news-background
news-background

علت برآشفتگی «وس اندرسون» در حین تولید Royal Tenenbaums فاش شد: بلندی لباس «لوک ویلسون»

 

اندرسون به ویلسون می‌گوید: «از اینکه صدایم را بالا بردم احساس بدی دارم.»

 

این هفته بیستمین سالگرد اکران فیلم «خانواده اشرافی تننبام» (The Royal Tenenbaums) به کارگردانی «وس اندرسون» در جشنواره فیلم ترایبکا به صورت مجازی جشن گرفته شد و بازیگران فیلم «الک بالدوین»، «اوون ویلسون»، «لوک ویلسون»، «گوئنت پالترو» و «انجلیکا هیوستن» دوباره با هم دیدار کردند. در بخشی از این گردهمایی فاش شد که اندرسون تنها در یکی از صحنه‌های فیلم خشم‌آلود شده و علتش چیزی نبوده جز بلندی آستین لباس «لوک ویلسون».

«لوک ویلسون» می‌گوید: «باعث می‌شود یادی کنم از وقتی که قرار بود لباسم را اندازه بگیرند، در یکی از آن خیاطی‌های نیویورک که وس می‌خواست، و مرا به یکی از آن اطاقک‌ها بردند. لباسی به رنگ زیبای مو-شتری بود و وس دائماً طول آستین‌ها را بالا می‌برد، تا جایی که بیش از حد دلخواه من بلند شد. این بود که وقتی وس لحظه‌ای سر برگرداند، با اشاره به خیاط فهماندم که «بی‌زحمت کمی کوتاه‌ترش کن.» بحثی پیش آمد و فکر می‌کنم تنها باری بود که وس سر من فریاد زد. مرا به گوشه‌ای کشاند و گفت: «طول آستین همین است که می‌گویم!»»

اندرسون اضافه می‌کند: «این اتفاق را به یاد می‌آورم، و احساس بدی دارم که صدایم را بالا بردم. به نظرم نیازی به این کار بود. فکر می‌کنم باید می‌گفتم: «آیا بازیگر در آن لباس‌ها راحت هست یا نه؟» و این در حالی بود که ۹۰ درصد مواقع نمایی از بالاتر از کمر از تو گرفتیم.»

اندرسون در بخش دیگری از مصاحبه فاش می‌کند که باید دستمزد «جین هکمن» برای بازی در این فیلم را کاهش می‌دادند چون بودجه این پروژه مستقل کافی نبود. هکمن چند سال بعد از بازیگری بازنشسته شد.

اندرسون می‌گوید آن دستمزد به مبلغی نبود که همیشه می‌گرفت:‌ «درس‌های زیادی به ما آموخت. برای آن میزان دستمزد، هرچه که در توان داشت گذاشت.»

ویلسون در مورد هکمن می‌گوید:‌ «کار فوق‌العاده‌ای که انجام داد این بود که تمام طول روز در محل فیلمبرداری حاضر بود. او بین نماها روی صندلی‌اش می‌نشست. یعنی حتی اگر صحنه دیگری فیلمبرداری می‌شد، و اگر او در آن صحنه بازی نمی‌کرد، همیشه آنجا حاضر بود – و این مرعوب‌کننده نیز بود.»

فیلم بعدی اندرسون «فرنچ دیسپچ» (The French Dispatch) است که به زودی در جشنواره فیلم کن اکران خواهد شد و سپس ۲۲ اکتبر به صورت عمومی روی پرده می‌رود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید