news-background
news-background

پل توماس اندرسون «آرزومند» همکاری دوباره با واکین فینیکس و دنیل دی-لوییس؛ ستایش کارگردان Licorice Pizza از فیلم‌های مارول

اندرسون از «دنزل واشینگتن» و «الیویا کولمن» به عنوان بازیگرانی که به کارگردانی‌شان تمایل دارد نام می‌برد.

 

«پل توماس اندرسون» مصاحبه‌های تبلیغاتی «پیتزا لیکوریس» (Licorice Pizza) را گفت‌وگوی مفصلی با «ورایتی» آغاز کرده است. در این مصاحبه کارگردان نامزد اسکار از منابع الهام فیلم جدیدش و بازیگرانی که تمایل دارد در آینده با آن‌ها همکاری کند گفته است. «آلانا هایم» و «کوپر هافمن» در «پیتزا لیکوریس» نقش دو شخصیتی را بازی کرده‌اند که برای اولین بار عشق را در سنین نوجوانی تجربه می‌کنند. داستان این فیلم در سال ۱۹۷۳ سن فرناندو ولی روایت شده است.

اندرسون به «ورایتی» می‌گوید تحت تأثیر «گرافیتی آمریکایی» (American Graffiti) و «اوقات خوش در ریجمونت های» (Fast Times at Ridgemont High) این فیلم جدید را ساخته است. هایم پیش از این فیلم شهرتش را مدیون خوانندگی در گروه هایم بود. اندرسون می‌گوید این نقش را برای او نوشته چرا که «آلانا مثل دختری اهل ولی به نظر می‌رسید؛ مثل دختری اهل ولی حرف می‌زد؛ و دختری اهل ولی است. دارای نوعی تندخویی است. بسیار مشتاق است و سریع یاد می‌گیرد. نمی‌دانم چند خصوصیت دیگر لازم است.»

«کوپر هافمن» فرزند «فیلیپ سیمور هافمن» فقید است که سابقه همکاری با اندرسون را پیش از درگذشتش داشت. کوپر با رفتن پدر رابطه خانوادگی خود با اندرسون را حفظ کرد اما در ابتدا قصد نداشت بازیگر تازه‌واری مقابل هایم قرار دهد.

اندرسون در مورد انتخاب هافمن می‌گوید: «این نقش را برای یک پسر ۱۵ یا ۱۶ ساله نامشخص نوشتم. هنگام نوشتن هرگز تصور نمی‌کردم که آن بازیگر کوپر خواهد بود. تصور کردم که بهتر است سنتی عمل کنم و یک بازیگر جوان را بجویم. با چند بازیگر بااستعداد ملاقات کردم، اما به نظر می‌آمد که همه آن‌ها بیش از حد آموزش‌دیده‌اند، بیش از تصنعی‌اند و بیش از حد جاه‌طلب، و این برای من جذابیت نداشت.»

هر دوی بازیگران منتخب ممکن است برای فیلم بعدی اندرسون بازگردند: «وقتی با یک نفر همکاری کنم، واقعاً دوست دارم که دوباره و دوباره این همکاری تکرار شود. واقعاً می‌خواهم دوباره با تک‌تک افرادی که در این فیلم بودند همکاری کنم.»

از این گذشته، اندرسون می‌گوید به همکاری دوباره با «واکین فینیکس» بازیگر فیلم «مرشد» (The Master) علاقه‌مند است: «بسیار آرزومند همکاری دوباره با واکین هستم. در بخش بازیگری میزان غیرمتجانسی استعداد وجود دارد اما برای ظهور توانایی‌های آن‌ها به اندازه کافی فیلم به تولید نمی‌رسد.»

اندرسون در ادامه «دنزل واشینگتن» را بازیگر رؤیایی خود برای همکاری می‌خواند: «آن قدرت، مقیاس قدرت و محدوده [استعدادهای] ستاره بودنش، فکر کردن در موردش هیجان‌انگیز است.» این فیلمساز «الیویا کولمن» را گزینه رؤیایی دیگری می‌داند و او را «موتور محرک ناب» می‌‌خواند.

کارگردان «رشته خیال» (Phantom Thread) البته می‌گوید مشتاق همکاری مجدد با «دنیل دی-لوییس» نیز هست، اگرچه او اعلام بازنشستگی کرده است: «می‌توانیم دور هم جمع شویم و امیدوار باشیم که او برمی‌گردد. عالی نخواهد بود؟ وقتی «رشته خیال» بیرون آمد، در این خصوص از من پرسش‌های زیادی می‌شد، و من امروز همان احساس را دارم که در آن زمان داشتم. بله، مانند همه خواهانش هستم. می‌خواهم باز هم بازی دنیل دی-لوییس را ببینم. اما از طرفی فکر می‌کنم او به اندازه کافی بازیگری کرده، و ما نباید حریص باشیم. او فرمانروا است.»

اندرسون در بخش دیگری از مصاحبه از فیلم‌های ابرقهرمانی «شانگ-چی» (Shang-Chi) و «ونوم ۲» (Venom 2) ستایش می‌کند و می‌گوید اعضای خانواده‌اش به فیلم‌های مارول وابسته شده‌اند: ««شانگ-چی» فیلم خوب و لذت‌بخشیی بود. انرژی وحشتناکی پیرامونش وجود دارد، اما من در یک خانواده وابسته به مارول زندگی می‌کنم، بنابراین پیگیری این داستان‌های مارول برای ما هیجان‌انگیز است. «ونوم ۲» را دوست دارم.»

اندرسون اضافه می‌کند: «فیلم «تیتان» (Titane) ارزش دیدن را دارد. با هوشیاری ادامه دهید: نمی‌دانم چگونه این فیلم را توصیه کنم، چون بدون شک فیلمی برای همه سلایق نیست. دقیقاً نمی‌دانم چه حسی در موردش دارم، اما خدای من، شما در دستان یک فیلمساز واقعی قرار دارید.» این کارگردان در ادامه فیلم جدید «ویل اسمیت» را نیز می‌ستاید: «تریلر فیلم «شاه ریچاردن (King Richard) را دیده‌ام و وقتی بیرون بیاید، نفر اول صف خواهم بود. وقتی «ویل اسمیت» تصمیم می‌گیرد که روشنش کند، جادویی خواهد شد. بازی او در «تعقیب خوشبختی» (Pursuit of Happyness) را بسیار دوست داشتم. به اندازه کافی در موردش حرف زده نشده.»

 

۳۰نما کامل‌ترین آرشیو دانلود فیلم و دانلود سریال خارجی بدون سانسور با زیرنویس فارسی  

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید