news-background
news-background

مستند «گرتا تونبری» سال ۲۰۲۰ به شبکه‌ هولو می‌آید

مستندی در مورد «گرتا تونبری» نوجوان سوئدی فعال محیط در شبکه‌ی هولو در حال توسعه است. این شبکه‌ی استریمینگ که اخیراً به مالکیت دیزنی درآمده، مستندی که در حال حاضر با عنوان «گرتا» (Greta) شناخته می‌شود را در مورد فعالیت‌های تونبری تولید می‌کند. این نوجوان هفته‌ی گذشته از سوی مجله‌ی «تایم» به عنوان شخصیت سال انتخاب شد. کارگردانی این مستند به «نیتان گراس‌من» سپرده شده و استودیوی «بی‌-ریل فیلمز» آن را به تولید می‌رساند.

تونبری با ترک تحصیل به خاطر اعتراض به گرمایش زمین توجهات را به خود معطوف کرد. فعالیت‌های او پس از گذشت چند ماه به یک جنبش جهانی تبدیل شد. براساس اعلام هولو، گروه سازنده‌ی مستند زندگی تونبری از سال‌های ابتدایی مدرسه در استوکهلم تا آغاز اعتراضات بین‌المللی او و «مأموریت‌اش برای متوجه ساختن جهان به بحران محیط زیست» را پوشش می‌دهد.

آگست امسال تونبری به صورت نمادین با سفر دریایی از انگلستان به نیویورک رفت تا بر ضرورت کاهش گازهای گلخانه‌ای تأکید کرده باشد. او پس از سفری ۱۵ روزه، به اجلاس گرمایش زمین ملل متحد رفت و برای رهبران جهان از لزوم نبرد برای بحران محیط زیست گفت. او در سخنرانی‌ خود مکرراً از عبارت «چطور جرأت می‌کنید!» استفاده می‌کرد و شاید به علت همین جسارتش بود که «تایم» او را شخصیت سال نامید.

رقبای تونبری برای کسب عنوان شخصیت سال، «دونالد ترامپ»، «نانسی پلوسی» و معترضین هنگ کنگ بودند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۷ آذر ۱۳۹۸ ۱۰:۱۵

بوی گند اکتای تصنعیش خفه مون کرد... اینم یه سال دیگه فراموش میشه و کسی یادش نمیمونه مثل بقیه مترسکایی که تو رسانه ها اومدن یخورده نمایش بازی کردن تا سرگرم کنن و بعدش گورشونو گم کردن...

نمایش اسپویل
۲۶ آذر ۱۳۹۸ ۲۲:۴۹

به نظرم یه اسکار افتخاری باید امسال به این بچه بدن، نقشی که این بازی میکنه، از صدتا متد هم بهتره. ماشاالله

نمایش اسپویل
۲۶ آذر ۱۳۹۸ ۲۱:۵۸

استفراغ رسانه !

نمایش اسپویل
۲۶ آذر ۱۳۹۸ ۲۱:۳۳

مستندی درباره زشت ترین و چندش آورترین بچه دنیا که جز مزخرف گویی و نفرت پراکنی هیچ کار مثبتی که برای دنیا نکرده، عجب، باید دیدنی باشه. این همه آدم در هنگ کنگ دارند برای آزادیشون می جنگند، مملکت خودمون هم همینطور، اونوقت این بچه پرروی بی خاصیت شخصیت سال شده؟ ازش مستند میسازند؟ برید در یوتیوب و مستند دو ساعته که Stefan Molyneux درباره هنگ کنگ ساخت رو ببینید، خودتون قضاوت کنید که کی جسارت بیشتری داره. آدم های شجاعی که واقعا برای ازادی عمل می کنند یا این بچه مریض روانی که مثل روبات فقط یک سری نوشته احمقانه را تکرار میکنه.

نمایش اسپویل
۲۶ آذر ۱۳۹۸ ۱۹:۵۲

از کی نقش بازی کردن جسارت محسوب میشه؟

نمایش اسپویل