news-background
news-background

کفرگویی «جرمی کلارکسون» در مورد آتش‌سوزی‌های استرالیا خشم هواداران او را برانگیخت

«جرمی کلارکسون» پس از آنکه در مورد آتش‌سوزی‌های استرالیا نوشت: «خداوند شرمنده است» با انتقادات گسترده مواجه شد. او در مقاله‌ی خود ابتدا ادعا می‌کند خداوند می‌خواهد انسان‌ها برای مدتی در استرالیا زندگی نکنند و برای همین این کشور را آتش زده است.

او سپس از موجوداتی می‌گوید که به نظر او لیاقت زندگی را نداشته‌اند بنابراین خداوند استرالیا را برای آن‌ها خلق کرده. او در مقاله‌ی خود در «سان» می‌نویسد: «او حتی از این سرزمین دور افتاده برای منزل دادن بعضی از ایده‌های مضحک خود استفاده کرده. چیزهایی که وقتی مست بوده انجام داده. مثل پرندگانی که نمی‌توانند پرواز کنند و سمورهایی که منقار دارند. بعد از آن نوبت به کانگوروها می‌رسد که با جست و خیز حرکت می‌کنند، و کوالاهایی که [با خوردن برگ‌های اوکالیپتوس] سرخوش می‌شوند و اگر کسی به آن‌ها دست بزند کلامیدیا می‌گیرد.»

مجری سابق «تخت گاز» (Top Gear) در ادامه از آتشی می‌گوید که جان ده‌ها نفر را گرفته و هزاران خانواده را به ترک محل سکونت وادار کرده: «رک بگویم، خداوند شرمنده است. زیرا تصمیم گرفته در آن‌جا آتش بیافروزد. می‌گویند آتشی که سراسر کشور را در بر گرفته به علت گرمایش زمین و باربی‌های از کنترل خارج شده است. اما وقتی تصاویر آتش‌سوزی را نگاه کنید، متوجه می‌شوید که رویدادی انجیلی در حال وقوع است. رویدادهایی که عظیم‌اند.»

او در پایان توضیح می‌دهد که این حوادث پیش‌تر هم روی داده و در آینده هم دوباره اتفاق می‌افتد و به اعتقاد کلارکسون این یعنی استرالیا برای زندگی انسان‌ها ساخته نشده. مقاله‌ی کلارکسون با اعتراضات گسترده‌ای در توئیتر مواجه شده است.

یکی از کاربران خشمگین توئیتر در مورد نوشته‌ی کلارکسون می‌گوید: «هرگز نه متنی از تو می‌خوانم و نه برنامه‌های‌ات را نگاه می‌کنم. مردم جان و مال‌شان را در این آتش‌سوزی‌ها از دست داده‌اند و تو با آن شوخی می‌کنی؟ شرم بر تو.» کاربر دیگری نوشته است: «همیشه تو را از راه دور دوست داشتم. اما دیگر حالم را بد می‌کنی.» یکی دیگر از آن‌ها می‌نویسد: «چرا یک نفر باید از «جرمی کلارکسون» بخواهد در مورد آتش‌سوزی‌های استرالیا مقاله بنویسد؟ صلاحیت‌ این کار را ندارد... شکستی تاریخی و تهوع‌آور برای شوخی در وقتی کاملاً نامناسب. تو اصلاً احساس داری؟ احمق.»

بیش از ۱۰۰ آتش‌سوزی هنوز جنوب استرالیا را احاطه کرد و دمای هوا در آن مناطق را به ۴۸ درجه‌ی سانتیگراد رسانده. تاکنون بیش از ۲۰ هزار مایل معادل یک سوم کشور انگلستان در آتش سوخته است.

«پینک» خواننده‌ی ۴۰ ساله‌ی آمریکایی ۵۰۰ هزار دلار برای مهار آتش به استرالیا کمک مالی کرده است. «کیم کاردشین» بازیگر سریال‌های ریلیتی تلویزیون هم در صفحه‌ی توئیتر خود نوشت: «گرمایش زمین واقعی است.» اما این توئیت هم با انتقادات کاربران شبکه‌ی اجتماعی روبرو شد. یکی از آن‌ها می‌نویسد: «لطفاً وقتی به همراه نزدیکان‌ات با جت شخصی به شهر‌ها/کشورهای دیگر سفر می‌کنی این مسئله را در نظر بگیر...» یکی دیگر از کاربران می‌گوید: «پول هم می‌تواند این مشکل را حل کند! کاش یک نفر را می‌شناختیم که می‌توانست کمک مالی کند.» ثروت «کیم کاردشین» به ۳۵۰ میلیون دلار می‌رسد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۶ دی ۱۳۹۸ ۰۱:۱۰

کاملا مشخصه که داره ترول میکنه. جواب اونایی که این آتش سوزی ها رو به گرمایش زمین ربط میدن رو باید همین جوری داد

نمایش اسپویل
۱۵ دی ۱۳۹۸ ۲۲:۰۷

قبلا هم انواع حرفهای احمقانه و نژادپرستانه رو زده، یک عوضی به تمام معناست اما متاسفانه دنیا جوریه که هرچی عوضی تر باشی محبوب تری!

نمایش اسپویل
۱۵ دی ۱۳۹۸ ۲۲:۰۲

جرمی کلارکسون همینه واسه همینم هست که معروف شده از هر چیزی برداشت خودش رو داره در کل خیلی ها که با برنامه هاش آشنایی ندارن مفهومه حرفاش رو خوب نمی فهمن چون معمولا تمجید کردن هاش از هر جایی که رفته بعد از بد گویی از همون جا شروع می شه

نمایش اسپویل
۱۵ دی ۱۳۹۸ ۲۰:۰۹

یکی دیگر از آن‌ها می‌نویسد: «چرا یک نفر باید از «جرمی کلارکسون» بخواهد در مورد آتش‌سوزی‌های استرالیا مقاله بنویسد؟ صلاحیت‌ این کار را ندارد… شکستی تاریخی و تهوع‌آور برای شوخی در وقتی کاملاً نامناسب. تو اصلاً احساس داری؟ احمق.»

نمایش اسپویل