news-background
news-background

مصاحبه با بازیگر «Game of Thrones» پیرامون فصل هفتم و اپیزود نهایی آن-بخش اول

  حاوی اسپویل

اپیزود نهایی فصل هفتم «Game of Thrones» با پخش اپیزود «اژدها و گرگ» پایان پذیرفت. همان طور که انتظارش می رفت اکثر شبکه های اجتماعی و رسانه های سینمایی به پوشش اخبار ریز و درشت این سریال پرداخته اند. پایگاه خبری «ورایتی» در این بین مصاحبه ای با «لیام کانینگهام» بازیگر شخصیت «سر داوس» ترتیب داده است که خواندنش خالی از لطف نیست. او در این مصاحبه صحبت های جالبی پیرامون فصلی که گذشت ارائه می کند و گریزی به انتخابات اخیر ایالات متحده می زند.

• بابت این که «لیتل فینگر» زود تر از شما کشته شده تبریک عرض می کنیم.

بسیار متشکرم. از این اتفاق بسیار خوشحالم. من از اوایل فصل دوم به صورت جدی وارد خط داستانی سریال شدم و از همان سال آرزو می کردم که شخصیتم بتواند تا فصل آخر سریال دوام بیاورد. من کمی بازیگر مغروری هستم و به همین راضی نیستم. دوست دارم حالا که تا فصل نهایی سریال زنده مانده ام، در اپیزود آخر آن نیز حضور داشته باشم. این اتفاقیست که کسی از آن خبر ندارد و باید منتظر باشیم.

• آیا خوشحالید که شخصیت «سر داوس» تا به اینجای کار زنده مانده؟

البته که خوشحالم. من بیش از همه ی بازیگران ازین بابت شگفت زده و خوشحالم. قوانین سریال از همان فصل اول و زمانی که «ند استارک» گردن زده شد تغییر کردند. همه ی مخاطبان می دانستند که سریال هیچ چیز مطلقی به آن ها نشان نمی دهد و کاسه ای زیر نیم کاسه است. مردمانی که تا به اینجای کار در بازی تاج و تخت زنده مانده اند با قوانین عادی بازی نکرده اند. همان طور که در سریال مشاهده می کنید، هیچ کس در آن امنیت ندارد. شما به سرسی، جان اسنو و یا دنریس نگاه می کنید و هر کدام از این شخصیت ها ممکن است در یک چشم به هم زدن از داستان خط بخورند. این مسئله یکی از خصوصیات شگفت انگیز این سریال است که باعث شده هیچ کس در امنیت کامل به سر نبرد و همگان آماده ی اتفاق ناگوار باشند.

وقتی جان اسنو به سرسی می گوید که نمی تواند به دو پادشاه وفادار باشد، سر داوس با خود چه فکری می کند؟

شخصیت جان اسنو به آرامی در حال از هم گسیختن است و کلافگی در وجودش موج می زند. اگر به دقت به ماجرای سریال نگاه کنید می بینید که سرداوس همواره در گوش «جان اسنو» زمزمه می کند که "کاش آن حرف را نمی زدی". شاید اگر شرایط دیگری برقرار بود سر داوس از این گفته ی جان اسنو خوشحال می شد. به هر حال چیزی که جان اسنو گفت بخشی از ویژگی های شخصیتی او به شمار می رود و سر داوس نیز اگر در جایگاه مشابهی قرار می گرفت همین حرف را می زد. بنظرم علت حضور این دو شخصیت در کنار هم همین مسئله است که هر دوی آن ها حرف شان را رک و مستقیم می زنند. سکانسی که جان اسنو درباره ی دروغ گفتن و تاثیری که بر روابط می گذارد را روزی فیلمبرداری کردیم که «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شد. صبح همان روز آراء اولیه ی انتخابات را متوجه شدیم. سکانس مذکور را قبلاً تمرین کرده بودیم ولی در برداشت نهایی دیالوگ هایی که جان اسنو می گفت برای همگی تازگی داشتند.

• همه در سر صحنه ی فیلمبرداری درباره ی انتخابات صحبت می کردید؟ کسی بود که در آن خصوص صحبت نکند؟

سر داوس  در مقایسه با دوران استنیس، مشاور بهتری برای جان اسنو است؟

یکی از دلایلی که سر داوس مورد توجه مخاطبان و علاقه ی آن ها قرار گرفته این است که صحبت هایش را رک و راست می زند. یک شخصیت فروتن و وفادار است و در عین حال تمایلی برای کسب قدرت بیشتر ندارد. او جزو آن دسته شخصیت هایی نیست که سودای ریاست بر عده ی خاصی را داشته باشد. او با وجود این که سن و سال بیشتری نسبت به جان اسنو دارد ترجیح می دهد مشاور او باشد تا حاکم او.

• نظرتان پیرامون رابطه ی نامشروع عمه و برادر زاده که بین جان اسنو و دنریس اتفاق افتاد چیست؟

من بشخصه سعی می کنم به چنین مسئله ای فکر نکنم ولی برای فیلمبرداری آن خط داستان زمان زیادی را صرف کردیم. همیشه سر داوس را در اتاق و در زمان معاشقه ی این دو تصور می کنم. درست زمانی که برن استارک نام واقعی جان اسنو را مشخص می کند. فکر کنم سر داوس اگر در اتاق بود چنین جمله ای به جان اسنو می گفت : خب، جای شکرش باقیست کسی که با او می خوابی خواهرت نیست.

• کدام خط داستانی سر داوس در این فصل برای تان جالب بود؟

وقتی نخستین بار جان اسنو و دنریس یکدیگر را ملاقات کردند برایم بسیار جالب بود. نکته ی جالب نویسندگی فیلمنامه ی آن اپیزود این بود که در اتفاقی نادر سر داوس حس شوخ طبعی به خود گرفت. چیزی که قبلاً در حضور استنیس شاهد آن نبودیم.

    همان طور که مشاهده می کنید این مطلب بخش اول نام گذاری شده است. در صورت انتشار مصاحبه های بیشتر با بازیگران این سریال با شما عزیزان خواهیم بود.    

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید