news-background
news-background

هر آنچه باید از فصل سوم «True Detective» بدانید

چند ماه پیش بود که خبر ساخت فصل سوم سریال «کارآگاه حقیقی» توسط «HBO» تائید شد. این سریال آنتولوژیک چند سال پیش با عملکرد خیره کننده ی بازیگرانی چون «متیو مک کانهی» و «وودی هارلسون» توانست جایگاه بسیار محکمی را در بین اصحاب رسانه و تلویزیون به دست آورد و همگان آن را چیزی بیش از یک درام جنایی می دانستند. بعد از اکران فصل دوم سریال بازخورد های منفی به قدری بالا بود که سازندگان سریال تا مرز کنسل کردن آن نیز پیش رفتند. حفره های داستانی و ایفای نقش های ضعیف تیم بازیگری در مقایسه با فصل اول از جمله مواردی بود که در نقد های گوناگون مشاهده می شد. خالق سریال یعنی «نیک پیزولاتو» اما بیخیال آن چه آفریده بود نشد و بعد از گذشت تقریباً دو سال از پخش فصل دوم تائید کرد که فیلمنامه ی فصل سوم را با جدیت تمام می نویسد.این سریال که در هر فصل داستان متفاوتی را روایت می کند ژانری درام و پلیسی دارد که خواه ناخواه باید منتظر رد پای ژانر جنایی در آن باشیم. تعقیب و گریز بین پلیس و جنایتکاران موضوع تازه ای در سینما و تلویزیون نیست، اما آن چه «True Detective» را نسبت به بقیه ی سریال های این ژانر متمایز می کند عنصری به نام داستان است. نیرو های پلیس در این سریال خود از مشکلات عمده ی شخصیتی و روانی رنج می برند و گاهاً دچار پرسش هایی پیرامون ماهیت وجودی خود شان می شوند و به قدری در خود فرو می روند که فراموش می کنند یک قاتل زنجیری جایی در جهان سریال مشغول تجاوز به یک دختر یا سر بریدن دیگران و ... است. از این رو می توان سریال مذکور را یک کلاس درس در امر شخصیت پردازی در دوران مدرن فیلم و سریال های تلویزیونی به حساب آورد. کلاس درسی که باعث شد شخصیتی ماندگار چون «راستین کوهل» در فصل اول خلق شود و بازیگر خالق این شخصیت یعنی «متیو مک کانهی» را به یکباره از بازیگری ساده به یک بازیگر «متد اکتینگ» مبدل نماید.

 روزی که گذشت بعد از مدت ها شاهد انتشار اخباری پیرامون این سریال محبوب بودیم. نزدیک به دو سال از اکران آخرین اپیزود از فصل دوم سریال می گذرد و تقریباً همگان امید شان را از دست داده بودند. این بار انتظار برای مردم معنای متفاوتی خواهد داشت. تاکنون اگر منتظر بودید تا خبر ساخت فصل سوم را بشنوید، زین پس باید منتظر خبر تاریخ پخش فصل سوم باشید. دیروز، شبکه ی «HBO» به طور رسمی اعلام کرد که فصل سوم این سریال را خواهد ساخت. مطلبی که پیش رو دارید تمام اطلاعات و اخبار منتشر شده پیرامون فصل سوم است. این مقاله در طول زمان با انتشار اخبار جدید به روز رسانی خواهد شد. سخن کوتاه می کنیم و به اصل مطلب می پردازیم.

  • داستان از چه قرار است؟

آن طور که HBO اعلام کرده، خلاصه داستان فصل سوم این سریال چنین خواهد بود:

نسخه ی بعدی «کارآگاه حقیقی» داستان جنایتی هولناک را در قلب رشته کوه های «اُزارکس» واقع در ایالت آرکانزاس روایت می کند. راز هولناک این جنایات چندین دهه مخفی و کشف نشده باقی می ماند و در سه دوره ی زمانی مختلف به آن پرداخته می شود.

همان طور که انتظار می رفت، سریال گویا به اصل داستان سرایی خود یعنی «فصل اول» باز خواهد گشت و دوباره شاهد جا به جایی بین زمان حال و گذشته خواهیم بود. با توجه به لوکیشن اعلام شده برای وقوع اتفاقات می توان امیدوار بود که همان حال و هوای روستایی فصل اول سریال را مجدداً در فصل سوم شاهد خواهیم بود.

  • بازیگران

طبق اخبار منتشر شده «ماهرشلا علی» قرار است یکی از بازیگران ثابت فصل سوم باشد ولی هنوز تائید نشده که او کارآگاه حقیقی فصل سوم است یا خیر. همان طور که می دانید در طی دو فصل گذشته یک بازیگر به عنوان کارآگاه اصلی و یک بازیگر به عنوان دستیار وی حضور داشته اند. این وظیفه در فصل اول بر عهده ی «وودی هارلسون» و در فصل دوم بر عهده ی «ریچل مک آدامز» بوده است. چیزی که مشخص شده این است که «ماهرشلا علی» اولین بازیگر اصلی این سریال است که با سران «HBO» قرارداد کاری امضا نموده است. این بازیگر سال گذشته توانست جایزه ی بهترین بازیگر مکمل مرد را برای ایفای نقش در فیلم تحسین شده ای چون «نورمهتاب» به دست آورد. آن چه پیرامون شخصیت این بازیگر در سریال تائید شده این است که او ایفای نقش «وین هیس»، پلیسی اهل شمال غربی آرکانزاس را بر عهده خواهد داشت. وظیفه ی اصلی او پیگیری و تحقیق پیرامون جنایتی است که در منطقه ی «ازارکس» رخ داده است. اطلاعات دیگری پیرامون تیم بازیگری سریال در دسترس نیست.

  • کارگردان (ها)

اگر فصل اول سریال را به یاد داشته باشید، می دانید که «کری فوکاناگا» کارگردانی تمام اپیزود های آن فصل را بر عهده داشت و تاثیری که این شخص بر سریال نهاد باعث شد همگان قبول کنند تیم کارگردانی این سریال بسیار کار بلد می باشد و هرکسی که به این تیم بپیوندد بدون شک باید چیزی برای عرضه اندام داشته باشد. تکنیک کارگردانی این شخص به قدری بالا بود که در جریان مراسم امی سال 2014 توانست جایزه ی بهترین کارگردانی سریال درام را از چنگال کارگردان «Breaking Bad» بقاپد. فصل دوم اما محاسبات کمی به هم ریخت. شش کارگردان، هشت اپیزود فصل دوم را کارگردانی کردند و نتیجه آن چیزی در آمد که باب میل خیلی ها نبود. بعد از این اتفاق بود که سازندگان درس عبرتی گرفتند و در ماه جولای گذشته اعلام شد فصل جدید سریال تنها 2 کارگردان خواهد داشت. نویسنده ی سریال یعنی «نیک پیزولاتو» به همراه «جرمی سالنیر» کارگردانی تعداد نامشخصی از اپیزود های فصل سوم را انجام می دهند. «جرمی سالنیر» در سال 2013 توانست فیلم «Blue Ruin» را بسازد که در جشنواره ی «کن» آن سال با استقبال بسیار خوبی مواجه گشت و جایزه ی شب اول مراسم آن سال را برای این کارگردان به ارمغان آورد. او در سال 2015 فیلم دیگری به نام «Green Room» را در ژانر وحشت کارگردانی نمود که آن نیز نقد های مثبت بسیاری دریافت کرد. پروژه ی سینمایی بعدی این کارگردان اثری به نام «Hold the Dark» می باشد که در مراحل آخر تولید خود به سر می برد. «نیک پیزولاتو» از سوی دیگر هیچ سابقه ای در امر کارگردانی ندارد ولی در فصل های اول و دوم کنار تیم کارگردانی حضور داشته و چیز هایی از آن ها آموخته است.

  • فیلمنامه

درست به مانند فصل اول، نیک پیزولاتو نگارش تمام اپیزود های سریال را بر عهده داشته است و فقط برای نوشتن متن فیلمنامه ی اپیزود چهارم از کارگردان سریال «Deadwood» یعنی «دیوید میلچ» کمک گرفته است. مارس گذشته بود که خبر پیوستن دیوید میلچ به تیم سازنده اعلام شد ولی گویا چنین چیزی نیست و او تنها برای ساخت یک اپیزود از سریال حضور خواهد داشت. رئیس بخش برنامه ریزی شبکه ی HBO یعنی «کیسی بلویز» شخصاً با نویسنده ی فصل سوم سریال دیدار کرده و قبل آن که خبر شروع ساخت فصل سوم را اعلام کند  متن فیلمنامه ی فصل سوم را مورد ارزیابی قرار داده است. او در ابتدای بیانیه ی تازه ی خود چنین گفت:

تنها چیزی که برای گفتن به شما دارم این است که بابت آن متنی که از فصل سوم خواندم بسیار هیجان زده ام. نمی خواهم داستانی آن چنان را از دست بدهم چرا که اثری بسیار خارق العاده خواهد شد. نیک متن بسیار خوبی نوشته است. با نگرش جاه طلبانه ی او و کمک ماهرشلا علی و جرمی سالنیر بسیار خرسندیم که اعلام کنیم فصل بعد کارآگاه حقیقی تولید خواهد شد. من بابت همکاری با هنرمندانی در سطح ماهرشلا علی، پیزولاتو و جرمی بسیار هیجان زده ام. امیدوارم ماده خامی که در اختیار داریم بتواند پاسخ مناسبی به استعداد ها و زحمات شان بدهد. ما برای داستان فصل سوم بسیار هیجان زده ایم.

  • تاریخ پخش

در حال حاضر هیچ تاریخی توسط شبکه ی HBO برای شروع تولید و پخش فصل سوم اعلام نشده است.

  • تیم سازنده

نویسنده : نیک پیزولاتو

کارگردان ها : نیک پیزولاتو و جرمی سالنیر

بازیگران : ماهرشلاعلی / ....

تهیه کنندگان : اسکات اسیونز، متیو مک کانهی ، وودی هارلسون ، کری فوکاناگا، استیو گولین، ریچارد براون.

» متیو مک کانهی و وودی هارلسون تنها در بخش تهیه کنندگی فصل جدید حضور دارند و در حال حاضر خبری پیرامون حضورشان در تیم بازیگری وجود ندارد.

در صورت انتشار اخبار جدید این پست به روز رسانی می شود.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۷ آذر ۱۳۹۶ ۱۵:۲۳

من نمیدونم این خبر مال کیه . ولی یادمه یه بار از یوتیوب یه ویدئو دیدم که تو فصل سوم تام هاردی بازیگر اصلی هست . جریان اون چی بود ؟

نمایش اسپویل
۶ آذر ۱۳۹۶ ۰۲:۰۸

ایول ای کاش تیم بازیگری خوبی داشته باشه و فضای سریال مثل فصل اول باشه

نمایش اسپویل