news-background
news-background

تریلر Motherless Brooklyn: «ادوارد نورتن» به تاریخ مجهول نیویورک مدرن نقب می‌زند

برادران وارنر اقتباس سینمایی نورتن از رمان «جاناتان لیثم» را پاییز امسال در جشنواره‌های فیلم تورنتو و نیویورک نمایش می‌دهد.

تریلر فیلم «بروکلین بی‌مادر» (Motherless Brooklyn) به کارگردانی «ادوارد نورتن» که از رمانی به همین نام نوشته‌ی «جاناتان لیثم» اقتباس شده منتشر شد. نکته‌ی جالب برای هواداران گروه موسیقی «ریدیوهد» در مورد تریلر این است که ترانه‌ی جدید «تام یورک» در آن به کار برده شده است. نورتن در تازه‌ترین اثر خود در مقام کارگردان که به تازگی آن را به فیلم «محله‌ی چینی‌ها» مرتبط دانسته، داستان کارآگاهی خصوصی به نام «لاینل اسراگ» با بازی خودش را روایت می‌کند که در تلاش است معمای قتل استاد و تنها دوستش «فرانک مینا» با بازی «بروس ویلیس» را حل کند.

دیگر بازیگران فیلم شامل «لزلی مان»، «گوگو امباتا-را»، «مایکل کنت ویلیامز»، «الک بالدوین»، «بابی کاناواله»، «فیشر استیونز»، و «چری جونز» می‌شوند. نورتن از سال ۲۰۱۲ تاکنون برای نگارش فیلمنامه وقت صرف کرده و نزدیک به دو دهه قبل وقتی که رمان لیثم منتشر شد مراحل توسعه‌ی پروژه را به عنوان نویسنده، کارگردان و بازیگر آغاز کرد. اگرچه داستان رمان در نیویورک امروز روی می‌دهد اما نورتن فیلمش را به دهه‌ی ۱۹۵۰ می‌برد. او می‌گوید این دوره‌ی زمانی «تاریخ مجهول نیویورک مدرن را در بر می‌گیرد، با تبعیض نژادی حکومتی‌اش و ویرانی محله‌های قدیمی‌اش که در مجاورت ایستگاه پنسیلوانیا قرار داشتند...»

«بروکلین بی‌مادر» قرار است در جشنواره‌های فیلم تورنتو و نیویورک نمایش داده شود و در تاریخ ۱ نوامبر به اکران سینماهای ایالات متحده درآید. این فیلم در کنار «سهره‌ی طلایی» (The Goldfinch) با بازی «نیکل کیدمن» و «انسل الگورت» از فیلم‌های مدعی اسکار استودیوی برادران وارنر خواهند بود.

فیلم نوآر نورتن پس از «حفظ ایمان» (Keeping the Faith) در سال ۲۰۰۰، دومین اثر او در مقام کارگردن است. آهنگ جدید «تام یورک» که در این تریلر شنیده می‌شود «نزاع روزانه» (Daily Battles) نام دارد. نورتن می‌گوید چنان تحت تأثیر این آهنگ قرار گرفته که فیلمنامه را تغییر داده است: «او این ترک را که با پیانو می‌نوازد و می‌خواند برایم فرستاد و من در حالی که در تاریکی روی تختم نشسته بودم با شنیدنش گریه کردم. این آهنگ در دم غم‌انگیز و برانگیزاننده‌ی مضامین مختلف فیلم است، بی‌آنکه بیش از حد لزوم تصریح‌شان کند. فکر کردم جدال‌های روزانه‌ای که هر کسی با آن‌ها دست به گریبان است و سعی می‌کند برخیزد و پیروز شود آنقدر برانگیزاننده بود که به فیلمنامه برگشتم و این عبارت را در یکی از صحنه‌ها گنجاندم.»

اولین تریلر فیلم را از این صفحه مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید