پس از دانلود فیلم با صفحه سیاه/سفید مواجه شده و یا فقط صدای فیلم به گوش می رسد یا فقط تصویر فیلم را دارید و صدایی شنیده نمی شود. چگونه این مشکل را حل کنم ؟

اگر پس از دانلود فیلم، سریال یا عنوان مورد نظر خود و پخش ان در کامپیوتر خود دچار مشکلی مانند سفیدی تصویر، نبود تصویر و یا صدامواجه هستید، احتمالات زیر را به دقت بررسی نمایید.

 
  • اشنا نبودن با انواع کدک ها و یا ناقص بودن کدک های صوتی و تصویری ویندوز و یا پلیر :
 

اولین موردی که نیاز به توضیح دارد، درباره کدک x265 است. دقت بفرمایید اگر از دستگاهی با مدل قدیمی تر مانند تلویزیون یا پخش کننده ویدیویی قدیمی استفاده می کنید، به احتمال خیلی زیاد دستگاه شما قادر به اجرای فیلم یا سریال هایی با کدک x265 نخواهد بود. این مورد درباره سیستم های کامپیوتری با پردازنده ضعیف نیز تقریبا صادق است. اما اگر مطمئن هستید که دستگاه شما این فرمت را پشتیبانی می کند، به سراغ تنظیمات رفته و کمی ان ها را دستکاری نمایید. (تقریبا تمامی عناوینی که در سایت قرار می گیرند قبلا توسط مدیران تست می شوند.)

در بخش های بعدی سوالات متداول درباره کدک های تصویری بررسی انجام شده است.  
  • سیستم های کامپیوتری :
 

ابتدا از کامل بودن کدک های صوتی و تصویری سیستم خود مطمئن شوید. برای این کار می توانید پک K-lite Mega Codec Pack را دانلود و نصب نمایید. دقت فرمایید که این کدک ها رایگان بوده و لینک اصلی دانلود ان در زیر قرار گرفته است.

برای دانلود بر روی تصویر کلیک نمایید.

پس از نصب کدک ها، درصورتی که پلیر مناسبی ندارید، یکی از پلیرهای زیر را نصب بفرمایید.پلیر پیشنهادی ما برای اجرای فیلم ها و سریال ها و به خصوص کدک 265 نرم افزار مدیا پلیر کلاسیک ، مدیا پلیر کلاسیک نسخه بلک و یا VLC می باشد. لذا اگر از پلیر دیگری استفاده می کنید دقت بفرمایید که اموزش های ما بر پایه این نرم افزار ها خواهد بود.این پلیرها به صورت رایگان و از منبع اصلی قابل دانلود هستند.

برای دانلود بر روی تصویر کلیک نمایید.

اگر پس از نصب کدک ها و پلیر صحیح باز هم مشکلاتی مانند صدای خالی و یا تصویر خالی دارید، بهتر است تنظیمات صدای سیستم خود را چک نمایید. دقت کنید برخی از فیلم ها یا سریال ها با فرمت صوتی خاص مانند 6 کاناله|7 کاناله و … منتشر می شوند و اگر تنظیمات صدای سیستم و پلیر شما درست تنظیم نباشد، گاها در شنیدن صدای فیلم دچار مشکل خواهید بود. برای اطلاع از وضعیت صوتی هر فیلم بهتر است به همان پست و یا توضیحات موجود در فایل دانلودی مراجعه کنید.

 
  • گوشی های موبایل :
 

اکثر گوشی های موبایل امروزی پلیرهای قدرتمندی را در خود جای داده اند، اما باز هم در موارد خاص شاید پلیر گوشی قادر به پاسخ گویی نیاز شما نباشد، برای مثال با تصویر سفید یا صدای خالی و یا موارد مشابه از فیلم یا سریال مواجه شوید. این مشکل بیشتر در مورد کیفیت های بالا و یا کدک 265 مشاهده می شود. اما راه حل ان چیست ؟

پیشنهاد ما برای گوشی های موبایل استفاده از نرم افزارMX PLAYER است که بدون شک بهترین پلیر گوشی ها می باشد. اما متاسفانه نسخه کامل ان به صورت رایگان قابل دریافت نیست. شما می توانید نسخه رایگان ان را از لینک زیر دانلود کنید.

دیگر پلیر های مناسب برای گوشی ها می توانندVLC و یا KMPLAYER باشند که به صورت رایگان قابل دریافت هستند. دقت بفرمایید که برای جلوگیری از لگ یا تیک زدن فیلم ها باید کدک های تصویری گوشی نیز کامل باشد که با توجه به پردازنده باید ان را دانلود و نصب نمایید.

دانلود برای IOS

دانلود برای اندروید

نکته مهم : در برخی از مواقع در اجرای فیلم یا سریال با گوشی دچار تیک یا گیر عجیبی می شوید. در این حالت به تنظیمات پلیر خود رفته و تنظیمات پخش را از حالت HW Decoder به حالت های دیگری که پلیر و گوشی شما پشتیبانی میکنند تغییر دهید؛ مشکل شما حل خواهد شد. (SW Decoder و HW+ Decoder دو نوع دیکودر دیگر موجود در گوشی های امروزی می باشند.)

اگر همچنان در مشاهده فیلم خود دچار مشکل هستید و یا سوالی در این رابطه دارید؛ لطفا پس از مطالعه سایر قسمت های سوالات متداول ، از قسمت تماس با ما، مشکل خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید