news-background
news-background

آیا می‌توان سه اژدهای سریال «Game of Thrones» را از بین برد؟

 

اپیزود چهارم سریال «Game of Thrones» نیز در هفته ای که گذشت پخش شد. این اپیزود در شرایطی رکورد بیشترین میزان بازدید را شکست که شبکه ی «HBO» در حال جدال با گروهی از هکر های اینترنتی است که ادعا می کنند 1.5 ترابایت از اطلاعات این شبکه را در اختیار دارند. به مانند هفته های گذشته با مقاله ای دیگر پیرامون این سریال محبوب با شما عزیزان هستیم. همان طور که از اپیزود چهارم به یاد دارید بخش عمده ای از تجسم ذهنی تان مربوط به آتش و دود و کشت و کشتار خونینی است که در سکانس نهایی این قسمت شاهد آن بودیم. سکانسی که بنا به گفته ی کارگردان آن چیزی حدود 18 روز برای فیلم برداری اش زمان سپری شد. در مقاله ی پیش رو گریزی به اژدهای دنریس تارگرین زده ایم. همان طور که از عنوان مقاله بر می آید در این مطلب سعی داریم با بررسی مدارک و اسناد موجود به پاسخ این سوال که آیا اژدهای دنریس را می توان از پای در آورد یا خیر برسیم. سخن حاشیه ای را کوتاه می کنیم و شما را به خواندن متن دعوت می کنیم.

قبل از رسیدن به پاسخ سوال نیاز است شخصیتی به نام «کایبرن» را به شما معرفی کنیم. این شخص به عنوان جایگزین واریس به خدمت سرسی لنیستر در آمد و ریاست انجمن «خبر چینان» کینگز لندینگ را بر عهده گرفت. او بعد از بر اندازی توطئه های کشیش «بیلور» به عنوان دست راست ملکه به کار خود ادامه می دهد. آن چه در توصیف این شخصیت در کتب جورج آر.آر مارتین آمده چنین است که او در کارنامه ی حرفه ای خود به عنوان یکی از افراد والا رتبه ی «سیتادل» دست به آزمایشات غیر انسانی بسیاری زده است. او شخصیست که برای نتیجه گیری از آزمایش های خود دست به هر کاری می زند. این شخص در سریال دیالوگی دارد که به پاسخ سوال ما نزدیک است.

اگر بتوان اژدها را زخمی کرد، می توان آن ها را کشت!
 

آن گونه که در اپیزود اخیر سریال مشاهده کردیم، اژدهای دنریس آن گونه که فکر می کردیم شکست ناپذیر نیست. شخصیت کایبرن خوب به یاد دارد که بعد از ماجرای توطئه ای که در شهر «مرین» علیه دنریس شکل گرفت، اژدهای او مورد ضربت های بسیاری قرار گرفت و از همان جا بود که اندیشه های اولیه ی کشتن سه اژدهای دنریس در ذهن او شکل گرفت. راهرو های قصر قرمز «Red Keep» را وقتی به دقت می نگریم آثاری از اسکلت ها و اجزای بدن اژدهایان باستانی را در آن می بینیم و این مسئله باعث می شود فکر کنیم که حتی اژدها را نیز می توان سلاخی نمود.

بر کسی پوشیده نیست که «دروگون» اژدهای مورد علاقه ی «دنریس» می باشد. او جثه ی بزرگتری در قیاس با دو اژدهای دیگر دنریس دارد و از همه لحاظ قوی تر می باشد. به دلیل علاقه ی دنریس به این اژدها مشاهده می کنیم که این اژدها با تجربه تر از دو اژدهای دیگر می باشد. در اپیزود چهارم این فصل مشاهده کردیم که دنریس پیشنهاد «جان اسنو» را نادیده می گیرد و سوار بر «دروگون» به سپاهی از لنیستری ها به رهبری «جیمی لنیستر»  حمله می کند. در گذشته نیز قدرت آتش این اژدها را به لطف جلوه های ویژه مشاهده کرده بودیم اما در این فصل اژدهای او بالغ تر از پیش شده و آتشی که بیرون می دهد در لحظه ی برخورد با فرد یا جسم مقابل، آن را تبدیل به خاکستر می کند. همین مسئله که قدرت اژدها بر زمینیان چیره دارد باعث می شود تا بسیاری از مردم به فکر کشتن این اژدها باشند؛ حتی کسانی که در این اپیزود نشانی از آن ها ندیده ایم!

نقشه ی جیمی لنیستر برای بر اندازی اژدها چنین بود که با فرمان به کمان داران آن ها را وادار به تیر اندازی به سمت اژدها کنند. نقشه ی او نتیجه ای در پی ندارد تا این که نوبت به تست سلاحی به نام «عقرب» می رسد که «کایبرن» آن را در اپیزود های قبل به سرسی معرفی کرده بود. این سلاح شخصیت «بران» را نا امید نکرد و او با یک نشانه گیری دقیق توانست نقطه ضعف «دروگون» را نشانه رود و او را از آسمان به زمین بیفکند. دنریس که در ترس از دست دادن اژدهای محبوب خود به سر می برد آن را در کنار جریان های ساحل «بلک واتر» به زمین می نشاند.تلاش بعدی برای کشتن دنریس و اژدهای او مربوط به جیمی لنیستر می شود که با اسب خود به سمت این دو حمله می کند ولی نتیجه خلاف آن چیزی می شود که جیمی انتظارش را داشت. اگر جیمی لنیستر نتوانست اژدهای دنریس را از بین ببرد، سرسی لنیستر به احتمال زیاد قادر به انجام این کار خواهد بود.
  • چگونه یک اژدها را بکشیم؟

در اپیزود چهارم مشاهده شد که اگر هدف گیری دقیقی در کار باشد می توان اژدها را نیز ناتوان ساخت. برای پاسخ به سوال بالا نیاز است نگاهی به تاریخچه ی موجود در این حوزه بیفکنیم. در دوران جنگ داخلی تارگرین ها که به «رقص اژدهایان» معروف است تعداد قابل توجهی از این موجودات غول پیکر توسط سلاحی مشابه «عقرب» و تیر و کمان های بزرگ از پا در آمده یا زخمی شدند. اژدهای موسوم به «دریمفایر» توسط یکی از این تیر ها بینایی خود را از دست داد و در نهایت کشته شد. اژدهای دیگری به نام «استورم کلاود» توسط تیری که به قفسه ی سینه اش برخورد کرد زخمی شد. در جریان نخستین جنگ «دورنی ها»، اژدهایی به نام « مراکسس» که اژدهای مورد علاقه ی «اگون افسانه ای» بود از ناحیه ی چشم مورد اصابت تیری از جانب «عقرب» قرار گرفت و کشته شد. در داستان موسوم به «رقص اژدهایان» بسیاری از این موجودات توسط موجودات شبیه به خود از پای در آمده اند و انسان ها نقش کم رنگ تری در این کشت و کشتار داشته اند. اگر «بران» تیر خود را چند درجه به موقعیت دقیق نزدیک تر می کرد شاید امروز «مادر اژدها» یکی از فرزندان خود را از دست می داد. سوالی که در این بین پیش می آید این است که آیا «دروگون» را مجدداً در نبردی دیگر می بینیم یا تا زمان بهبودی کاملش و با فرض این که کشته نشود، دو اژدهای دیگر دنریس یعنی «ویسیریون» و «ریگال» را در سریال مشاهده می کنیم؟

  • شیپور جهنم

در داستان هایی که جورج آر.آر مارتین با نام «نغمه ای از آتش و یخ» منتشر می کند، صحبت از شیپوری شش فوتی به نام «هل هورن» می شود که نخستین بار در خرابه های «والریا» پیدا شد. تا هزاران سال روحی در این شیپور می دمید تا اینکه ریه هایش تبدیل به خاکستر شدند و شیپور بی صاحب ماند. گفته می شود هر فردی درون این شیپور بدمد باعث ایجاد صدایی می شود که آن صدا اژدها را مطیع و رام شخصی می کند که درون شیپور دمیده است. درون کتاب اصلی، این شیپور در اختیار کسی نیست جز «یورون گریجوی» و به نظر می رسد او منتظر موقعیتی مناسب برای تست کردن این سلاح والریایی است. در صورتی که این سلاح درون سریال مشاهده شود می توان چنین نتیجه گرفت که در آینده ی نزدیک هر سه اژدهای دنریس به او پشت خواهند کرد و تبدیل به دشمنان او می شوند.

  • اژدهای یخی

راه های مقابله ی دیگری در برابر اژدها وجود دارد. فولاد والریایی و شیشه ی اژدها دو نمونه از این سلاح ها هستند. نظریه ی دیگری که از همان اوایل سریال تاکنون به قوت خود باقی مانده این است که اژدهای یخی نیز در وستروس وجود دارد. عده ای معتقدند که این اژدها درون کوهستان های یخ زده ی وستروس زندگی می کند و عده ای نیز حدس می زنند وایت واکر ها با کشتن یکی از اژدهایان موجود به یک اژدهای یخی دست خواهند یافت. همان گونه که در اپیزود اول فصل جدید مشاهده کردیم، پادشاه شب یعنی سردسته ی وایت واکر ها شخصیتی است که هیچ ترسی از تبدیل کردن «غول ها» به وایت واکر ندارد و این امکان پیش می آید که ممکن است یکی از سه اژدهای دنریس به دام گله ای از وایت واکر ها بیفتد و پادشاه شب گویا محدودیتی را نمی شناسد. همان طور که مشاهده می کنید، امکان این که حتی یک اژدها در دنیای سریال از بین برود تا حد بسیار زیادی بالاست و سریال اثبات نموده هر اتفاقی ممکن است در آن رخ دهد. پاسخ تکمیلی به این سوالات را در اپیزود های آینده ی سریال دریافت خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید