news-background
news-background

[ویژه 30نما] بررسی دنیای سینمایی مارول (قسمت پایانی)

این مقاله، بعنوان آخرین قسمت از "بررسی دنیای سینمایی مارول" بوده و در آن به بحث درباره چهار فیلم آخرِ فاز سوم، یعنی

انتقامجویان: جنگ بینهایت (Avengers: Infinity War 2018)

مرد مورچه ای و زنبورک (Ant-Man and the Wasp 2018)

کاپیتان مارول (Captain Marvel 2019)

فیلم بدون عنوان انتقامجویان (Untitled Avengers sequel 2019)

میپردازیم.

قسمت اول این مقاله، مربوط به معرفی کلی این دنیا، معرفی "سنگهای بینهایت" و بررسی فاز اول بود. در قسمت دوم نیز فیلمهای فاز دوم را مورد بحث قرار دادیم. در سومین قسمت از این مجموعه، به معرفی فاز سوم، تا قبل از فیلم "انتقامجویان: جنگ بینهایت" پرداختیم. حال در قسمت پایانی، به معرفی چهار فیلم آخر، و همچنین معرفی شخصیتها و بررسی اینکه شاهد چه چیزهایی هستیم، خواهیم پرداخت. اما بهتر است قبل از بحث درباره جنگ بینهایت، به دو فیلم "مرد مورچه ای و زنبورک" و "کاپیتان مارول" بپردازیم. با سینما همراه باشید. (قبل از خواندن این مقاله، حتما "قسمت اول"، "قسمت دوم" و "قسمت سوم" آنرا مطالعه نمایید)

مرد مورچه ای و زنبورک (Ant-Man and the Wasp 2018)

2

این فیلم، بعد از "جنگ بینهایت" اکران خواهد شد. پس قطعا برای اولین بار، "زنبورک" را در فیلم جنگ بینهایت میبینیم، سپس فیلم اختصاصی وی، بهمراه "مرد مورچه ای" را شاهد خواهیم بود.

این فیلم تمرکز بیشتری بر ماجراجویی های مرد مورچه ای، بهمراه زنبورک دارد. این دو شخصیت، در واقع شخصیتهای اصلی نمیباشند. به این منظور که با توجه به چیزی که در فیلم "مرد مورچه ای 2015" دیدیم، شخصیت مرد مورچه ای و زنبورک اصلی، به کار خود پایان داده بودند. هنک پیم (با بازی مایکل داگلاس) بهمراه همسر خود، به انجام ماموریت هایشان، توسط لباس مرد مورچه ای و زنبورک میپرداختند. در دنیای کمیک، این دوشخصیت از پایه گذاران گروه انتقامجویان میباشند.

ما در قسمت اول مرد مورچه ای، دیدیم که همسر هنک، طی یک عملیات، به قدری خود را کوچک نمود که به ذره زیر اتمی تبدیل شد و دیگر نمیتوانست به حالت عادی بازگردد. هنک نیز اعتقاد داشت که بازگرداندن وی غیر ممکن است.

اما در ادامه دیدیم که این اتفاق برای اسکات لنگ (مرد مورچه ای جدید با بازی پل راد) نیز رخ داد. اما وی توانست خود را دوباره به حالت عادی بازگرداند و این اتفاق، هنک پیم را در فکر فرو برد و به او یقین داد که امکان زنده بودن همسرش و بازگرداندن وی وجود دارد.

با توجه به این موضوع، ما احتمالا در این فیلم شاهد تلاش های هنک پیم برای بازگرداندن همسرش خواهیم بود. این احتمال نیز وجود دارد که وی واقعا بازگردد. این مهمترین چیزی است که میتوان درباره فیلم "مرد مورچه ای و زنبورک" حدس زد.

اطلاعات زیاد دیگری نمیتوان درباره این فیلم، و اینکه شاهد چه چیزهایی خواهیم بود داد. ولی همان نکته که درباره همسر هنک پیم گفتیم، میتواند یکی از اصلی ترین اتفاقات فیلم باشد.

ما بعد از مرد مورچه ای و زنبورک، به تماشای فیلم اختصاصی "کاپیتان مارول" خواهیم نشست. پس این احتمال وجود دارد که وی را در پایان تیتراژ مرد مورچه ای ببینیم.

"مرد مورچه ای و زنبورک" در 6 جولای 2018 (15 تیر 1397) اکران خواهد شد.

کاپیتان مارول (Captain Marvel 2019)

3

"کارول دانورز" با نام مستعار Captain Marvel یا Ms.Marvel، یکی از شخصیتهای جالب کمیکهای مارول میباشد که برای اولین بار وی را در فیلم "جنگ بینهایت" خواهیم دید و سپس شاهد ماجراجویی هایش در فیلم اختصاصی خود، که بعنوان اولین فیلم اختصاصی از یک قهرمان زنِ مارول میباشد، خواهیم بود.

کارول دانورز، پس از برخورد با یک شخصیت از نژاد "کری ها (Kree)"، در واقع همان کاپیتان مارول اصلی (که بدلیل سرطان درگذشت)، به طور اتفاقی در معرض اشعه های غیر زمینی قرار گرفت که قدرت های زیادی را به وی داد. او سپس نام خود را به خانوم مارول (Ms.Marvel) تغییر داد و به انجام فعالیت های ابرقهرمانی روی آورد. همچنین به عضویت گروه انتقامجویان نیز درآمد. سپس وی دوباره هویت کاپیتان مارول را برای خود برگزید. کارول در واقع توسط آن اشعات، به نسخه مونث کاپیتان مارول تبدیل شد. به همین دلیل نام خانوم مارول را برای خود انتخاب نمود.

حال و هوای کمیک های وی، بیشتر فضایی میباشند و با توجه به این موضوع، شاید ما شاهد فیلمی همانند محافظان کهکشان باشیم.

هنوز به طور قطع نمیتوان گفت که شاهد چه سبکی در این فیلم میباشیم. اما پس از اکران "جنگ بینهایت" و آشنا شدن با نسخه سینمایی این شخصیت، میتوانیم حدس هایی درباره محتوای فیلم "کاپیتان مارول" بزنیم.

بازیگر انتخاب شده برای این شخصیت، بری لارسون (Brie Larson) میباشد که برای فیلم "اتاق (Room)" برنده جایزه اسکار شد. وی همچنین از لحاظ ظاهری، شباهت هایی به کارول دانورز دارد. در زیر میتوانید عکسی فن مید، از بری لارسون در نقش کاپیتان مارول را ببینید.

4

همانطور که دیدید، این شخصیت از لحاظ بصری، هیچ چیزی نسبت به کمیک ها کم ندارد. اما به هرحال فعلا برای نظر دادن زود است و باید منتظر معرفی وی در فیلم "انتقامجویان: جنگ بینهایت" باشیم.

فیلم کاپیتان مارول، میتواند معرف شخصیتها و فضای جدیدی باشد. شاید در این فیلم، شاهد معرفی شخصیت "مرد شگفت انگیز (Wonder Man)" باشیم؛ چرا که او و کارول دانورز، در دنیای کمیک بایکدیگر یک رابطه رمانتیک و عاشقانه داشته اند.

به هر حال اطلاعات زیادی از این فیلم در دسترس نیست و جز صبر کردن برای نزدیک شدن به این عنوان، و کسب اطلاعات بیشتر، کاری نمیتوان کرد.

این فیلم در 8 مارس 2019 (17 اسفند 1397) اکران خواهد شد.

جنگ بینهایت (Infinity War)

5

در سال 2018 بالاخره زمان آن میرسد که مقابله انتقامجویان با "ثانوس" را ببینیم. همانطور که قبلا گفتیم، ثانوس قصد فرمانروایی بر کل جهان هستی را دارد. و اینکار با استفاده از دستکش و سنگهای بینهایت، ممکن خواهد بود. ثانوس در حال حاضر باید به جمع آوری سنگهای بینهایت بپردازد. این سنگها در مکان های مختلفی از جمله "زمین"، "آزگارد" و "نوا" قرار دارند. در نتیجه ثانوس برای بدست آورن آنها، باید به این مکان ها حمله کند.

در کمیک، هدف اصلی ثانوس برای فرمانروایی بر جهان، راضی کردن معشوقه اش، یعنی "مرگ" میباشد. این شخصیت در واقع تجسم مرگ در قالب یک جسم میباشد. ثانوس برای جلب رضایت وی، دست به فرمانروایی جهان، و حتی نابودی آن گذاشته است و از هیچ کاری دریغ نخواهد کرد. اگر مارول شخصیت مرگ را به سینمای خود بیاورد، شاهد فضایی رمانتیک بین ثانوس و مرگ خواهیم بود و این اتفاق به جذابیت های ثانوس خواهد افزود.

سنگهای بینهایت، قدرت های مختلف و زیادی دارند و با استفاده آنها در کنار یکدیگر، میتوان هر کاری را انجام داد. یعنی اگر شخصی تمام آنها را در اختیار داشته باشد، به یک قادر مطلق تبدیل خواهد شد. در ادامه برای بار دیگر، به معرفی کوتاهی از سنگها میپردازیم.

6

در تصویر بالا، شاهد کلکسیونر هستید که در فیلم "محافظان کهکشان 2014" به اشاراتی به سنگهای بینهایت پرداخته است.

سنگ فضا

7

سنگ فضا در فیلم "کاپیتان آمریکا: اولین انتقامجو" معرفی شد. این سنگ به شخص استفاده کننده، قابلیت جابجایی در هر مکانی از فضا را میدهد.

سنگ فضا هم اکنون در سرزمین آزگارد نگهداری میشود.

سنگ ذهن

8

سنگ ذهن در فیلم "انتقامجویان 2012" رونمایی شد. این سنگ به شخص استفاده کننده، قابلیت کنترل ذهن دیگران را میدهد.

سنگ ذهن هم اکنون متعلق به شخصیت ویژن میباشد.

سنگ واقعیت

9

سنگ واقعیت در فیلم "ثور: دنیای تاریک" معرفی شد. این سنگ به شخص استفاده کننده اجازه میدهد تا هر خواسته ای دارد به واقعیت تبدیل شود.

سنگ واقعیت هم اکنون در اختیار کلکسیونر میباشد (اما با توجه به فیلم و با توجه به قسمتهای قبلی این مقاله، احتمال میرود که این سنگ گم شده و به دست فرد دیگری خواهد افتاد)

سنگ قدرت

10

سنگ قدرت در فیلم "محافظان کهکشان 2014" رونمایی شد. این سنگ به شخص استفاده کننده قدرت زیادی میدهد و او را قادر به نابودی هر چیزی میسازد.

سنگ قدرت هم اکنون در سرزمین نوا نگهداری میشود.

سنگ زمان

11

این سنگ به احتمال زیاد در فیلم "دکتر استرنج" معرفی میشود. به شخص استفاده کننده قابلیت تغییر در بعد زمان را میدهد. این سنگ در کمیک به رنگ نارنجی بوده است ولی در فیلم، سبز رنگ خواهد بود.

سنگ روح

12

این سنگ نیز همانند سنگ زمان، هنوز معرفی نشده است. احتمال رونمایی این سنگ، در فیلم "دکتر استرنج" و "ثور: راگناروک" وجود دارد. سنگ روح، به شخص استفاده کننده اجازه تسخیر و تغییر در تمام روح های موجودات چه مرده و چه زنده را میدهد. (این تئوری نیز وجود دارد که سنگ روح، در اختیار "هایمدال" باشد)

13

اگر ثانوس بخواهد به این سنگها دست یابد، ما به احتمال زیاد شاهد نابودی آزگارد، سرزمین نوا و مرگ ویژن خواهیم بود. چرا که ماهیت ویژن به این سنگ بستگی دارد و ثانوس با بدست آوردن آن، ویژن را خواهد کشت.

ما در این فاز به احتمال زیاد شاهد مرگ بسیاری از کاراکترها خواهیم بود. این اتفاق، دلایل زیادی دارد. یکی اینکه خیلی وقت پیش مشخص شده بود که کار انتقامجویان قدیمی دنیای سینمایی مارول، در این فاز به پایان میرسد و در فاز بعدی شاهد شخصیتهای جدید و دنیای جدیدی خواهیم بود. این اتفاق راه را برای انتقامجویان جدید بازخواهد کرد.

این احتمال مرگ، برای سه شخصیت "ویژن" ، "ثور" و "کاپیتان آمریکا" بسیار زیاد است. ویژن را که بدلیل سنگ بینهایت توضیح دادیم. ثور نیز در کمیک راگناروک توسط "مارِ میدگارد" کشته میشود و احتمالا در فیلم نیز همین اتفاق رخ خواهد داد. همچنین کاپیتان آمریکا، در کمیک "جنگ داخلی" میمیرد؛ اما در فیلم دیدیم که این اتفاق رخ نداد. اما بنظر میرسد که اگر مرگ وی را برای "جنگ بینهایت" در نظر گرفته باشند، بسیار جذاب تر خواهد بود و قطعا به همین دلیل، ما در فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" شاهد مرگ این شخصیت محبوب نبودیم. همچنین کریس ایوانز (بازیگر نقش کاپیتان آمریکا) تنها یک فیلم دیگر در قرارداد خود با کمپانی مارول دارد. پس این موارد، احتمال مرگ شخصیت کاپیتان آمریکا در فیلم جنگ بینهایت را بیشتر میکند.

شخصیت های زیادی در این فیلم حضور خواهند داشت. به طوریکه این فیلم، عظیم ترین پروژه مارول میباشد. در نظر بگیرید:

گروه انتقامجویان اصلی (کاپیتان آمریکا، مرد آهنی و ...)

انتقامجویان جدید (مرد عنکبوتی، دکتر استرنج، پلنگ سیاه و ...)

محافظان کهکشان (استار لرد، درکس و ...)

در این فیلم حضور خواهند یافت. البته باید شخصیت های گروه "مدافعان (Defenders)" را نیز در نظر گرفت. درست است که مارول گفته شخصیت های سریالیش را وارد فیلمهای سینمایی خود نمیکند، اما اینرا باید در نظر گرفت که دنیای سینمایی و تلویزیونی مارول، با یکدیگر در ارتباط هستند (بر خلاف DC) و در یک دنیای مشترک حضور دارند. پس مگر میشود که جهان به خطر بیفتد و تمام ابرقهرمانان برای مقابله با آن حضور نیابند؟

به هر حال شاید سازندگان بگویند که شخصیتهایی همانند دردویل، جسیکا جونز، آیرون فیست و لوک کیج در "جنگ بینهایت" حضور ندارند، ولی ممکن است این یک پنهان سازی بوده و نقش یک سورپرایز را داشته باشد!

مدتی پیش اعلام شده بود که نام دو فیلم پیش روی انتقامجویان تغییر کرده است. (در ابتدا هر دو "جنگ بینهایت" نام داشتند و قسمت اول و قسمت دوم نامیده شده بودند. ولی سپس گفته شد که قسمت اول، جنگ بینهایت میباشد و قسمت دوم، نام مشخصی ندارد و ممکن است انتقامجویان 4 در نظر گرفته شود)

اما سازندگان اعلام کردند که این اتفاق به معنای این نیست که کار انتقامجویان و ثانوس، در یک فیلم به پایان میرسد. از همان اول نیز میتوانستیم این را حدس بزنیم. چرا که با وجود تعداد بسیاری شخصیت و داستانی مفصل، واقعا فقط یک فیلم که نهایت 2-3 ساعت زمان دارد، کم خواهد بود. اما به هر حال اعلام کرده اند که نام قسمت دوم، متفاوت میباشد.

هیچ حدسی نمیتوان زد که در "جنگ بینهایت" و "فیلم بدون عنوان بعدی انتقامجویان" چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. گفته شده ثانوس، کارش در یک فیلم به پایان نخواهد رسید. پس در قسمت دوم نیز شاهد این شخصیت خواهیم بود.

شاید در فیلم اول، ثانوس شکست بخورد و در فیلم بعدی دوباره بازگردد. شاید بر عکس این اتفاق رخ دهد و ما در قسمت اول شاهد شکست ابرقهرمانان باشیم.

با توجه به اینکه 2 الی 3 سال دیگر تا این فیلمها باقی مانده، واقعا اطلاعات زیادی در دسترس نیست.

14

با اتمام فاز سوم مارول، ما شاهد تحول عظیمی در این دنیا خواهیم بود. احتمال حذف شخصیتهای قدیمی و جایگزین شدن آنان با قهرمانان جدید وجود دارد. حتی ممکن است مارول با پس گرفتن فرانچایز هایی همانند "چهار شگفت انگیز (Fantastic Four)" و "مردان ایکس (X-Men)"، در فاز چهارم خود، ما را با شخصیتهای محبوب و دنیای جدیدی رو به رو کند.

مدیران این کمپانی گفته اند که در فاز بعدی منتظر یک دنیا و داستان های جدید باشید. پس این احتمال نیز میرود که "زامبی های مارول" نیز پا به دنیای سینمایی این کمپانی بگذارند (تصورش را بکنید!!)

به هر حال هنوز زمان زیادی تا پایان فاز سوم و شروع فاز چهارم دنیای سینمایی مارول باقی مانده است. پس بهتر است خود را فعلا درگیر نکنیم و از عنوان هایی که این کمپانی شگفت انگیز برای طرفداران خود آماده کرده است لذت ببریم و بگذاریم که خودشان تصمیم بگیرند!... چرا که تا بحال کار خود را به خوبی نشان داده اند و این موضوع برای همگان ثابت شده است.

ولی باید خودتان را برای اتفاقات بزرگی در این فاز آماده کنید. پایان کار انتقامجویان قدیمی و محبوب مارول که در فیلم "انتقامجویان (Avengers 2012)" شاهد اولین حضور و همکاری آنان بودیم، معرفی و رونمایی شخصیت های جدید در قالب "انتقامجویان جدید" و خیلی موارد دیگر...

اما مهمترین چیزی که باید منتظرش باشیم، همانطور که قبلا گفتیم، مرگ قهرمان هایمان میباشد. بالاخره هر چیزی به پایان خود خواهد رسید. شاید شاهد بازنشستگی تونی استارک/مرد آهنی و یا مثلا "بیوه سیاه (Black Widow)" و مرگ کاپیتان آمریکا و ثور باشیم. در هر صورت دیدن این صحنه ها سخت ولی شگفت انگیز خواهد بود. با پایان فاز سوم، چیزی حدود 11 سال میشود که این شخصیت ها را میشناسیم (با توجه به فیلم، نه کمیک ها!) و کمی سخت است که شاهد کنار رفتن آنان باشیم. اما این اتفاقات زمینه ساز ورود شخصیت های جدید و دنیایی تازه میباشد و قطعا برنامه های بهتر و هیجان انگیزتری برای طرفداران خواهند داشت.

این مقاله برای بررسی فازهای سینمایی مارول تا به اینجا بوده است. ما در این مقاله به بررسی فیلمهایی که دیده ایم، و معرفی فیلمهایی که خواهیم دید پرداختیم. امیدواریم این مقاله، توجه طرفداران این کمپانی و فیلمهایش را جلب کرده باشد و از خواندنش لذت برده باشند. ما سعی کردیم که به بررسی مفصل فیلمها و کمیک هایی که از آنها اقتباس شده است پرداخته باشیم. ولی اگر مطالبی گفته نشد و اشاره ای به آنها نبود، از تمامی کمیک خوانان عزیز عذرخواهی میکنیم.

پ.ن : اگر فیلمهای مارول را ندیده اید، همین الان شروع به دیدن 13 فیلم اکران شده ای آن کنید!

پایان

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۹ آبان ۱۳۹۶ ۲۲:۲۸

مطلب خوب و جامع بود اما اینکه با انتقام جویان قدیمی خداحافظی کنیم و شاهد مرگ آنها باشیم ناراحت کننده است.

نمایش اسپویل
۶ آذر ۱۳۹۶ ۱۸:۴۶

منم باهات موافقم من به شخصه با فیلم های مارول بزرگ شدم

نمایش اسپویل