news-background
news-background

«پتی جنکینز»: برای Wonder Woman سی فیلمنامه وجود داشت

فروش فیلم «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» (Wonder Woman 1984) برادران وارنر در دومین هفته‌ی اکران داخلی تا ۶۷ درصد نسبت به افتتاحیه کاهش پیدا کرد، اما فروش جهانی آن تاکنون به ۱۲۰ میلیون دلار در سراسر دنیا رسیده است. از سوی دیگر امتیاز فیلم در «راتن تومیتوز» نیز رو به کاهش گذاشته و تحت تأثیر واکنش‌های منفی قرار گرفته است. «پتی جنکینز» کارگردان این دنباله در مصاحبه با پادکست «مارک مارون» از مشکلات تولید قسمت اول در استودیوی برادران وارنر گفته است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

جنکینز ابتدا فاش می‌کند که پس از فیلم تحسین‌شده و برنده‌ی اسکار «هیولا» (Monster) بی‌پول شده و به همین علت حتی از حضور در ضیافت‌های شام دوری می‌کرده است. در آن دوران، او سعی می کند فیلمی در مورد «چاک ییگر» و فیلمی تحت عنوان «من سوپرمن هستم» با «رایان گاسلینگ» بسازد، اما «زن شگفت‌انگیز» در انتظار او بوده است. جنکینز در سال ۲۰۰۴ به وارنرها می‌گوید که می‌خواهد «زن شگفت‌انگیز» را بسازد و از آن زمان تا وقتی فیلم را تولید کرد، هر دو سال یک بار با آنان ملاقات می‌کرده است.

پس از آنکه برادران وارنر سرانجام جنکینز را استخدام می‌کنند، او با بی‌اعتمادی تهیه‌کنندگان روبرو شده است. جنکینز به یاد می‌آورد: «از من می‌خواستند در محل فیلمبرداری قدم بزنم، اما داستان و ایده‌های آنان را بسازم. پس ایده‌های خودم چه می‌شد؟ حتی نمی‌خواستند فیلمنامه‌ی مرا بخوانند. بی‌اعتمادی زیادی در مورد نحوه‌ی فیلمسازی و دیدگاه‌های مختلف وجود داشت. بنابراین این اتفاقات قطعاً روی دادند، حتی وقتی که به قسمت اول پیوستم واکنش نشان می‌دادم: «بسیار خوب، قبول، اما اجازه دهید به این صورت انجامش دهیم.» می‌گفتم: «زنان دوست ندارد چنین چیزهایی ببینند. سرسخت و خشن بودن او کندن سر دشمنانش کاری نیست که او... من خودم هوادار «زن شگفت‌انگیز» هستم، نباید دنبال چنین چیزهایی باشیم.» با این حال، می‌توانستم آن اضطراب و تزلزل را در مورد دیدگاه‌هایم [در آن‌ها] احساس کنم.»

جنکینز می‌گوید برادران وارنر در سال ۲۰۰۷ از او درخواست کرده‌اند فیلم را بسازد، اما در آن زمان باردار بوده و چاره‌ای جز رد پیشنهاد نداشته: «به‌شدت از شکست فیلم‌های ابرقهرمانی کوچک و بزرگ زنانه در گذشته وحشت کرده بودند، از طرف دیگر «کریستفر نولان» سه‌گانه‌ی «شوالیه تاریکی» را می‌ساخت، بنابراین در آن زمان سعی می‌کردند راهی برای اقتباس از شخصیت‌های دی‌سی پیدا کنند.»

در سال ۲۰۱۱ جنکینز به پروژه‌ی «زن شگفت‌انگیز» بازمی‌گردد اما مدت کوتاهی به علت اختلاف در مورد کارگردانی از آن جدا می‌شود و در همین حین کارگردانی «ثور: دنیای تاریک» (Thor: The Dark World) مارول را بررسی می‌کند. او می‌گوید: «در نهایت، لحظه‌ی موعود [ساختن فیلم] فرارسید. لحظه‌ای که می‌خواستند داستانی روایت کنند که با من سازگار نبود نیز فرارسید، بنابراین [از پروژه جدا شدم] و گفتم نمی‌توانم انجامش دهم و بعد مدتی یک نفر دیگر [میشل مک‌لارن] را استخدام کردند. به آن‌ها گفتم که چه نوع فیلمی می‌خواهم بسازم و گفتم فکر نمی‌کنم این داستانی باشد که باید برای «زن شگفت‌انگیز» بازگو کنید.»

سرانجام برادران وارنر با خواسته‌ی جنکینز موافقت می‌کنند. جنکنیز می‌گوید در آن زمان «حدود ۳۰ فیلمنامه» نوشته شده بود:‌ «در آن دوران، فیلمنامه‌های بسیار زیادی وجود داشت... جنگی داخلی درگرفته بود در این خصوص که «زن شگفت‌انگیز» باید چگونه باشد.» قسمت اول «زن شگفت‌انگیز» تابستان سال ۲۰۱۸ اکران شد و یک سال بعد استودیو با جنکینز تماس می‌گیرد و می‌گوید: «می‌خواهی فیلم را به روش خودت بسازی؟ و بوم، فیلم را ساختم.»

هفته‌ی گذشته برادران وارنر برای تولید قسمت سوم «زن شگفت‌انگیز» به همراه جنکینز و «گل گدوت» چراغ سبز نشان داد. قسمت دوم روز کریسمس همزمان با سالن‌های سینما در شبکه‌ی HBO Max پخش شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۵ دی ۱۳۹۹ ۱۴:۵۳

بدون تعارف جز یدونه فیلم خوب فیلم دیگه ای تو کارنامش نداره فیلنامه اصلا ضعیف نیست کاملا داغونه غیر عقلانی حتی به اندازه یک ساعت روش فکر نشده یا یک سرچ ساده تو گوگل پادشاه مصر نفت خیز اصلا چی فکر کرده پیش خودش شخصیتهای ابکی بعد میگه زنانه فیلم ساختم خشونت نداشته باشه ابکی بودن غیر عقلانی بودن اتفاقات چه ربطی به زنانگی فیلم داره

نمایش اسپویل
۱۵ دی ۱۳۹۹ ۰۸:۰۶

جالبه میگه از ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷ به فکر چنین فیلمهایی بوده، پس چرا به خودش زحمت نداده یک کاراکتر جدید با معیارهایی که توی ذهنش داره رو از همون سالها وارد دنیای کامیک و دی سی کنه تا بالاخره بعد از ۱۰ سال حساب خودشو پس بده و بتونه باهاش فیلم هم بسازه؟ تازه نسخه اول فیلم هم باب میلش نبوده و به زور کارگردانی کرده! جواب معلومه، چون آدمهایی مثل ایشون هیچ استعدادی ندارند و تنها میخواند با سو استفاده از بقیه، ایده های کاملا شعارگونه رو توی ذهن بقیه فرو کنند، نمونش هشت یار اوشن و گوست باستر و جیمزباندی که میخواد بیاد و ... حالا ایشون شخصیت دایانای کامیک رو با یک چرخه ۹۰ درجه میخواد نشون بده، پس کلا درجه سنی کامیک رو بزنند بالای ۱۸ سال و این فیلمها رو هم بزنند بدون درجه سنی! شما برو فیلم الونا هولمزی که تازه اومده رو ببین، یک فیلم کاملا فمینستی صلح طلب، ولی زیبا و کار درست. اولا نیومده بگه شرلوک هولمز از اول زن بوده، دوما بدون هیچ شعاری به نقد حرکتهای افراطی و خشونت بار میپردازه و به بهترین وجه پیامهای خودشو میرسونه، ادعای خاصیم نداره که ۲۰۰ میلیون خرج کردند و فلان و فلان. درحالیکه ایشون توی این فیلم واندروومن حتی ساده ترین تکنیکهای حرفه ای فیلمسازی رو هم زیر پا میگذاره و اثری رو به مخاطب تحویل میده که انگار یک گروه دانشجویی تازه وارد اولین تجربه فیلمسازیشون رو ارائه دادند. حالا شما برو ۱۰۰ نسخه دیگه هم بساز، وقتی در حد فیلمهای کمدی هیچ بار مصرف ایرانی بخوای فیلم بسازی، جاش توی زباله دان تاریخ سینماست.

نمایش اسپویل