقتباس سینمایی از کتاب با بازی «کلوئی مورتز» در نقش اصلی و «گابریلا وایلد» در نقش «شو اسنل» ساخته می‌شود. آن فیلم توسط «کیمبرلی پیرس» کارگردانی شد، در حالی که اولین اقتباس را «برایان دی پالما» از فیلمنامه‌ی «لارنس دی. کوئن» تولید کرد. در فیلم دی پالما نیز «سیسی اپاسک» در نقش «کری وایت» بازی کرد. «جان تراولتا»، «ویلیام کت»، «بتی باکلی»، «امی اروینگ»، «پایپر لوری» و «نانسی آلن» از جمله بازیگران نقش مکمل فیلم بودند.

«کری» تنها یکی از چندین پروژه‌ی در دست ساخت براساس آثار کینگ است. شبکه‌ی اپیکس نیز اخیراً سفارش تولید یک فصل از سریالی بر پایه‌ی داستان کوتاه «جروسلمز لات» (Jerusalem’s Lot) کینگ را صادر کرده بود. در این سریال «آدرین برودی» بازیگر برنده‌ی اسکار نقش‌آفرینی می‌کند. اقتباس دیگری از «بیگانه‌ها» (The Outsider) کینگ هم ژانویه آینده از اچ‌بی‌او با بازی «بن مندلسون»، «سینتیو اریوو»، و «جیسون بیتمن» پخش خواهد شد. پخش فصل دوم «کسل راک» (Castle Rock) کینگ هم اخیراً از شبکه‌ی هولو به پایان رسیده. علاوه بر این سریال «ایستادگی» (The Stand) هم از شبکه‌ی استریمینگ سی‌بی‌اس پخش می‌شود.

در ماه می امسال نیز گزارش شده بوده که از رمان پرفروش «چشمان اژدها»‌ (The Eyes Of The Dragon) کینگ اقتباسی تلویزیونی صورت می‌گیرد. نویسندگی اپیزود اول این سریال به «سث گراهام اسمیت» (فیلم بتمن لگو) سپرده شده است. «چشمان اژدها» داستانی فانتزی در سرزمین «دیلین» در مورد قدرت و مسیر زندگی دو برادر را بازگو می‌کند. در سال‌های دور چندین مرتبه برای اقتباس از این اثر فانتزی چالش‌برانگیز تلاش شده بود، اما اکنون با موفقیت «بازی تاج‌وتخت»، به نظر می‌رسد که شرایط برای این پیشرفت پروژه فراهم شده است.

افزون بر این پروژه‌ها، کینگ اکتبر گذشته تهیه‌کنندگی مینی‌سریال «داستان لیزی» (Lisey’s Story) شبکه‌ی اپل‌ تی‌وی‌+ را هم برعهده گرفت. این سریال هشت قسمتی در استودیوهای برادران وارنر و بد ربات «جی.جی. ایبرامز» تولید می‌شود. «کلایو اوون»‌ و «جولین مور» در نقش اصلی این تریلر را بازی می‌کنند. داستان سریال در مورد زنی است که دو سال پس از مرگ همسرش حقایقی را در مورد او کشف می‌کند. نویسندگی تمامی اپیزودهای سریال به کینگ سپرده شده که از رمان پرفروش خود در سال ۲۰۰۶ اقتباس می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید