news-background
news-background

واکنش «وودی آلن» به مستند Allen V. Farrow: «این مستندها با دروغ به اشخاص حمله می‌کنند»

سخنگوی «وودی آلن» و همسرش «سون-یی پروین» با انتشار بیانیه‌ای به ادعای آزار جنسی مطرح شده علی فیلمساز برنده‌ی اسکار در مستند «آلن علیه فارو» (Allen V. Farrow) واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: «این مستندها هیچ علاقه‌ای به واقعیت ندارند. در عوض، چند سال‌ها با فاروها و حامیان‌شان همکاری می‌کنند تا با دروغ به اشخاص حمله کنند. کمتر از دو ماه قبل سازندگان مستند با وودی و سون-یی تماس گرفتند و تنها چند روز فرصت دادند تا «واکنش» نشان داده شود. البته، آن‌ها نپذیرفتند.

«همان‌گونه که در دهه‌های قبل دیده شد، این اتهامات مطلقاً صحت ندارند. چندین آژانس در آن زمان در مورد آن‌ها تحقیق کردند و به این نتیجه رسیدند که صرف نظر از هرآنچه که «دیلن فارو» باور دارد، هیچ‌گونه بدرفتاری صورت نگرفته است. متأسفانه تعجب‌آور نیست که شبکه‌ی پخش‌کننده‌ی مستند HBO است – شبکه‌ای که رابطه‌ی تجاری با «رونان فارو» دارد. اگرچه ممکن است این مستند جلب توجه کند، اما حقیقت را تغییر نمی‌دهد.»

«رونان فارو» در سال ۲۰۱۸ قراردادی سه ساله با HBO امضاء کرد تا مستندهایی را به تولید برساند. «آلن علیه فارو» از جمله این پروژه‌ها نیست، چرا که این ژورنالیست برنده پولیتزر آن را تولید نکرده است.

هرچند «ایمی زایرینگ» و «کربی دیک» سازندگان مستند می‌گویند با آلن و سون-یی تماس گرفته‌اند، اما ادعا می‌کنند که با واکنشی مواجه نشده‌اند. آن‌ها پیش‌تر گفته بودند که تمامی جنبه‌های این ماجرا را به تصویر بکشند و حاضرند با هر دو طرف همکاری کنند. این مستند به آزار جنسی مطرح شده از سوی «دیلن فارو» می‌پردازند اما حقایقی کلیدی چون خودکشی دو فرزند به حضانت گرفته شده‌ی فارو، و نیز محکوم شدن «جان چارلز ویلر-فارو» برادر «میا فارو» به هفت سال حبس به جرم آزار جنسی به کودک را نادیده می‌گیرد.

مستند «آلن علیه فارو» در چهار قسمت ساخته شده است و تا سه هفته‌ی آینده ادامه پیدا می‌کند.

به دنبال انتشار مقاله‌ی «دیلن فارو» در «لس‌آنجلس تایمز» در سال ۲۰۱۷ و روزهای اوج جنبش #MeToo، آمازون اعلام کرد که فیلم «یک روز بارانی در نیویورک» (A Rainy Day in New York) آلن را بایگانی خواهد کرد. فیلم جدید آلن «فستیوال ریفکین» (Rifkin’s Festival) نیز در حال حاضر پخش‌کننده‌ی آمریکایی ندارد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید