news-background
news-background

دفاع نویسنده «هری پاتر» از انتخاب «جانی دپ» برای بازی در «جانوران شگفت‌انگیز»

«جی.کی رولینگ» از حضور «جانی دپ» در دنباله‌ی فیلم «جانوران شگفت‌انگیز» (Fantastic Beasts)، علیرغم اخباری که در مورد اعمال خشونت توسط دپ منتشر شده بود دفاع کرد.

نویسنده‌ی کتاب‌های «هری پاتر» در وب‌سایت رسمی خود نوشت، تهیه‌کنندگان فیلم و خود وی در مورد گزارشاتی که مطبوعات در مورد دپ منتشر کردند، نگران شده‌ اما بر تصمیم خود برای انتخاب این بازیگر پافشاری کرد‌ه‌اند.

دپ ژانویه گذشته به هنگام جدایی از «امبر هرد» به اعمال خشونت متهم شده بود. او این اتهامات را رد کرد و در طول جلسات رفع اختلاف دو طرف با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که طرفین هیچگاه آزار روحی و یا جسمی به یکدیگر نرسانده‌اند. اما برخی از هواداران «هری پاتر» و پیش‌درآمد آن یعنی «جانوران شگفت‌انگیز» علیه دپ و انتخاب شدن او برای بازی در نقش جادوگر شرور «گریندل‌والد» در قسمت دوم فیلم «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنان» که با نام «جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد» (Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald) شناخته می‌شود، جبهه گرفتند.

رولینگ که خود کار نگارش فیلمنامه‌ی دو فیلم را برعهده گرفته، و اغلب با هواداران در شبکه‌های اجتماعی در رابطه است، پنجشنبه گذشته سکوت خود در مورد انتخاب دپ را شکست و نوشت، پیرامون کنار گذاشتن دپ با تهیه‌کنندگان به بحث نشسته اما در نهایت تصمیم گرفته‌اند همکاری خود با او را ادامه دهند.

رولینگ می‌نویسد: «هواداران «هری پاتر» در مورد ادامه همکاری با جانی دپ نگران بودند و سؤالاتی مطرح می‌کردند. همان‌گونه که «دیوید ییتس» کارگردان فیلم‌های «هری پاتر» قبلاً عنوان کرد، ما طبیعتاً انتخاب مجدد بازیگر را مورد بررسی قرار دادیم و درک می‌کنیم که برخی از انجام نشدن اینکار گیج شده باشند. یکی از بزرگ‌ترین لذت‌های زندگی من جماعت بزرگی بود که به خاطر هری پاتر شکل گرفت و صمیمانه از من حمایت کرد. برای شخص من، اینکه نتوانستم آزادانه در مورد این مسئله صحبت کنم، بسیار سخت و طاقت‌فرسا و گاهی دردناک بود. بهرحال، طبق توافقی که صورت گرفت، از جزئیات زندگی خصوصی دو طرف (دپ و هرد) محافظت می‌شود، و درخواست آن دو برای ادامه زندگی عادی خود باید محترم شمرده شود. بر اساس شرایط موجود، من و فیلمسازان نه تنها از انتخاب بازیگران اصلی ناخرسند نیستیم، بلکه از وجود جانی در کنارمان برای بازی در نقش کلیدی فیلم خوشحالیم.»

رولینگ در ادامه با اشاره به درک نارضایتی برخی از هواداران از این انتخاب می‌نویسد: «می‌پذیرم که ممکن است هنوز کسانی باشند که از انتخاب بازیگر نقش اصلی نارضایتی داشته باشند. اما حکم یک دل را چند نفر صادر نمی‌کنند. درون و بیرون از دنیای خیالی، همه‌ی ما باید کاری را انجام دهیم که به درست بودنش ایمان داریم.»

استودیوی برادران وارنر نیز از تصمیم حفظ «جانی دپ» دفاع کرده و اشاره کرده است که پس از پیگیری مسائل مربوطه با جدیت تمام، به این نتیجه رسیده است. قسمت دوم «جانوران شگفت‌انگیز» در تاریخ 18 نوامبر سال 2018 با کارگردانی «دیوید ییتس» روی پرده می‌رود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید