news-background
news-background

معرفی فیلم «Baby Driver»؛ اثری متفاوت برای دیوانگان موسیقی و هیجان!

 

بدون شک می‌ توان «ادگارد رایت» را فیلمسازی متبحر دانست؛ چراکه نبوغ او در فیلمسازی و شخصیت‌ پردازی، همواره سبب بوجود آمدن نگاهی متفاوت به موضوعات گوناگون می‌شود. در سال 2004 او توانست با ساختن فیلم «Shaun of the Dead» موجوداتی به‌نام «زامبی» را به‌صورت امروزی معرفی کند و از آن پس این موجودات به دنیای سینمای هالیوود راه پیدا کردند و استفاده از آنان رایج شد. درک رایت از موضوعات گوناگون یک پروژه فیلم‌سازی بسیار بالاست. او می‌داند که با مخاطب خود چگونه باید برخورد کند، جزئیات فیلم را به‌خوبی می‌شناسد و می‌داند که باید به هریک تا چه میزان اهمیت دهد. جدیدترین فیلم او با نام «Baby Driver» نیز توانسته ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کند.

داستان فیلم بیانگر زندگی پسری جوان است که روحیه‌ ای حساس و شکننده دارد و همین موضوع سبب شده تا او را با نام مستعار baby (با بازی انسل الگورت) بشناسند. بدون شک این پسر مشکلاتی با هم سن و سال‌ های خود در کالج و یا در خیابان دارد که همین موضوع سبب گوشه‌ گیری و انزوای او شده است. اما در کنار این احساس انزوا، علاقه شدید او به رانندگی سبب بوجود آمدن توانایی عجیبی در این زمینه شده و او را به راننده‌ ای بسیار عالی بدل کرده است. این توانایی درنهایت باعث پیوستن او به گروهی تبهکار با ریاست شخصی به‌نام داگ (با بازی کوین اسپیسی) می‌شود. رانندگی بسیار خوب او کمک فراوانی به این گروه در تعقیب و گریز می‌کند و او نیز ازاین راه به درآمدی قابل توجه می‌رسد. بیبی انتظار دارد که پس از انجام آخرین ماموریت برای این گروه، بتواند با پولی که دارد در کنار دختری که به او علاقه‌مند است زندگی کند اما نتیجه طور دیگری رقم می‌خورد.

این فیلم با بودجه اندک 34 میلیون دلار ساخته شد و توانست در اکران سراسری خود فروشی نزدیک به 120 میلیون دلار داشته باشد. عموم منتقدان آن را یکی از بهترین فیلم‌های سال دانسته‌اند. دراین میان، کارگردان مشهور، گیلرمو دل تورو (Guillermo Del Toro) نیز در اکانت توییتری خود با ذکر 13 نکته درباره این فیلم و مقایسه آن با فیلم‌های دیگر از جمله The Drive از دنبال کنندگان خود خواست تا به تماشای این فیلم بروند. کمپانی‌های «Title Films» و «Big Talg» از تولید کنندگان این فیلم بوده‌ و کمپانی Sony Pictures نیز پخش آن را عهده‌دار بوده‌ است.

ادگارد رایت، کارگردانی خوش‌نام است که فیلم‌هایش عموماً دور از حواشی و هیاهوی هالیوود ساخته و اکران می‌شود. فیلم‌های او تا کنون بازخوردهای خوبی به‌همراه داشته اند. افزون‌ بر فیلم شاوگان مرگ، او توانست در فیلمی دیگر به‌نام «اسکات پیلگرم علیه دنیا» تصویری جذاب از دنیایی عاشقانه به علاقه‌ مندانِ بازی‌های رایانه‌ای ارایه دهد. این فیلم که با وسواس خاصی طراحی شده بود، کماکان بهترین و البته عجیب‌ ترین دنیای طراحی شده در این زمینه می‌باشد. این‌ بار نیز رایت زندگی جوانی را به تصویر کشیده است که توانایی خارق‌العاده‌ای دارد اما روحیه آسیب پذیر او و انزوایی که دچار آن شده باعث می‌شود که توانایی‌اش در مسیری نادرست به‌کار گرفته شود. او حتی می‌تواند در مسابقات بزرگ رالی و یا فرمول 1 به مقامی شایسته دست یابد اما انزوا سبب شده که نتواند در مسیر خوبی قدم بردارد و در نهایت نیز وارد باندی تبهکار می‌شود.

این فیلم می‌ تواند انتخابی مناسب برای دیوانگان موسیقی باشد! دیوانگان موسیقی، بدون شک تمام زندگی و کارهای خود را با آن هماهنگ می‌کنند. اگر شما نیز چنین انسانی باشید، یقیناً چندین لیست پخش در پلیر خود دارید که در طول روز بسته به موقعیتی که درآن قرار گرفته‌ اید، موسیقی درخور آن‌ را خواهید شنید. شخصیت اصلی دراین فیلم به‌دلیل مشکلات شنوایی و عدم تمرکز، مدام درحال شنیدن موسیقی است و آهنگ‌ها را با توجه به موقعیت‌هایی را که درآن قرار می‌گیرد هماهنگ می‌کند.کارگردان توانسته با تلفیق صدای موزیک و صدای محیط پیرامون در صحنه‌های تعقیب و گریز (صدای ترمز، شلیک گلوله و...) فضاسازیِ عالی و زیبایی انجام دهد و حس هیجان را به‌خوبی به مخاطب منتقل کند.

کارگردان با استفاده حداقل از جلوه‌های ویژه، فیلم را برای مخاطب تا حد بسیاری برای واقعی کرده‌ است. این فیلم در ژانر کمدی ـ هیجانی ـ اکشن است که تلفیقی خوب از این سبک ها به حساب می آید و می‌ تواند برگ زرین دیگری در کارنامه این فیلمساز باشد. می‌توان با دیدن آن لحظات شاد، جذاب و هیجان‌انگیز را تجربه کرد.

  برای ورود به صفحه ی دانلود کلیک کنید

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید