news-background
news-background

«استیون هیلنبرگ» خالق «باب اسفنجی» در سن ۵۷ سالگی درگذشت

«استیون هیلنبرگ» خالق سریال «باب‌اسفنجی شلوارمکعبی» (SpongeBob SquarePants) روز دوشنبه در سن ۵۷ سالگی از دنیا رفت. هیلنبرگ مارس سال گذشته اعلام کرده بود که از بیماری بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) رنج می‌برد.

Nickelodeon شبکه‌ی پخش کننده‌ی سریال «باب اسفنجی» با انتشار بیانیه‌ای از میراث به جا مانده از هیلنبرگ تقدیر کرده است: «ما به شدت از شنیدن خبر مرگ استیو هیلنبرگ پس مبارزه با بیماری ALS متأثر شدیم. او برای تمامی کارکنان شبکه همکاری دوست داشتنی و خلاق بود. استیو با شوخ طبعی منحصر به فرد لحظاتی لذت‌بخش را برای کودکان سراسر دنیا به وجود آورد و سریال «باب اسفنجی» را به پیش راند. دنیا و شخصیت‌هایی که او خلق کرد تا مدت‌ها ارزش خوش‌بینی، صمیمیت، و قدرت نامحدود خیال‌پردازی را متذکر خواهد شد.»

هیلنبرگ که دو بار برنده‌ی جایزه‌ی امی شده زاده‌ی اوکلاهوما بود اما در کالیفرنیای جنوبی دوران کودکی خود را سپری کرد، جایی که هنر و دریا را به عنوان دو عنصر شکل‌دهنده‌ی آینده‌اش یافت کرد. او در سال ۱۹۸۴ از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در هامبولت در رشته علوم دریایی و هنر فارق‌التحصیل شد و سپس در مؤسسه‌ای واقع در «دینا پوینت» کالیفرنیا به عنوان آموزگار زیست‌شناسی دریایی مشغول به کار شد. هیلنبرگ برای علاقه‌مند کردن دانش آموزان دروس خود را به شکل کتاب‌های کامیک طراحی می‌کرد.

پخش سریال «باب اسفنجی» از جولای ۱۹۹۹ آغاز و پس از تولید دو فصل به مجموعه‌ای پربیننده و محبوب میان مخاطبین کودک و نوجوان تبدیل شد. هیلنبرگ از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ به عنوان شورانر و تهیه‌کننده در سریال فعالیت کرد.

پربیننده‌ترین سریال تاریخ شبکه‌ی Nickelodeon در سال ۲۰۰۴ با فیلمی تحت عنوان «فیلم باب اسفنجی» به سینما آمد و پارامونت با عرضه‌ی آن ۱۴۰ میلیون دلار در سراسر دنیا درآمدزایی کرد. استودیو در سال ۲۰۱۵ دنباله‌ی دیگری تحت نام «فیلم باب اسفنجی: اسفنج بیرون از آب» (The SpongeBob Movie: Sponge Out of Water) عرضه کرد و ۳۲۵ میلیون دلار دیگر از بازارهای جهانی به دست آورد.

هیلنبرگ با نسخه‌ی سینمایی فیلم که در سال ۲۰۰۴ عرضه شد با سریال خداحافظی کرد و تصمیم گرفت آینده‌ی دنیای سریال را در دستان دیگر نویسندگان قرار دهد. وی بعدها در مصاحبه با واشینگتن پست گفت: «به جایی رسیده بودم که احساس می‌کردم هرآنچه باید می‌گفتم را گفته‌ام. در آن مقطع، سریال به خونی تازه احتیاج داشت، بنابراین من «پل [تیبیت]» را برای ادامه‌ی سریال انتخاب کردم. به او اعتماد کامل دارم و همیشه از اینکه حس شوخ طبعی باب اسفنجی را درک می‌کرد لذت می‌بردم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۶ آذر ۱۳۹۷ ۲۳:۳۵

چهره این شخص بی شباهت به کاراکتر "بابا اسفنجی" نیست . شاید همین موضوع الهامی برای او شده تا این شخصیت را خلق نماید .

نمایش اسپویل