زمان مطالعه: ۲ دقیقه
منتقدین ریبوت Hellboy را بدترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ دانستند
ریبوت فیلم «هلبوی» در حال حاضر از «راتن تومیتوز» امتیاز ۹ درصد دریافت کرده است.
پس از چند سال «بیگ رد» به سالنهای سینما بازگشته و سرانجام «راتن تومیتوز» امتیاز میانگین منتقدین را منتشر کرده است، اما نتیجه چندان خوشایند طرفداران این شخصیت نخواهد بود. هرچند امتیاز فیلم در حال تغییر است، اما در حال حاضر «هلبوی» (Hellboy) با بازی «دیوید هاربر» از مجموع ۳۳ نقد، امتیاز ۹ درصد را دریافت کرده و این بدان معناست که فیلم غالباً با نقدهای منفی مواجه شده است.
ناگفته نماند که این امتیاز معیار دقیق و بینقصی برای سنجش فیلمها نیست. این امتیاز به معنای آن است که ۹ درصد منتقدین از فیلم رضایت دارند و نباید برداشت کرد که ارزش این فیلم از ۱۰۰ برابر با ۹ میشود.
«مایک مینولا» خالق شخصیت «هلبوی» در تولید این فیلم نقش زیادی ایفا کرده است. او سال گذشته در این باره گفته بود: «مشارکت من در فیلم بسیار با فیلمهایی که «گییرمو دل تورو» تولید کرد متفاوت بود. من دل تورو را شش سال پیش از ساخته شدن قسمت اول میشناختم، درحالی که نیل را چند ماه پیش از آغاز توسعهی فیلم ملاقات کردم. تفاوتهای زیادی وجود داشت، اما من این بار از زمانی که گفتند: «قرار است یک «هلبوی» دیگر بسازیم و قرار است این داستان را روایت کنیم.» در کنار پروژه بودهام. در مورد نحوهی اقتباس از داستان «هلبوی» بحثهای زیادی کردیم. گاهی مشارکت من در نگارش فیلمنامه نسبت به فیلمهای دل تورو بیشتر میشد... گییرمو از من میخواست ایدهپردازی کنم، اما در این فیلم ایدهپردازان دیگر وجود داشتند... آنها تمایل داشتند متنی وفادار به کتابهای کامیک من و «دانکن فگریدو» به نگارش درآورند.»
در فیلم ریبوت «هلبوی» علاوه بر هاربر ستارهی سریال «چیزهای عجیب» (Stranger Things)، «میلا یوویچ»، «ایان مکشین»، «شین لین»، «دنیل دائه کیم»، «داگلاس تیت» و «سوفی اکونیدو» بازی میکنند و کارگردانی آن به «نیل مارشال» سپرده شده است. این فیلم از ۱۲ آپریل در آمریکا اکران میشود.
دیدگاهها
مهمان
برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
Nimazz
Nimazz
۲۳ فروردین ۱۳۹۸ ۱۸:۵۴
سلام مجدد به همه دوستان عزیزم . reboot لزوما به معنی بازسازی از اول نیست . گاهی یک فیلم پُر فروش به دلایلی مثل کارگردانی بد ، بازیگری بد و غیره مدت زیادی تو سطل آشغال کمپانی جا خوش میکنه مثل بلایی که سر بتمن و رابین جوئل شوماخر آمد که کارگردانی و بازی های افتضاح فیلم رو به مرز نابودی برد یا قسمت دوم فیلم مورتال کامبت ، با عنوان فرعی " نابودی " که اتفاقا باعث نابودی شانس ساخته شدن ادامه های این عنوان شد . وقتی یک پروژه ریبوت میشه هدف " احیای " اون فیلم هست . یعنی استارت دوباره میخوره . طبعا هر استارتی مستلزم تغییرات زیادی هست تا کار بتونه موفق باشه . ولی گاهی ریبوت فقط کار قبلی رو داغون میکنه مثل ریبوت فیلم ترنسپورتر به اسم ترنسپورتور : ری فیولد ( ببخشید حوصله ترجمه اسم ها رو ندارم ) ، که از سه کار قبلی بدتر بود . کمپانی های فیلم سازی بعضی از عناوینی که در کپی رایت آنها جزو دارای های آنها محسوب میشه ، عناوین بزرگ و محبوبی دارن . بعضا این ریبوت برای یادآوری و احیای کلاسیک گذشته شون هست . ولی در کل ریبوت برای هر عنوانی دلیل متفاوتی داره مثلا فیلم های ترنسفورمرز کاملا به روز هستن ولی صحبت ریبوت شدن اونهاست که کاملا به نظرم بیهوده هست چون خودشون هم نتونستن کسایی مثل خودم که از بچگی عاشق کارتون های ترنسفورمز بودم رو راضی بکنند . الان فیلم ترمیناتور داره به نوعی ریبوت میشه یعنی آرنولد شوارتزنگر و لیندا همیلتون نقش های اصلی دو قسمت اصلی این فیلم هستند ولی کمپانی سازنده تصمیم گرفته قسمت های ساخته شده بعدی مثل " قیام ماشین ها " یا " رستگاری " یا اون آخری که افتضاح بود رو کلا در این زنجیره تولید نادیده بگیره و این فیلم رو قسمت بعدی دو قسمت اصلی اول بدونه . پس ریبوت گاهی به معنی بازسازی از صفر یک اثر ساخته شده به دلایل مختلف هست و گاهی به معنی احیا و حتی اعاده حیثیت یک عنوان بزرگ که خراب شده و نیاز به حرکتی جدید براش هست .
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
mr.mehrab
mr.mehrab
۲۳ فروردین ۱۳۹۸ ۰۱:۰۹
من تو اولین تریلر وقتی طراحی دست راست هل بوی رو دیدم فهمیدم که گند زدن تبلیغات و خود تریلر هم خیلی بد بود چون تقریبا کل داستانو لو می ده و جذابیتی هم نشون نمی ده من به عنوان یه طرفدار هل بوی فک کنم حسایی ابهت این کاراکتر و اولین فیلمی که گیلرمو دل تورو ساخته رو نابود کردن
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
Sam133
Sam133
۲۳ فروردین ۱۳۹۸ ۰۰:۱۶
درود واژه ها در گفتارهای (جمله های) گوناگون چم های (معناهای) گوناگونی دارند ریبوت در دنیای رایانه به چم (معنی) شروع دوباره است اما در تام این فیلم یه چم باز بیداری یا بیداری دوباره می باشد
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
Nimazz
Nimazz
۲۲ فروردین ۱۳۹۸ ۱۸:۱۱
سلام ، ریبوت مثل Reboot کردن کامیپوتر هست که از اول بوت میشه تا سیستم بیاد بالا . ریبوت یعنی فیلم و کلیه المان ها ، خط داستان ، شخصیت ها و ... نیاز به تجدیدنظر و حتی حذف داشتن تا به روشی کاملا جدید دوباره پرداخت بشه . ریبوت میتونه بعضی از المان های اثر قبلی رو اسما داشته باشه مثل بتمن و جوکر که هم تو فیلم های برتون بودن هم نولان . ولی الان عموما ریبوت عمدتا به معنی ساختن فیلم های مستقل و جدید از همون دنیای داستانی در قالب یک فیلم تازه و بدون ارتباط با آثار ساخته شده قبلی هست . این ریبوت کردن هم تو هالیوود شده مسخره بازی . نشون میده چقدر ایده و فکر کم آوردن . وقتی فیلمی مثل ترنسفورمز قرار هست ریبوت بشه تا فیلم ترنسپورتر یا حتی ترمیناتور دیگه وضع مشخص هست . بعضی وقت ها ریبوت احیای یک برند معروف هست که در مقطعی در گیشه شکست خورده و منتقدین هم اون رو ضعیف دونستن مثل کاری که نولان با بتمن کرد .
Nimazz
Nimazz
sina6
۲۳ فروردین ۱۳۹۸ ۱۹:۱۰
ریبوت کردن بعضی عناوین شبیه این هست که شلوار جین رو به اسم شلوار جیم دوباره بازاریابی بکنن . به نظرم بعضی کارها ریبوت شدن ندارن مثل همین سری دزدهای دریایی کارائیب که شما فرمودین . ولی اگه فیلمی مثل " اسپاون " spawn رو دیده باشین در دنیای کمیک خیلی نیاز به یه ریبوت خوب داره یا مورتال کامبت یا حتی تامب رایدر . آخرین تامب رایدری که آمد مال کمپانی اسکوئر انیکس بود که بازی های تامب رایدر کنسول ایکس باکس و پلی استیشن رو ارائه کرد ولی واقعا مالی نبود . این ریبوت بازی هم نوعی سرگرم کردن مخاطب ها و طرفدارهای کارهای محبوب هست ولی بعضی از کارها اصلا ریبوت شدنی نیستن به نظرم چون بعضی چهره ها و تیم های بازیگرها کاملا با اون عنوان مچ هستن مثل " ارباب حلقه ها " یا " مردان ایکس " یا " ماتریکس " . من عاشق ترمیناتور روز داوری هستم به شدت همه چیز این فیلم عالی هست . مثلث رابطه بین شوارتزنگر ، همیلتون و کریستوفر فرلانگ قابل بازسازی و تکرار نیست . مگر اینکه هر سه برگردن و خود کامرون کار رو بسازه و به جدی و اتمسفریک بودن کار بازم وفادار باشه ... !!
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
sina6
sina6
۲۲ فروردین ۱۳۹۸ ۲۰:۴۸
دزدان دزیایی کاراییب یادت رفت اونم میخان انگتر ریبوت کنن☹️☹️
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
samppram98
samppram98
۲۲ فروردین ۱۳۹۸ ۱۷:۱۰
از امتیاز روتن معلومه که گند زدن.
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ