news-background
news-background

کن ۲۰۲۱: «تیلدا سویینتون» و دخترش در مراسم افتتاحیه Souvenir Part II

 

جشنواره فیلم کن را با اکران دنباله‌ها نمی‌شناسند، اما امروز پنجشنبه (۸ ژوئیه)، فیلم «یادگار قسمت ۲» (The Souvenir Part II) به کارگردانی «جوانا هاگ» برای اولین بار در بخش «دو هفته کارگردانان» اکران شد. این فیلم نیمه-اتوبیوگرافیکال دنباله‌ای است برای فیلمی که در جشنواره ساندنس سال ۲۰۱۹ با استقبال گرم منتقدین همراه بود. داستان فیلم در مورد «جولی» با بازی «آنر سویینتون بیرن» چند روز پس از پیامد تراژیک بودن در یک رابطه است. «تیلدا سویینتون» مادر واقعی آنر نقش مادر شخصیت جولیا را در فیلم بازی کرده است.

هاگ در جلسه پرسش و پاسخ پس از نمایش فیلم می‌گوید: «همیشه قرار بود یک اثر در قالب دو فیلم باشد.» او فاش می‌کند که می‌خواسته این داستان را چندین سال قبل بر اساس رابطه رمانتیک دوران جوانی خود بسازد، اما ناموفق بوده چرا که دوست پسر سابقش را کاملاً درک نمی‌کرده است: «به آرامی شروع کردم به درک کردن، می‌توانستم از زاویه دید خودم بسازمش. دو قسمت فیلم باید همزیستی داشته باشند. وجود یکی بدون دیگری ممکن نیست. نمی‌توان داستان را با قسمت اول و مردی که کم و بیش زن جوانی را فریب می‌دهد و جایگاهش را می‌گیرد به پایان برسانیم. این زن باید جایگاهش را پس بگیرد، بنابراین «قسمت دوم» ضروری بود.»

«یادگار قسمت ۲» یکی از پنجم فیلم سویینتون در جشنواره کن امسال است. این بازیگر که با ماسک در مراسم حضور پیدا کرده بود، گفت که چگونه روایت داستان در دهه ۸۰ سبب شده فیلم برای او نیز یک اثر اتوبیوگرافیکال باشد.

سویینتون که در سال ۱۹۸۶ در فیلم کوتاه «کاپریس» (Caprice) هاگ بازی کرده می‌گوید: «این افتخار را داشته‌ام که در آن روزها کنار جوانا باشم. آن فیلم فارغ‌التحصیلی که می‌بینید در واقع بر اساس فیلم فارغ‌التحصیلی جوانا است که من در آن بوده‌ام. وقتی آن صحنه را فیلمبرداری کردیم، آنر بسیاری از لباس‌های من از آن زمان را پوشید. در آن صحنه کفشی را پوشید که من در جشن فارغ‌التحصیلی آن فیلم پوشیده بودم. بنابراین مثل یک سفر بود!»

پس از پایان نمایش فیلم سویینتون با هوادارانش عکس انداخت و دخترش را سخت در آغوش فشرد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید