news-background
news-background

واکنش «جسیکا چستین» به دیالوگ بحث‌برانگیز «سانسا استارک» در فصل هشتم Game of Thrones

بسیاری از هواداران «بازی تاج‌وتخت» هم از اینکه نویسندگان تجاوز به شخصیت سانسا را علت قدرتمندتر شدنش دانسته‌اند ابراز نارضایتی کرده‌اند.

«جسیکا چستین» یک روز پس از پخش اپیزود چهارم از فصل هشتم «بازی تاج‌وتخت» در شبکه‌های اجتماعی به این مسئله معترض شد که چرا سازندگان سریال تجاوز به «سانسا استارک» را دلیل قدرتمندتر شدنش دانسته‌اند. این لحظه‌ی و دیالوگ جنجالی «سانسا» (سوفی ترنر) و«هوند» (روری مک‌کان) در اپیزود «آخرین استارک‌ها» به نمایش درآمد. در این صحنه هوند به سانسا می‌گوید در صورتی که در فصل دوم به همراه او کینگز لندیگ را ترک کرده بود این همه صدمات روحی و جسمی را تجربه نمی‌کرد. سانسا پاسخ می‌دهد: «بدون لیتل‌فینگر و رمزی و بقیه، تمام عمر یک پرنده‌ی کوچک باقی می‌ماندم.»

چستین در واکنش به این دیالوگ در صفحه‌ی توئیتر خود نوشت: «تجاوز ابزاری برای توانمندسازی یک شخصیت نیست. یک زن را نباید قربانی کرد تا به پروانه تبدیل شود. آن پرنده‌ی کوچک همیشه یک «ققنوس» بوده است. قدرت‌های فعلی‌اش را فقط از خودش دارد. تنها از خودش.»

توئیت چستین در این شبکه‌ی اجتماعی جنجالی شد و چندین هزار کاربر آن را به اشتراک گذاشتند. بازیگر «ققنوس تاریکی» در حالی به این جملات سانسا اعتراض کرد که پیش از او ژورنالیست‌های دیگری از «دیلی بیست» و «ریفاینری۲۹» نیز به این مسئله اشاره کرده بودند. «لیبی هیل» نویسنده‌ی «ایندی‌وایر» نیز در مقاله‌ی تند خود اشاره کرد بود که این جمله‌ی سانسا تمام داستان او را زیر سؤال می‌برد و از معنا تهی می‌کند.

چستین قرار است در فیلم «ققنوس تاریکی» (Dark Phoenix) در مقابل «سوفی ترنر» بازی کند. در این فیلم چستین در نقش یک شخصیت شرور مرموز ظاهر می‌شود که قصد دارد از نیروهای ماورائی «جین گری» با بازی ترنر به نفع خود استفاده کند. این فیلم ۷ ژوئن در آمریکا اکران می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۲۹

سانسا منظورش این نبود که چون رمزی بهم تجاوز کرد من قوی شدم!!!! هیچ‌کدوم از حرفاش همچین مضمونی نداشت. منظور کلی این بود با اونهمه سختی (چه رمزی چه لیلتل‌فینگر) که هوند هم اشاره کرد بهش، بازم ایستادگی کرده و قوی شده. اصن یه اصل هستش که مشکلاتی که باعث نشن تو بمیری، قطعا قوی‌تر میشی، که مفهوم اون دیالوگ دقیقا همین بود. نمیدونم چرا ما مردم عادی هیچ مشکلی با این قضیه نداریم. ولی امان از جوگیری... تو این سریال که کلا مفهوم فمینیستی داره، موندم چرا هنوز این فمینست‌های بدبخت راضی نمیشن!؟!؟?

نمایش اسپویل
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۳۸

باز این فمنیست های روانی گرد و خاک برپا کردند. سر یک دیالوگ ببینید چه جنجالی برپا می کنند. بمیرم براتون که بزرگترین دغدغه تون دیالوگی از یک سریاله.

نمایش اسپویل
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۰۰

حرف ها همیشه مهم بودن

نمایش اسپویل