news-background
news-background

پشت پرده‌ی اخراج «کرت ساتر» از سریال Mayans M.C: «در رژیم دیزنی کسی چون من برای برند خطرناک است»

جمعه گذشته گزارش شد که «کرت ساتر» از تهیه‌کنندگی سریال «باشگاه موتورسواران مایان‌» (Mayans M.C) به علت شکایات بعضی از عوامل و بازیگران سریال که توسط بخش منابع انسانی دیزنی جمع‌آوری شده، اخراج شده است. دیزنی اکنون مالک شبکه‌های FX و استودویی است که اسپین‌آف «فرزندان آنارشی» (Sons of Anarchy)  تولید می‌کند.

ساتر با ارسال نامه‌ای به نزدیکانش جزئیات این وقایع را شرح داده و می‌نویسد: «اجازه دهید این‌گونه آغاز کنم که من جایگاه خود را می‌دانم. انساسی پرشور و سخت‌کوشم. کارم را بسیار جدی می‌گیرم. مانیفست هنر همین است. و اگر بخواهند به این هنر بی‌حرمتی کنند، مقاومت می‌کنم. وقتی که حق با من باشد، اجازه می‌دهم اثر خودش گویای همه‌چیز باشد. اگر اشتباه کنم، می‌پذیرم و اصلاحش می‌کنم.»

نویسنده‌ی «فرزندان آنارشی» در ادامه می‌افزاید: «ادعا می‌کنند که من در حین فیلمبرداری تبعیض قائل می‌شدم، دشمنی می‌کردم و در حین فیلمبرداری افراد احساس می‌کردند که به حق‌شان نرسیده‌اند. این حقیقت ندارد. نمی‌گویم شرایط در بهترین حالت خود بود، اما من با تمامی عوامل ارتباط دوستانه‌ای دارم و آن‌ها عاشق کار کردن بودند. علاوه بر این، نمی‌دانم چطور ممکن است با... شاید سه بار حضور در محل فیلمبرداری در طول فصل چنین لطمه‌ای وارد کرد.»

ساتر اعتراف می‌کند که بیش از حد خودش را وقف این فصل کرده و می‌نویسد: «من دخالت دیزنی را از روز اول احساس کردم. یادداشت‌هایی که روی فیلمنامه قرار می‌گرفت و حذفیات آن بسیار زیاد بود. به میزانی درخواست می‌کردند که داستان را ساده و قابل‌فهم‌تر کنیم و ملاحظات سیاسی را در نظر بگیریم که من پیش از آن هرگز تجربه نکرده بودم. حقیقتاً برای آینده‌ی روایت داستان سریال نگران بودم. بنابراین مقاومت کردم. به سختی. همان‌گونه که در گذشته مقاومت می‌کردم. در واقع، ملایم‌تر از دوران «فرزندان آنارشی». اما با کسانی سر و کار داشتم که مرا نمی‌شناختند و به میزان شور و اشتیاق من آشنایی نداشتند.»

او در ادامه از اخراج توسط همکاران قدیمی خود «دینا والدن» مدیر استودیوهای تلویزیونی دیزنی و «جان لندگراف» مدیر شبکه‌های FX می‌گوید که در ۱۸ سال گذشته از سریال «شیلد» (The Shield) گرفته تا «فرزندان آنارشی» و «مایان‌ها» از او حمایت کرده بود. او می‌نویسد: «چیزی که بیش از همه مرا آزار می‌دهد و به خشم می‌آورد این است که «جان لندگراف» و «دینا والدن» در مقابل من نشستند و حقایق تحریف‌شده‌ای را به من تحویل دادند که توسط مشتی وکیل‌ و منشی جعل شده بود. حقیقت این است که وکلا می‌خواستند من بروم. من به آن‌ها توهین کرده و غرورشان را زیر پا گذاشته بودم. و در رژیم دیزنی، کسی چون من برای کل برند خطرناک است. به روشنی به دردسرش نمی‌ارزیده‌ام. این است که ۱۸ سال رفاقت، تعهد، و تولید سریال‌های باکیفیت تلویزیونی، همگی به باد رفت. آن‌ها به من خیانت کردند.»

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۸ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۲۷

بالاخره یکی صداش دراومد... زمانه بدی شده، این کمپانی های کمونیستی که به لطف کاپیتالیسم هر روز پولدارتر و پولدارتر میشن، افرادی رو که مخالف عقایدشون هستن رو از کار بی کار میکنن یعنی خلاقیت و منطق دیگه ارزشی نداره و این جامعه غربی که هر روز احمق تر و احمق تر میشه به جای تنبیه این کمپانی ها گوسفند وارانه به مصرف کردن مضخرفات اینا ادامه میدن..

نمایش اسپویل
۲۸ مهر ۱۳۹۸ ۰۹:۱۶

کورت ساتر فوق العادست مثل تارانتینو می مونه منتها نسخه سریالیش مایانز هم دو فصل اول سریال عالی بود ولی اگه کورت ساتر بره سریال گند میزنن بهش

نمایش اسپویل