news-background
news-background

بازیگرانی که به کارگردانان وحشتناکی تبدیل شدند

«ادریس البا»، بازیگر بریتانیایی اولین فیلم خود با عنوان «Yardie» را کارگردانی کرد، که امروزه از آن در انگلستان به عنوان یک تلاش قابل تقدیر یاد می‎شود. به خصوص، وقتی تلاش بعضی از بازیگران را در این مسیر می‎بینید. برای برخی، صندلی کارگردانی مانند تخت پادشاهی است. اما برای برخی باعث واژگونی و شکست می‎شود. ما در حال حاضر بیشتر علاقه مند هستیم تا دسته دوم را بررسی کنیم، و به بازیگرانی اشاره خواهیم کرد که به بدترین کارگردانان تبدیل شدند.

1. Nicolas Cage – Sonny (2002)

زندگی حرفه ای «نیکلاس کیج» خیلی نامنظم به نظر می‎آید، حتی اگر اولین کار کاگردانی اش را به حساب نیاوریم! گاهی کارهای «نیکلاس کیج» از فوق العاده به مضحک تغییر جهت می‌دهند. اولین فیلم او نه مضحک بود و نه فوق العاده، فقط کمی کسالت اور به نظر می‎آمد. کیج هم از این تجربه چندان راضی نبود، و درنتیجه تنها فیلمی بود که او کارگردانی کرد. البته شاید اتفاق خوب حاصل از این فیلم این بود که، «تامی وایزو» عملکرد «جیمز فرانکو» در فیلم «سانی» را پسندید و همین موضوع باعث شد در فیلم «هنرمند فاجعه» با یکدیگر همکاری کردند.

2. Madonna – Filth & Wisdom (2008)

«مدونا» تا کنون در زندگی حرفه ای خود دو فیلم کارگردانی کرده، یکی بد، و یکی خسته کننده. و نشانه‎ای از ذوق، طراوت و چالاکی دنیای موسیقی «مدونا» در هیچ کدام از این دو فیلم مشاهده نمی‎شد.

اولین فیلم او، «Filth and Wisdom» بود که در سال 2008 منتشر شد، و اساساً یک درام متظاهرانه بود. دومین فیلم او «W.E» بود، که بیشتر فیلمی جاه‎ طلبانه بود، اما همچنان نیز فراموش نشدنی است. این فیلم داستان موازی رابطه عاشقانه بین «شاه ادوارد هشتم» با «والیس سیمپسون»، زن طلاق گرفته آمریکایی است با یک رابطه عاشقانه معاصر بین یک زن متاهل و یک نگهبان امنیتی روسیه.

3. Angelina Jolie – In The Land Of Blood And Honey (2011)

«آنجلینا جولی» در این میان عملکرد بهتری داشته. او چهار فیلم و یک مستند ساخته است. اولین فیلم او بسیار بد است، و اینکه دوباره فرصتی برای کارگردانی پیدا کرد یک معجزه بود. اولین فیلم او به نام «در سرزمین خون و عسل»، روایت یک داستان عاشقانه است که در هنگام جنگ بوسنی می‌گذرد. با وجود جاه طلبی قابل تحسین‎اش برای نشان دادن وضعیت بحرانی بوسنی، یک فیلمنامه آشفته، ادیت بد و ترکیب‎بندی کسل کننده، باعث شد امتیاز 55٪ را در راتن تومیتوز کسب کند. البته این امتیاز هم  برای این فیلم نوعی بخشندگی محسوب می‎شود.

4. Joseph Gordon Levitt – Don Jon (2013)

با وجود اینکه این فیلم از طرف منتقدان امتیاز 80% را در «راتن تومیتوز» کسب کرده، اما با امتیاز 58% از طرف مخاطبان باعث ایجاد تفرقه شد. هرچند با این امتیاز واضح است مخاطبان از این فیلم نفرت دارند. حتی شاید مخاطب به سختی به یاد آورد، که چه اتفاقی رخ داد تا یک فرد معتاد به فیلم‎های مستهجن، برای یافتن عشق تلاش می‎کرد. «جوزف لویت» مانند «نیکلاس کیج» به سرعت متوجه شد که کارگردانی کار او نیست و تنها یک فیلم ساخت.

5. Keanu Reeves – Man Of Tai Chi (2013)

همه ما «کیانو ریوز» و «ماتریکس» را دوست داریم. اما اولین تجربه «کیانو ریوز» را در کارگردانی دوست نداریم. فیلم «مبارزه تای‎چی» همان حس و حال «ماتریکس» را دارد، اما کمی پیش و پا افتاده تر، و جتی مثل آن سرگرم کننده نیست. این فیلم یک فیلم در سبک رزمی است که  گفته شده که الهام گرفته شده از زندگی دوست کیانو ریوز تیگر چن بوده‌است. «کیانو ریوز» نیز تنها یک فیلم ساخت و سپس تسلیم شد، و بعد از آن نیز در مجموعه فیلم‎های «جان ویک» حضور پیدا کرد.

6. Eddie Murphy – Harlem Nights (1989)

«ادی مورفی» برای استندآپ کمدی‎هایش و حضور در برنامه «پخش زنده شنبه شب» یکی از ستاره های دهه 80 میلای بود، که نوشتن، تهییه‎کنندگی اجرایی، مدیریت برنامه اولین توانایی های او بود. اما متاسفانه او گاهی چندین نقش را با هم بر عهده داشت. او فیلم «شب‎های هارلم» رو کارگردانی کرد، که این فیلم از نگاه منتقدان امتیاز 25% را در «راتن تومیتوز» کسب کرد. این موضوع یک ضربه بزرگ به زندگی حرفه‎ای مورفی بود، و همین موضوع باعث می‎شود او دیگر به سراغ کارگردانی نمی‎رود.

7. Johnny Depp – The Brave (1997)

بسیاری از مردم از حضور «جانی دپ» در فیلم «The Lone Ranger» به عنوان یک بومی آمریکایی شکایت داشتند. ولی ما نمی‎توانیم مردم را بخاطر این که همه حقایق را نمی‎دانند سرزنش کنیم، چون درواقع هیچ‎کس فیلم «The Brave» را تماشا نکرده. داستان فیلم درباره مردی به نام «رافائل» است که با همسر و دو فرزندش در جایی دور از شهر و نزدیکی زباله دانی زندگی می‌کند و برای امرار معاش هر چیزی که بتواند می‌فروشد. به رغم اینکه فیلم «The Brave» گواهی محکمی است بر اینکه «جانی دپ» چگونه به طرز افراطی عاشق خودش است، اما آنقدر درست حس کرد که دیگر نباید دوربین را در دست بگیرد و کارگردانی کند. البته اگر او همچنان در همین مسیر شغلی ادامه دهد، ما هر روز انتظار داریم که خبر انتشار قسمت دوم «The Brave» اعلام شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۴ آبان ۱۳۹۷ ۱۸:۲۸

نه نه نه انجلینه جولی کارگردان خوبیه meleficent و unbroken خیلی خوب بودن شاید حالا یکی دو فیلمش بد باشن اسپیلبرگ هم کلی فیلم چرت داره . کوپریک هم که 80 ددرصد داغونن

نمایش اسپویل
۳۰ شهریور ۱۳۹۷ ۱۹:۴۴

به نظرم چندان لیست خوب و درستی نیست don Jon فیلمِ بد محسوب نمیشه و فیلم آنجلینا جولی هم طرفدارانی داشت و شاید نیکولاس کیج بیشتر تهیه کننده ی بدی باشه تا یه کارگرانِ بد بازیگرای دیگه ای بودن که میشد توی این لیست باشن با کارگردانی های خیلی بدتر

نمایش اسپویل
۱۶ شهریور ۱۳۹۷ ۱۴:۴۹

58% امتیاز واضح است که مخاطبان از این فیلم نفرت دارند؟ این فیلم در سایت متاکریتیک نمره خوب 66% رو داره. در این طرف هم امتیاز 80% از راتن تومیتوز یه امتیاز عالی محسوب میشه. و امتیاز 6.6 از 200 هزار نفر در آی ام دی نشون میده مردم نسبتا به فیلم راضی بودند. فروشش هم که بسیار راضی کننده بوده. معمولا فیلمایی که پایین 5 میگیرن "وحشتناک" حساب میشن و درباره آخرین جمله تون درباره جوزف گوردون که نوشتید سریع فهمیده کارگردانی کارش نیست باید بگم اتفاقا ایشون فیلم دومشو قراره تو آینده نزدیک بسازه که چنینگ تیتوم هم توش قراره یکی از نقشای اصلی رو داشته باشه. لیست اصلا خوبی نیست, یکی از همین کارگردانای "وحشتناک" لیست که آنجلینا جولی باشه سال قبل نامزد گولدن گلوب هم بود. وحشتناک کلمه ی قوی ایه که اینجا بدرستی استفاده نشده.

نمایش اسپویل
۱۵ شهریور ۱۳۹۷ ۲۲:۲۱

منم موافق حضور Don Jon در این لیست نیستم. از زاویه امتیاز که خیلی سرتره از فیلم‌های دیگه لیست. نمره 6.6 از 200 هزار نفر بگیری، نسبتاً امتیاز قابل قبولی؛ با توجّه به موضوع اثر که چندان خوشایند اذهان_بسته نیست. باکس آفیس هم موفق بوده نسبتاً و نمره منتقدان هم مناسبه البته نمره مخاطب‌ها رو باید عوامل مختلف رو در نظر گرفت و جای بحث داره.

نمایش اسپویل
۱۸ شهریور ۱۳۹۷ ۱۴:۵۲

اره خب همینطور ک میگین هست.منم از فیلم avanger 2018 لذت نبردم با اینکه این همه صحنه خفن داشت. از طرف دیگ فیلم vacation با امتیاز 6.1 دیدم ک فیلم خوبی هم بود. با اینکه خسته بودم نشستم فیلمو دیدم وکلی خندیدم و ازش لذت بردم(ی چنتا ویدیو ازین فیلم دیده بودم واسه همین دانلودش کردم....) ولی کم اتفاق میوفته ک اینطور باشه (کلا هیچی عادلانه نیست)

نمایش اسپویل
۱۸ شهریور ۱۳۹۷ ۱۲:۰۱

دوست عزیز ! تا حدودی موافقم با شما فیلمی که امتیاز بالای 8 رو گرفته قطعا ارزش دیدن رو داره اما فیلمهایی رو هم دیدم که امتیاز 6 رو داشتن و لذت بردم بستگی به سلیقه افراد داره مثلا فیلم avenger 2018 امتیاز 8.6 رو گرفته و من علاقه ای به دیدنش ندارم !!

نمایش اسپویل
۱۷ شهریور ۱۳۹۷ ۲۰:۲۰

منظورم اینه ک این فیلم امتیازش کمه پس نتیجه میگیریم که فیلم خوبی نیس وفیلمی که خوب نباشه ینی نمیتونی ازش لذت ببری(منظورم این نبود ک وقتت بی ارزشه و میشینی هرچی فیلمه میبینی فقط میگم که وقتی یه فیلم امتیازش کمه چرا باید بشینی نگاهش کنی در حالی ک با این امتیازی ک گرفته احتمالش کمه ک فیلمو دوس داشته باشه. دسته ک تو هر فیلمی میتونه صحنه ها و دیالوگ های خوبی باشه و این دلیلی میشه ک فضایی در هاردت کنار بزاری براش:) لذت همون دوس داشتن فک کنم, ی جورایی

نمایش اسپویل
۱۷ شهریور ۱۳۹۷ ۱۳:۳۸

پناه بر پناهـ! دقیقاً بر چه اساسی حکم فرمودید که من از تماشای فیلم لذتی نبردم؟ که بردم البته. فارغ از این، پرسشی مطرح می‌شه که اصن لذت چیه؟ و کی گفته تماشای یک فیلم بدون کسب لذت، استدلال می‌شه بر بی‌ارزش بودن وقت؟ باشه اصن وقت من بی‌ارزش :| ولی سعی کن، گسترده باشی!

نمایش اسپویل
۱۶ شهریور ۱۳۹۷ ۱۳:۴۰

امتیاز 6.6 چیه آخه:/ ینی وقتت به قدری بی ارزشه ک میشینی این فیلمو نگا کنی بدون اینکه لذتی ازش ببری!!

نمایش اسپویل
۱۴ شهریور ۱۳۹۷ ۲۰:۵۲

فکر کنم کسی که این متن رو نوشته اصلا فیلمارو ندیده دان جان یکی از بهترین فیلمای اون سال بود درخشش جوزف گوردون-لویت هم فراموش نشه جالبه بهش گفته نفرت در حالی که من هرکیو دیدم این فیلم رو دوست داشته

نمایش اسپویل
۱۵ شهریور ۱۳۹۷ ۱۲:۵۱

اینم نگفته بدترین فیلمهای سال بوده گفته از نظر مردم اینجوری بوده وگرنه نمره منتقدینو گرفته تو ایران که خیلی کم پیش میاد کسی بره imdb رای بده خود امریکایی ها یا اروپایی ها اینجوری رای دادن که ماشالا فقط اونا دنبال فیلمای پاپ کرنین که بشینن تو سینما و حال کنن و هیجان بگیرن رو این حساب روی رای هاشون خیلی سخت نگیر ... خیلی از فیلمهای سبک دان جان پیام های قشنگی دارن که متاسفانه درک نمیشه

نمایش اسپویل
بیشتر