news-background
news-background

۱۰ فیلم برتر دووین جانسون

شاید بسیاری در گذشته «دووین جانسون» را به خاطر فعالیت‌هایش به عنوان ستاره کشتی کج می‌شناختند اما او در سال ۲۰۰۱ تصمیم گرفت که پا به دنیای بازیگری بگذارد. «راک»  فعالیت خود را با فیلم «بازگشت مومیایی» (The Mummy Returns) آغاز کرد و در طی سال‌ها فعالیت، کارنامه پرباری در هالیوود برای خود ساخت. البته راک در سال ۲۰۱۰ با فیلم «آن یکی‌ها» (The Other Guys) به شهرت زیادی رسید و پس از آن توجه بسیاری را به توانایی‌های خود در ژانرهای اکشن و کمدی جلب کرد. جانسون در سال‌های ۹۸ و ۹۹ پردرآمدترین بازیگر هالیوود نام گرفت. او در سال‌های اخیر، علاوه بر بازیگری در زمینه‌های صداپیشگی، تهیه‌کنندگی نیز فعالیت دارد. در ادامه ۱۰ فیلم برتر او را بر اساس امتیازات راتن تومیتوز معرفی می‌کنیم. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

 

۱۰. از پا افتاده ۲۰۰۳ (The Rundown)

کارگردان: پیتر برگ

بازیگران: دووین جانسون، شان ویلیام اسکات، رزاریو داوسون و کریستوفر واکن

امتیاز راتن تمیتوز: ۶۹%

علی‌رغم بازی خوب «دووین جانسون» در فیلم «از پا افتاده»، این فیلم نتوانست در باکس آفیس موفق عمل کند. به گفته منتقدان: «هیچ نوآوری در فیلم «از پا افتاده» وجود ندارد اما این فیلم در عین حال هوشمندانه، خنده‌دار و دوستانه است که به خوبی می‌توان جذابیت رابطه خوب «راک» و «شان ویلیام اسکات» را در آن حس کرد.» «از پا افتاده» داستان «بک» با بازی «جانسون» یک شکارچی خلاف‌کاران است که علاقه‌ای به سوال پرسیدن از مشتریانش ندارد. روزی «واکر» او را استخدام می‌کند تا به دنبال پسر دردسر سازش، «تراویس» برود و او را از جنگل‌های آمازون به خانه برگرداند. «بک» موفق به یافتن «تراویس» می‌شود اما این تازه آغاز ماجراهای فیلم است.

     

۹. هوش مرکزی ۲۰۱۶ (Central Intelligence)

کارگردان: راوسون مارشال تربر

بازیگران: کوین هارت، دووین جانسون و ایمی رایان

امتیاز راتن تمیتوز: ۷۱%

این فیلم نظرات مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد: «ترکیب موفق «کوین هارت» و «دووین جانسون» ستون اصلی «هوش مرکزی» بود زیرا فیلم‌نامه تنها روی رابطه این دو بازیگر متمرکز بود و جذابیت دیگری نداشت.» «هوش مرکزی» درباره پسری دبیرستانی به نام «باب» است که به دلیل اضافه وزن در دوران دبیرستان مورد تمسخر قرار می‌گرفت و تنها یک پسر سیاه‌پوست به نام «کلوین» از او حمایت می‌کرد. پس از گذشت ۲۰ سال، «باب» و «کلوین» بار دیگر ملاقات می‌کنند اما این بار همه چیز تغییر کرده. حال «باب» جوان ورزیده‌ای است که برای سازمان سیا کار می‌کند.

     

۸. سریع و خشمگین ۶ ۲۰۱۳ (Fast & Furious 6)

کارگردان: جاستین لین

بازیگران: وین دیزل، پاول واکر و دووین جانسون

امتیاز راتن تمیتوز: ۷۱%

از دیدگاه منتقدان فیلم «سریع و خشن ۶»: «با جنبه‌های کمدی و اکشن جذاب از همان فرمول موفقی که باعث محبوبیت فیلم «سریع ۵» شد استفاده کرد.» پس از گذشت چند سال از دزدی بزرگ ریو، هر یک از اعضای تیم در یک گوشه از کره زمین در حال وقت‌گذرانی هستند تا اینکه مامور پلیس بین‌الملل، «لوک هابز» از «دومینیک تورتو» و گروهش درخواست کمک می‌کنند. هابز برای جلب نظر تورنتو از عکس معشوق به‌ظاهر مرده او، «لتی» استفاده می‌کند. حال «تورتو» باید به دنبال «لتی»، ماجراجویی جدیدی را آغاز کند.

         

۷. جومانجی: مرحله بعدی ۲۰۱۹ (Jumanji: The Next Level)

کارگردان: جیک کاسدان

بازیگران: دووین جانسون، دنی گارسیا و هیرام گارسیا

امتیاز راتن تومیتوز: ۷۱%

فیلم «جومانجی: مرحله بعد»، ادامه‌ای موفق برای فیلم محبوب «جومانجی» (Jumanji) با بازی «رابین ویلیامز» بود. در بخش نظر جمعی منتقدان سایت راتن تومیتوز نوشته شده: «همانند بسیاری از بازی‌های کلاسیک، فیلم «جومانجی: مرحله بعدی» ترکیب درستی از هسته اصلی بازی قدیمی و بخش‌های جدید است که فیلم را جذاب و تماشایی کند.» این فیلم در جایگاه دهمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۹ قرار گرفت. این فیلم داستان «اسپنسر» را پس از یافتن بازی جومانجی دنبال می‌کند. «اسپنسر» پس از یافتن بازی، آن را تعمیر می‌کند و وارد آن می‌شود. حال دوستانش «مارتا»، «فریج» و «بتانی» نیز باید برای برگرداندن او وارد بازی شوند.

       

۶. جومانجی: به جنگل خوش‌آمدید ۲۰۱۷ (Jumanji: Welcome to the Jungle)

کارگردان: جیک کاسدان

بازیگران: دووین جانسون، جک بلک، کارن گیلان و کوین هارت

امتیاز راتن تومیتوز: ۷۶%

فیلم «جومانجی: به جنگل خوش‌آمدید» در سال ۲۰۱۷ از سوی منتقدان تمجید زیادی دریافت کرد: «فیلم «جومانجی: به جنگل خوش‌آمدید» با استفاده از بازیگران تاثیر گذار و طنز داستان، ادامه‌ای نطلبیده اما سرگرم کننده برای فیلم قبلی است.» این فیلم ماجرای چهار دانش‌آموز دبیرستانی است که پس از یافتن یک کنسول بازی قدیمی وارد دنیای جومانجی می‌شوند. آن‌ها پس از مدتی متوجه می‌شوند که باید پس از انتخاب آواتار برای زنده ماندن، باید خطرناک‌ترین بازی زندگی‌شان را بازی کنند.

         

۵. سریع و خشن ۵ ۲۰۱۱ (Fast Five)

کارگردان: جاستین لین

بازیگران: وین دیزل، پاول واکر، جوردانا بروستر و دووین جانسون

امتیاز راتن تومیتوز: ۷۷%

پنجمین فیلم از مجموعه فیلم‌های «سریع و خشن» در سال ۲۰۱۱ ساخته شد که با کسب محبوبیت زیاد، تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم این مجموعه تا زمان خود شد. به گفته منتقدان این فیلم: «فریبنده، پر سر و صدا و از هر نظر برتر است. «سریع و خشن ۵» با افتخار، سبک اکشن تریلر ناب را با تزریق روح جدیدی به مجموعه به نمایش درمی‌آورد.» «دومینیک تورتو»، «برایان اوکانر» و «میا تورتو» پس از مدت‌ها فرار از دست پلیس به ریو دو ژانیرو رسیده‌اند و با دزدیدن ماشین روزگار می‌گذرانند. آن‌ها به اشتباه با یک قاچاقچی درگیر می‌شوند و از طرفی دیگر پلیس نیز از مخفیگاه آن‌ها آگاه شده است. تورتو و اوکانر تصمیم می‌گیرند تا دست به یک سرقت بزرگ نهایی بزنند و پس از آن در یک جا ساکن شوند.

       

۴. آن یکی‌ها ۲۰۱۰ (The Other Guys)

کارگردان: آدام مک‌کی

بازیگران: ویل فرل، مارک والبرگ، مایکل کیتون و ایوا مندز

امتیاز راتن تومیتوز: ۷۸%

فیلمی که «دووین جانسون» را به عنوان ستاره کمدی اکشن به شهرت رساند از دیدگاه منتقدان، شهرتش را مدیون رابطه خوب بین «ویل فرل» و «مارک والبرگ» در این فیلم است: «یک پارودی هوشمندانه از سری داستان‌های کمدی اکشن درباره دو دوست پلیس، «آن یکی‌ها» صحنه‌های اکشن تاثیر گذار و صحنه‌های کمدی خنده‌داری دارد که با تشکر از همکاری عالی «ویل فرل» و «مارک والبرگ»، فوق‌العاده سرگرم‌ کننده است.» علیرغم همکاران شجاع و وظیفه‌شناسشان در پلیس نیویورک، «تری هویتز» و «آلن گمبل» اکثر وقت خود را به پشت میز نشینی می‌گذرانند. تا اینکه روزی، تصمیم می‌گیرند این وضعیت را تغییر دهند و یک پرونده مهم را بر عهده می‌گیرند. حال این دو همکار بی‌تجربه و ناهماهنگ باید سعی کنند تا اختلاف‌هایشان را کنار بگذارند و پرونده را حل کنند.

       

۳. خشن ۷ ۲۰۱۵ (Furious 7)

کارگردان: جیمز وان

بازیگران: وین دیزل، پاول واکر، جیسون استاتهام و دووین جانسون

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۲%

جای تعجب ندارد که ۳ فیلم از ۱۰ فیلم این فهرست متعلق به مجموعه محبوب «سریع و خشن» است. از نظر منتقدان فیلم «خشمگین ۷»: «با ارائه صحنه‌های اکشن جدید هیجان‌انگیز و پیچش‌های سنگین دراماتیک در فیلم‌نامه، به خوبی در ادامه مسیر دیگر فیلم‌های موفق این سری گام برمی‌دارد.» در حین فیلم‌برداری این فیلم در سال ۲۰۱۳، «پاول واکر» بازیگر نقش «برایان اوکانر» در اثر تصادف از دنیا رفت و کمپانی یونیورسال با استفاده از تکنولوژی بازسازی چهره، موفق به کامل کردن این فیلم شد. پس از شکست خلاف‌کاران بین‌المللی، «دومینیک تورتو» و گروهش به خاطر اتهامات گذشته‌شان بخشیده شده و در حال گذراندن زندگی آرامی هستند تا اینکه برادر سردسته خلاف‌کاران برای انتقام‌جویی سراغ آن‌ها می‌آید.

       

۲. مبارزه با خانواده‌ام ۲۰۱۹ (Fighting with My Family)

کارگردان: استیون مرچنت

بازیگران: فلورنس پیو، لینا هیدی، نیک فراست و جک لودن

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۳%

در نقدهای این فیلم در راتن تومیتوز آمده: «همانند شاخه ورزشی‌اش، فیلم «مبارزه با خانواده‌ام» به نحوی کلیشه‌ها را با ترکیبی از انرژی چندجانبه قوی و بازیگری جدی کنار می‌زند که بینندگان پس از پایان فیلم شروع به تشویق می‌کنند.» پیج و برادرش زک که در خانواده‌ای کشتی‌گیر بزرگ شده‌اند، آماده‌اند تا جا پای پدر و مادرشان بگذارند. زمانی که موقعیتی مناسب برای ورود آن‌ها به رینگ پیش می‌آید، آن‌ها باید نهایت تلاش خود را بکنند تا پستی بلندی‌های مسیر را پشت سر بگذارند.

         

۱. موانا ۲۰۱۶ (Moana)

کارگردانان: ران کلمنتس، جان ماسکر

صداپیشگان: اولیل کاروالیو، دووین جانسون، تمورا موریسون و آلن تودیک

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۵%

اولین فیلم این فهرست، انیمیشن «موانا» از عمق داستان‌های فولکلور بومیان‌ هاوایی برمی‌خیزد. با شخصیتی سه‌بعدی به وسعت سرزمین سرسبزش، تصویرپردازی بی‌سابقه و داستانی که با افزودن بعدی جدید به فرمول موفق دیزنی ساخته شده، «موانا» حقیقتاً یک داستان ماجراجویی مناسب خانواده برای همه اعصار است.» دخترکی ماجراجو از بومیان ‌هاوایی، راه پرخطر دریا را برای نجات مردمانش پیش می‌گیرد. او در این راه با «مائووی» یکی از نیمه خدایان اساطیر هاوایی رو به رو می‌شود که تصمیم می‌گیرد در راه بازگرداندن قلب «تفیتی» به او کمک کند اما «موانا» باید در این مسیر دشوار با مسائل زیادی مواجه شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۸ آبان ۱۴۰۰ ۱۵:۴۸

واقعا کار عاقلانه ای بود که امتیاز IMDb و متاسفانه رو نزدین?

نمایش اسپویل