news-background
news-background

کارگردان WandaVision: بعضی هواداران از قسمت پایانی سریال ناامید خواهند شد

با توجه به تئوری‌های پرشمار هواداران، انتظار نمی‌رود که اپیزود پایانی فصل اول «وانداویژن» تمامی مخاطبین را راضی کند.

 

اپیزود پایانی از فصل اول سریال ابرقهرمانی «وانداویژن» (WandaVision) به زودی از دیزنی+ روی ایر می‌رود. انتظارات هواداران «دنیای سینمایی مارول» که در طول چند هفته‌ی گذشته دست از گمانه‌زنی برنداشتند و تئوری‌های زیادی مطرح کردند بسیار بالاست. راضی کردن همه‌ی آن‌ها ممکن نیست، همان‌گونه جلب رضایت تمامی دوست‌داران سریال‌های «گمشده» (Lost) و «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) ممکن نبود. به همین دلیل است که «مت شکمن» کارگردان «وانداویژن» خود را آماده‌ی واکنش‌های منفی کرده. او در مصاحبه با «اینترتینمنت ویکلی» می‌گوید با توجه به تعدد تئوری‌ها، انتظار دارد که بسیاری از هواداران ناامید شوند، اما امید دارد که با کلیت سریال متناقض نباشد.

 

سریال WandaVision درها را برای بازگشت [بزرگ‌ترین اسپویلر دنیای سینمایی مارول] گشود

 

شکمن می‌گوید: «امیدوارم که آن‌ها احساس کنند این سیاحت برای‌شان رضایت‌بخش بوده. می‌دانم که تئوری‌های بسیار زیادی مطرح است؛ افراد بسیار وجود خواهند داشت که بدون تردید ناامید خواهند شد. اما همیشه [قرار بوده] این داستان واندا را روایت کنیم که با اندوه سر و کار دارد و می‌آموزد چگونه مرگ [نزدیکان] را بپذیرد، و امیدواریم که مردم قسمت پایانی را غافلگیرکننده و نیز رضایت‌بخش بدانند، و این اجتناب‌ناپذیر است زیرا همان داستانی است که در تمام مدت در حال نظاره کردنش بوده‌اند.»

هرچند اپیزود هشتم «وانداویژن» وعده‌ی پایانی اکشن با شخصیت‌های واندا (الیزابت اولسن)، آگاتا (کاترین هان) و وایت ویژن (پل بتی) را می‌داد، اما شکمن به هواداران اطمینان خاطر می‌دهد که سریال احساس را به عمل ترجیح می‌دهد.

 

«پل بتنی» اولین بازیگر مرد «دنیای سینمایی مارول» در طول سه دهه

 

کارگردان می‌گوید: «چیزی که سریال را سر پا نگه می‌دارد این است که احساس شدیدی در خود دارد. یک داستان عاشقانه است، داستان از دست دادن نزدیکان، و به نظر من این [مضامین] در این پاندمی دیوانه‌وار حتی که همگی سعی می‌کنم پشت سر بگذاریم بیشتر قابل‌درک است. من فکر می‌کنم همگی ما می‌توانیم مشکلات واندا را بفهمیم، بنابراین کمک می‌کند سریال کمی بیشتر قابل‌درک باشد.»

شکمن در مورد تبدیل شدن سریال از یک سیت‌کام به پروژه‌ی مرسوم‌تر «دنیای سینمایی مارول» اضافه می‌کند که همواره برای آن‌ها اهمیت داشته که روایت تقلای واندا با اندوه در اولویت قرار بگیرد: «[الیزابت اولسن] دقیقاً درک می‌کند که واندا بیش از سایر شخصیت‌های مارول مرگ نزدیکان را تجربه کرده. او والدینش را از دست داده، برادرش را از دست داده، عشق زندگی‌اش را از دست داده و در مرز [فروپاشی روانی] است. از برخی جهات، [واندا] مارول را به بررسی بیماری روانی بسیار نزدیک کرد – یعنی چگونه می‌توان از هم نپاشید وقتی دائماً در حال تجربه‌ی چنان رنج‌هایی هستید؟»

اپیزود نهم و پایانی «وانداویژن» جمعه ۵ مارس (۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۹) از دیزنی+ پخش خواهد شد. «کوین فایگی» هفته‌ی گذشته در «انجمن منتقدین تلویزیونی» اعلام کرد که در حال حاضر برنامه‌ای برای تولید فصل دوم سریال ندارد.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.  

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید