news-background
news-background

نویسنده‌ «جک ریچر»: «تام کروز» برای بازی در فیلم‌های اکشن زیادی پیر است

بیشتر منتقدین فیلم و سینماروها بر این باور نیستند که «تام کروز» باید بازی در فیلم‌های اکشن را رها کند. به ویژه وقتی که «مأموریت غیرممکن: فال‌اوت» سال گذشته ۷۸۷ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته و پرفروش‌ترین عنوان چندگانه در ۲۲ سال اخیر شده باشد. با این حال، «لی چایلد» نویسنده‌ی «جک ریچر» نظر دیگری دارد. او در مصاحبه با «ساندی تایمز» می‌گوید کروز برای ژانر اکشن زیادی پیر شده و باید به فکر بازی در ژانرهای دیگری باشد.

تاکنون دو فیلم اکشن با بازی «تام کروز» براساس رمان‌های «جک ریچر» چایلد ساخته شده: «جک ریچر» (Jack Reacher) به کارگردانی «کریستفر مک‌کواری» در سال ۲۰۱۲ و دنباله‌ی «جک ریچر: هرگز به عقب برنگرد» در سال ۲۰۱۶ به کارگردانی «ادوارد زوویک». هیچ‌یک از این دو فیلم موفقیت قابل توجهی در گیشه کسب نکردند و چایلد در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که چندگانه‌ی سینمایی «جک ریچر» را به پایان می‌برد و با یک سریال تلویزیونی شخصیت را ریبوت می‌کند.

چایلد در مورد پایان چندگانه به ساندی تایمز می‌گوید: «کروز بی‌میل بود. او هر چه در توان داشت گذاشت، مخالفت می‌کرد. شاید به نظر به‌شدت گستاخانه برسد اما من فکر می‌کنم که این‌گونه بهتر است. او برای چنین فیلم‌هایی زیادی پیر است. ۵۷ سال دارد و باید از این فیلم‌ها بگذرد و به سراغ ژانرهای دیگر برود. می‌تواند ۲۰ سال دیگر در آن فیلم‌ها بازی کند. استعدادش را دارد. انسان بی‌نظیر و بسیار باملاحظه‌ای است و بودن در کنارش لذت‌بخش.»

یکی از علل پایان چندگانه‌ی سینمایی توسط چایلد این بود که خوانندگان معترض شدند که کروز شباهتی به شخصیت کتاب‌ها ندارد. چایلد سال گذشته گفته بود: «من واقعاً از همکاری با کروز لذت بردم. او مرد بسیار بسیار خوبی است. دوران خوشی را پشت سر گذاشتیم. اما در نهایت حق با خوانندگان است.»

به دنبال موفقیت «مأموریت غیرممکن: فال‌اوت»، استودیوی پارامونت اعلام کرد که در حال توسعه‌ی دو قسمت دیگر از چندگانه است. قسمت هفتم و هشتم «مأموریت غیرممکن» به صورت همزمان فیملبرداری می‌شود و کارگردانی آن بار دیگر به «کریستفر مک‌کواری» سپرده شده است. کروز تابستان آینده دنباله‌ی «تاپ گان: ماوریک» را هم روی پرده خواهد داشت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۶ آذر ۱۳۹۸ ۲۰:۰۰

ایشان به نظر بنده بی راه گفتند. تام کروز هنوز توانایی بازی در فیلم اکشن رو داره چون صاحب سبکی در این زمینه است که مثال زدنیست

نمایش اسپویل
۶ آذر ۱۳۹۸ ۰۰:۱۰

لیام نیسن بچشونه !!! سیلوستر استالونه 73 سالشه آرنولد 72 سالشه جیسون استتهام 52 سالشه دالف لاندگرن 62 سالشه جت لی 56 سالشه تری کروز ( لعنتی ) 51 سالشه بروس ویلیس 64 سالشه مل گیبسون 63 سالشه آنتونیو باندراس ( اینم لعنتی ) 59 سالشه جان کلود ون دام ( خیلی لعنتی ) 59 سالشه استون کلد استیو آستین 54 سالشه اینایی که همشون یا هم سن تام کروزن یا ازش تا دو دهه بزرگترن همگی بازیگرای اکشن ترین سه گانه ی سینمان ( بی مصرف ها ) نمیگم فیلم بی مصرف ها خوبه ولی خدایی اصلِ خود ژانر اکشنه فیلمای تکیشون بماند رابرت دنیرو 76 سالشه از سال 2010 تا حالا تو 6 تا فیلم ژانر اکشن بوده دنزل واشنگتون 64 سالشه و نیازی نیست بگم تو چند تا فیلم اکشن بوده همین اخیرا !!!! این آقای لی چایلد رو به هیچ وجه نمیشناسم ولی خیلی راحت میتونه به بازیگری که بدون بدلکار وقتی وسط فیلمبرداری سکانس پرش از یه ساختمون رو یه ساختمون دیگه پاش میشکنه اما بدون توقف خیلی طبیعی دویدنشو ادامه میده گیر نده و به خاطر مشکلات شخصیش اظهار نظر نکنه و در قندونشو بذاره گزینه ی بهتری که واسه ژانر اکشن تو ذهنشه کی میتونه باشه دقیقا ؟! بهترینای این ژانر ته تهش هم سطح تام کروزن نه بیشتر !!

نمایش اسپویل
۱۰ آذر ۱۳۹۸ ۱۶:۰۳

ترسم از زمانیه که همه اینا بازنشسته بشن. دیگه کسی نیست که بتونه جاشونو پر کنه.

نمایش اسپویل
۵ آذر ۱۳۹۸ ۲۲:۳۴

حتی لیام نیسن هم پیر نیست برای نقشهای اکشن هنوز چه برسه به تام کروز!

نمایش اسپویل
۵ آذر ۱۳۹۸ ۱۸:۳۲

نظر شخصی: با اینکه من کروز روخیلی دوست دارم و مخصوصا بازیش در سری ماموریت غیر ممکن ولی باید به این قضیه از بیرون نگاه نکرد.

نمایش اسپویل
۲۵ آذر ۱۴۰۰ ۱۷:۲۱

یعنی چی؟!

نمایش اسپویل