news-background
news-background

واکنش «الیور استون» به اتهام ضد-هم‌جنس‌گرایی

«الیور استون» به کسانی که او را ضد-هم‌جنس‌گرایی متهم کرده‌اند پیشنهاد کرده است که فیلم تاریخی حماسی «اسکندر» (Alexander) او را نگاه کنند.

 

«الیور استون» به اظهاراتش در مصاحبه‌ با «ولادیمیر پوتین» که اوایل هفته به صورت متن منتشر شد واکنش نشان داد. کارگردان «جوخه» (Platoon) در آن مصاحبه از قانون ضد-هم‌جنس‌گرایی روسیه حمایت کرده بود. این قانون که در ژوئن سال ۲۰۱۳ توسط پوتین به امضاء رسید «روابط جنسی غیر مرسوم» در میان اقلیت‌ها را مشمول پرداخت جریمه می‌کند.

این دو در مورد مستند جدید «رونمایی از اکراین» (Revealing Ukraine) به تهیه‌کنندگی استون و کارگردانی «ایگور لوپاتونوک» به گفتگو می‌پردازند که شامل مصاحبه با پوتین می‌شود. استون پیش‌تر در سریال چهار اپیزودی «مصاحبه‌های پوتین» (The Putin Interviews) که در سال ۲۰۱۷ از شبکه‌ی شوتایم پخش شد با رئیس جمهور روسیه مصاحبه کرده بود.

استون در این مصاحبه به پوتین می‌گوید: «نمی‌دانم فرهنگ آمریکایی را چه شده. در حال حاضر وضعیت عجیبی دارد. بسیاری از مباحثات، بسیاری از اندیشه‌ها، بسیاری از روزنامه‌ها، و گفتگوهای تلویزیونی به جنسیت اختصاص یافته، به پی بردن مردم به گرایشات جنسی خود، و در شبکه‌های اجتماعی صحبت از این است که من مذکرم، من مؤنث‌ام، من تراجنسیتی‌ام، من هم‌سوجنسی‌ام. این بحث‌ها تمامی ندارد و مشاجراتی طولانی در می‌گیرد‌ در مورد اینکه ما چه هستیم.»

پوتین در پاسخ می‌گوید نسل جوان «بیش از حد خوب زندگی می‌کند» و «مسئله‌ای برای اندیشیدن ندارد.» رهبر روسیه در ادامه توضیح می‌دهد که در کشورش قانونی به تصویب رسیده که «پروپاگاندای [هم‌جنس‌گرایی] در میان افراد نابالغ را ممنوع می‌کند.»

اینجاست که استون واکنش نشان می‌دهد: «بله، منظورم دقیقاً چنین چیزی است. به نظر می‌رسد که قانونی منطقی باشد.» پوتین در ادامه می‌گوید: «این قانون به افراد اجازه می‌دهد تا ابتدا به بلوغ برسند و سپس تصمیم بگیرند که چه کسانی هستند و چگونه می‌خواهند زندگی کنند. پس از این هیچ محدودیتی وجود ندارد.»

استون متن نقل قول شده را رد نکرده و در صفحه‌ی فیسبوک خود بیانیه‌ای منتشر کرده است. کارگردان می‌گوید نه او و نه پوتین «ضد-هم‌جنس‌گرا» نیستند و به کسانی که چنین تصور می‌کنند توصیه کرده فیلم «اسکندر» او را ببینند.

استون می‌نویسد: «در مورد اعتقادات هم‌جنس‌گرایی در روسیه باز هم سوءتفاهمی به وجود آمده. آقای پوتین به روشنی در سریال «مصاحبه‌های پوتین» اعلام می‌کند که مخالف هم‌جنس‌گرایی نیست. من هم نیستم. یک بار دیگر نگاهی بیندازید به فیلم «اسکندر» که در سال ۲۰۰۴ ساخته شد. جدا از داستان «هفستیون» در مبحث جنسیت، بر عشق اسکندر به «باگواس خواجه» [وزیر اردشیر سوم] تأکید کرده‌ام که قطعاً نمونه‌ای از «جنسیت سوم» و جهان‌بینی منحصربه‌فرد اسکندر است و من تحسین‌اش می‌کنم.»

در قسمت دیگری از متن منتشر شده از سوی کرملین استون از پوتین درخواست می‌کند که پدرخوانده‌ی دخترش باشد. استون می‌گوید از این بخش از صحبت‌های او نیز برداشتی غلط صورت گرفته است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۷ مرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۳۱

آزادی بیان و آزادی اندیشه غربی معناش اینه: تمام انسان‌های دنیا این حق را دارند که فقط مثل ما فکر کنند!! ?

نمایش اسپویل
۶ مرداد ۱۳۹۸ ۰۹:۳۷

ترویج همجنس گرایی، تکپارچگی نژادی، فرهنگ مارکسیستی و غیره توسط گروهی که (((خودشون برتر میدونن))) که بقیه مردم و جامعه چیزی که امروز زیاد شده! هیتلر هشتاد سال پیش همه این هارو گفت ولی هیچکس گوش نکرد.

نمایش اسپویل
۶ مرداد ۱۳۹۸ ۰۰:۰۸

پروپاگاندای ازادی همجنسگرایی متاسفانه خیلی قوی شده این بین هم هر چی ادم جوگیر هم تا کسی علیه همنجسگرایی حرف میزنه میخان بخورنش .همنجسگرایی بدترین کاریی که انسان میتونه انجام بده حالا هرچقدرهم بخوان مردم جهان(امریکا) قبولش کنن بازم از بدیش کم نمیشه

نمایش اسپویل
۵ مرداد ۱۳۹۸ ۲۲:۴۹

بله آقای استون دلفین ها هم پرواز می کنن! و خیلی اتفاقی هم میای با یه دیکتاتور عوام فریب مصاحبه میکنی و بعدم ازش طرفداری میکنی و میگی ضد همجنسگرایان نیست! وضعیت روسیه مشخص میکنه پوتین ضد همجنسگرایی است یا نه.

نمایش اسپویل
۵ مرداد ۱۳۹۸ ۲۰:۵۵

جالبه این نسل "مدرن" که دم از آزادی بیان و اندیشه میزنند، طاقت شنیدن نظرات مخالف و یا متفاوت را ندارند و سریع واکنش های عصبی و دیوانه وار نشان می دهند و با برچسب های تکراری نژادپرست و زن سیتیز و ... توهماتی از این دست، حالت تهاجمی گرفته و می خواهند سر از تن مخالفینشان جدا کنند. اینجاست که حماقتشان از زیر ماسک "روشنفکری" بیرون میزند.

نمایش اسپویل
۶ مرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۴۳

باش

نمایش اسپویل
۶ مرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۴۱

این یکی از مشکلات که امروز غرب تو جامعشون داره که متاسفانه سینما، هنر و مطالب خارج از سیاست رو هم تحت شعاع قرار داده.

نمایش اسپویل
۶ مرداد ۱۳۹۸ ۰۷:۳۵

موافقم

نمایش اسپویل