news-background
news-background

«شب طولانی» در رتبه‌ی ماقبل آخر بدترین اپیزودهای تاریخ Game of Thrones قرار گرفت

اوایل هفته‌ی گذشته اپیزود سوم از فصل هشتم «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) به بحث‌برانگیزترین اپیزود تلویزیونی تاریخ توئیتر تبدیل شد و در یک روز بیش از ۵۲ میلیون توئیت منحصر به فرد دریافت کرد. این قسمت که طولانی‌ترین اپیزود تاریخ سریال نیز بود برخی هواداران را به شگفتی واداشت و موجب نارضایتی برخی دیگر شد.

اما «راتن تومیتوز» به تازگی در گزارشی اعلام کرده است که این اپیزود در جلب توجه منتقدین موفق نبوده است. «شب طولانی» از مجموع ۷۳ نقد تا این لحظه امتیاز ۷۵ درصد دریافت کرده و در بین تمامی اپیزودهای سریال در رتبه‌ی ماقبل آخر جای گرفته است. اگرچه امتیاز ۷۳ درصد برای سریال‌ها قابل قبول و امیدوارکننده است اما این مسئله در مورد «بازی تاج‌وتخت» که ۲۲ اپیزود آن امتیاز ۱۰۰ درصد دریافت کرده‌اند صدق نمی‌کند.

اپیزود ششم از فصل پنجم سریال (Unbowed, Unbent, Unbroken) بدترین اپیزود تاریخ «بازی تاج‌وتخت» از نگاه منتقدین است. در این قسمت «سانسا استارک» به ازدواج «رمزی بولتون» در آمد. صحنه‌ی بحث‌برانگیز این اپیزود توسط بینندگان سراسر دنیا پس زده شد. به هر حال، «شب طولانی» هنوز اپیزودهایی چون (Maiden Fair) با امتیاز ۷۷ درصد را بالاتر از خود می‌بیند. از ۲۲ اپیزودی که امتیاز ۱۰۰ درصد دریافت کرده‌اند، هشت قسمت به فصل اول مربوط می‌شوند و دیگر قسمت‌ها شامل «بلک‌واتر» (Blackwater)، «شیر و رز» (The Lion and The Rose)، «هاردهوم» (Hardhome) و «باران‌های کستمیر» (The Rains of Castermere) می‌شود.

بسیاری از هواداران مشکل اصلی «شب طولانی» و «نبرد وینترفل» را تاریکی بیش از حد تصاویر دانستند، اما «فابیان واگنر» فیلمبردار این قسمت در مصاحبه‌هایی تأکید کرد که مشکل از تلویزیون تنظیم نشده و آیپدهای کوچک بیننده است و سازندگان تعمداً روشنایی میدان نبرد را کاهش داده‌اند.

اپیزودهای جدید فصل هشتم «بازی تاج‌وتخت» روزهای دوشنبه در دسترس قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۴۶

جا داره یه خاطره تعریف کنم دورهمی در مورد روتن توماتوز: یادمه اون سالی که boyhood اکران شد، نمره ۱۰۰ از راتن توماتوز گرفت. ولی من و بقیه دوستام و اغلب کامنتا همگی میگفتن فیلم چرتی بود. حتی گلدن گلوب هم گرفت ولی اسکار دادن به birdman که الحق لایقش بود. یه خاطره دیگه: یادمه فیلم شاه آرتور افسانه شمشیر تازه اکران شده بود، بعد چون منتقدای راتن از عوامل فیلم خوششون نمیومد و خلاصه چون زیرلفظی بهشون نداده بودن، از قصدی نمره پایین دادن (الان ۳۰ هستش) که ملت نرن سینما نگا کنن و فروش فیلم افت کرد. (چون مردم آمریکا اغلب اول به امتیاز راتن نگا میکنن و بعد تصمیم میگیرن برن سینما. بلدنیستن خودشون تصمیم بگیرن!!) . خلاصه که راتن توماتوز حرف مفت زیاد میزنه. من و همه دوستام با این اپیزود بشدت کرک و پرمون ریخت! مشکل تاریکی هم نداشتیم (هرچیزی که قرار بود دیده بشه رو میدیدیم. هرچیزی که معلوم نبود، خب قطعا نباید میدیدیم و این تصمیم کارگردانه!!!! نمیدونم چرا بعضیا زور میزنن حتما یچیزی ببینن!!!) امتیازات راتن توماتوز هم به بامیه‌های یخچالتون بگیرید کلا. IMDB معتبرتره. البته نه خیلی. یا حق

نمایش اسپویل
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۲۲:۵۸

این اپیزود از لحاظ فنی بنظر من در فوق العاده ترین سطح ممکن بود. حتی تاریکی بیش از حد رو من نمیدونم چرا فن ها توی ضعف ها حساب میکنن. قبول دارم تاریک بود من خودمم اذیت شدم ولی آمادگیشو داشتم، اصلا چیزی بود که از همون سکانس اول سریال بهمون وعده داده شده بود «وایت واکرها» که با خودشون تاریکی و سرمای استخوان سوز میارن. از لحاظ داستانی اشکالات فوق العاده زیادی داشت. شاید خیلیا بیان بگن از پیش قضاوت میکنه و چیزی حالیش نیست بذار فاینال اپیزود رو ببینی و بعد نظر بدی و یطرفه به قاضی میری. در جواب باید بگم من خودم کتاب رو نخوندم ولی تا حدودی با دنیای نغمه آشناام. در حدی آشنایی دارم که وقتی میبینم اینجور اتفاقها میوفته ناراحت بشم. به مرور هر روز که از دوشنبه گذشت بیشتر به اشکالات داستانیش پی بردم. حالا یا خودم بهش فکرکردم یا راجع بهش خوندم. کامنتهای زیادی رو خوندم توی جاهای مختلف (خارجی ها و ایرانی ها) از جمله همین وبسایت سینما و واقعا اشکالاتی که گرفته شد ۹۰ یا ۹۵ درصد درمورد داستان بود نه مسائل فنی. در پایان جا داره که از رامین جوادی تشکر کنم. یکی از نقاط قوت کل سریال موسیقی رامین جوادیه. ممنون رامین جوادی. پ.ن: امیدوارم کارشون با وایت واکرها تموم نشده باشه?

نمایش اسپویل
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۲۱

باهات کاملا موافقم.به نظرم موسیقی از 10 نمرش حتی بیشتر از 10 عه.کارگردانی و مسائل فنی 10 ولی داستان متاسفانه خیلی ضعیفه در حدوده 2و3!!! آخه 7 فصل داستان برن واسه هیچی؟ ایشالا که حفره های داستانو(مسائل نایت کینگ و برن) ادامه داشته باشه وگرنه کاملا معلومه خسته شدن خواستن زودتر تمومش کنن بره!! حیفه داستانه شاهکار تو فصلای 1 تا 5 که اینجوری داره تموم میشه...

نمایش اسپویل