news-background
news-background

پیشنهاد «پل شریدر» برای نجات جشنواره‌های سینمایی با همکاری نت‌فلیکس

برگزاری جشنواره‌های فیلم کن، ترایبکا، تگزاس، لوکارنو و بسیاری دیگر به دنبال شیوع ویروس کرونا لغو شده‌ و حالا تمام نگاه‌ها به جشنواره‌های تورنتو و ونیز گره خورده و دوست‌داران سینما امیدوارند که این دو جشنواره اولین رویدادهای سینمایی در دوران پسا-پاندمی باشند. «پل شریدر» نویسنده و کارگردان «اولین اصلاح‌شده» (دانلود فیلم First Reformed با لینک مستقیم) این‌گونه فکر نمی‌کند اما برای نجات جشنواره‌ها به کمک نت‌فلیکس ایده‌ای دارد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

شریدر توضیح می‌دهد در حالی که برگزاری فستیوال‌های فیلم به صورت فیزیکی ناممکن شده، یک سرویس استریمینگ می‌تواند راه‌گشا باشد: «باید وضعیتی پدید آید که جنجال جشنواره‌ای خلق شود. به همین علت من فکر می‌کردم که شاید یک فستیوال پرستاره که توسط نت‌فلیکس سازماندهی شود و فیلم‌های پذیرفته شده در جشنواره‌ها در بخش‌های مختلف رقابت کنند. نت‌فلیکس می‌تواند تبلیغاتش را بپذیرد، و جنجالی که فیلم‌های مستقل نیاز دارند را شبیه‌سازی کند.»

شریدر می‌گوید تنها راه برگزاری «جشنواره‌ای از جشنواره‌ها» از طریق پلتفرمی است که بیشترین مشترک را داشته باشد و سرویس‌های دیزنی، اپل و آمازون گزینه‌های بهتری نیستند. او توضیح می‌دهد: «نت‌فلیکس متمول‌ترین شبکه است. باید فستیوالی از فستیوال‌ها برگزار شود. همه باید بر سر آن توافق کنند. این اتفاق با تبلیغات محلی امکان‌پذیر نیست. باید توسط کسی انجام شود که می‌تواند ۲۰۰ میلیون دلار برای فیلم اسکورسیزی خرج کند. این فستیوال‌ها نمی‌توانند پول کارکنان‌شان را بپردازند. شاید ونیز از طرف دولت حمایت شود اما تلیوراید نه. اگر چهار یا پنج جشنواره‌ی معتبر قرارداد ببندند، سایرین هم خواهند آمد. نت‌فلیکس برای مثال می‌گوید ونیز، تلیوراید و لوکارنو موافقت کرده‌اند، آنگاه جشنواره‌ی نیویورک هم به مشارکت متمایل می‌شود.»

تماشای انلاین فیلم خارجی.

نویسنده‌ی «گاو خشمگین» (دانلود فیلم Raging Bull با لینک مستقیم) در ادامه می‌گوید: «هیچ‌کس برای حضور در این جشنواره‌ها حتی در ماه سپتامبر تمایل نخواهد داشت. واکسنی در کار نخواهد بود. «تام لادی» سعی دارد جشنواره‌ی تلیوراید را زنده نگه دارد. به همین علت است که از تمام مردم شهر آزمایش کرونا گرفته‌اند. اما بعضی از افراد کرونا داشتند و با وجود این شرایط نمی‌توان گفت که شهر امن است.»

شریدر می‌گوید در صورتی که جشنواره‌ی ونیز برگزار شود فیلم «شمارنده کارت» (The Card Counter) او با بازی «ویلم دافو»، «تای شرایدن»، «تیفانی هدیش»، و «اسکار آیزک» اکران خواهد شد. اما در حال حاضر بهترین زمان برای نمایش فیلم را سال ۲۰۲۱ می‌داند. او فیلمنامه‌ی فیلم «زندگی از سوی دیگر» (Life from the Other Side) به کارگردانی «بردلی بردوگ» را هم به نگارش درآورده است. داستان این فیلم در مورد یک اینفلوئنسر اینستاگرام به نام «امیلی» و دوست بوکسور اوست که در نیویورک سیتی زندگی می‌کنند. امیلی برای درآمدزایی به هر کاری دست می‌زند و دوستش «موسی» که یک مهاجر الجزایری است بادیگارد و راننده‌ی او نیز هست.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید