news-background
news-background

اولین تیزر Birds of Prey منتشر شد

آیا برادران وارنر با انتشار تیزرها تنها در سالن‌های سینما مخاطبین را وارد عصر جدیدی می‌کند؟

انتشار تریلرها به ویژه در سال ۲۰۱۹ به سادگی قابل پیش‌بینی بودند. استودیوها ابتدا یک تیزر ۱۵ تا ۳۰ ثانیه‌ای از فیلم در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند و تاریخ انتشار تریلر رسمی را اعلام می‌کنند، سپس تریلر طبق برنامه عرضه می‌شود و پیش از نمایش فیلم‌های جدید هم روی پرده می‌رود. اما برادران وارنر در اقدامی ابتکاری تریلر دو فیلم «عقیده» (Tenet) و «پرندگان شکاری» (Birds of Prey) را تنها در سالن‌های نمایش عرضه کرده و به هدف خود که جلب توجه است رسیده.

اولین تریلر «پرندگان شکاری» به کارگردانی «کتی یان» در تعطیلات آخر هفته در سالن‌های سینما پیش از اکران «آن: بخش دو» پخش می‌شود. این فیلم ابرقهرمانی با بازی «مارگو رابی» در نقش «هارلی کوئین»، یکی از فیلم‌های پرخرج وارنرها برای سال ۲۰۲۰ خواهد بود، اما ورایتی تأیید می‌کند که تریلر این فیلم تنها در سالن‌های سینما و به صورت ویژه برای نمایش پیش از «آن: بخش دو» ‌پخش می‌شود و پس از آن به صورت آنلاین در اختیار هواداران قرار نمی‌گیرد.

تیزر «پرندگان شکاری» با لوگوی برادران وارنر و با موسیقی چندگانه‌ی «آن» آغاز می‌شود و بادکنک‌های قرمز رنگ نمادین فیلم ترسناک به چشم می‌خورند و بیننده تصور می‌کند که در حال تماشای تریلر قسمت جدید «آن» است. سپس «مارگو رابی» وارد قاب می‌شود و بادکنک‌ها را می‌ترکاند و می‌گوید: «از دلقک‌ها خیلی خسته شده‌ام.» این جمله هم اشاره‌ای است به شخصیت دلقک «پنی‌وایز» در فیلم «آن» و هم «جوکر» دوست پسر سابق «هارلی کوئین» با بازی «جرد لتو» در «جوخه‌ی انتحار».

تیزر سپس به مونتاژ سریعی از شخصیت‌های هارلی، «هانترس» (ماری الیزابت وینستد)، «قناری سیاه» (جورنی اسمالت-بل) و «رنه مونتایا» (روزی پرز) کات می‌دهد. این شخصیت‌ها در «پرندگان شکاری» سعی می‌کنند «کاساندرا کین» با بازی «جی باسکو» را از چنگ «سیاه نقاب» (Black Mask) با بازی «یوان مک‌گرگور» نجات دهند. جمله‌ی «گاتهام هرگز مثل گذشته نخواهد شد.» نیز در تیزر به نمایش درمی‌آید. این فیلم قرار است در تاریخ ۷ فوریه ۲۰۲۰ اکران شود.

انتشار تیزر «پرندگان شکاری» تنها در سالن‌های سینما در حالی صورت می‌گیرد که برادران وارنر از همین استراتژی برای عرضه‌ی اولین تیزر «عقیده» به کارگردانی «کریستفر نولان» استفاده کرده بود. تیزر تقریباً ۱ دقیقه‌ای «عقیده» اوایل آگوست پیش از اکران «هابز و شا» روی پرده رفت و هرگز به صورت آنلاین عرضه نشد. پیش‌بینی می‌شود تریلر رسمی «پرندگان شکاری» همزمان با اکران «جوکر» به صورت آنلاین انتشار یابد.

«عقیده» و «پرندگان شکاری» دو عنوان بزرگ وارنر برای سال ۲۰۲۰ است، بنابراین این اقدام استودیو بسیار اهمیت دارد. اجتناب از انتشار آنلاین تیزرها موجب می‌شود فروش فیلم‌هایی که پس از نمایش تریلرها اکران می‌شود (در این موارد فیلم‌های «آن: بخش دو» و «هابز و شا») افزایش یابد. از طرف دیگر «کریستفر نولان» همواره از تجربه‌ی دیدن فیلم در سالن‌های نمایش حمایت کرده و آن را به استریمینگ ترجیح داده است، بنابراین عرضه‌ی تیزر عقیده به صورت انحصاری در سالن‌های سینما چندان غافلگیرکننده نبود. به این ترتیب این احتمال وجود دارد که استودیوهای دیگر نیز استراتژی وارنرها را در پیش بگیرند و برای جذب مخاطبین به سینما تیزر فیلم‌های بزرگ خود را تنها در سالن‌های نمایش اکران کنند.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید