news-background
news-background

ادامه واکنش‌ها به درگذشت «شان کانری»؛ ادای احترام رابرت دنیرو، کوین کاستر، الک بالدین و مایکل کین به «مردی که شاه شد»

«دنیل کرگ» در واکنش به مرگ کانری می‌گوید: «هر کجا که هست، امیدوارم زمین گلف داشته باشد.»

 

به‌روز‌رسانی: «سر مایکل کین» به یار صمیمی و قدیمی خود ادای احترام کرد و نوشت: «شان کانری یک ستاره‌ی بزرگ، بازیگری درخشان و دوستی شگفت‌انگیز بود. مردی که می‌خواست شاه باشد شاه شد.»

«باربارا براکلی» و «مایکل جی. ویلسون» تهیه‌کنندگان «جیمز باند» نیز به درگذشت اولین «جیمز باند» واکنش نشان داده و از طریق صفحه‌ی توییتر فیلم نوشته‌اند: «او همیشه با نقش اولین جیمز باند که ورودش به تاریخ سینما به جملات فراموش‌نشدنی آغاز شد – «اسم من باند است... جیمز باند» – به یاد آورده می‌شد و باید به یاد آورده شود. او با بازی در نقش یک مأمور مخفی جذاب و کاریزماتیک دنیا را دگرگون کرد. علت موفقیت چندگانه تا حد زیادی او بود و ما تا ابد قدردانش هستیم.»

«پیرس برازنان» دیگر بازیگر نقش «جیمز باند» شنبه در صفحه‌ی اینستاگرامش نوشت: «سر شان کانری، وقتی که پسرکی بیش نبودم و به عنوان مردی که خودش جیمز باند شد، شما بزرگ‌ترین جیمز باند برای من بودید. سایه‌ی سنگین سینمایی شما تا همیشه باقی خواهد ماند. شما راه را گشودید برای همه‌ی مایی که رد پای‌تان را تعقیب کردیم. هر کسی که برای این نقش برگزیده می‌شد با احترام و ستایش به شما رو می‌کرد تا سپس برداشت خود از نقش را به پیش ببرد. شما از هر جهت بزرگ بودید، به عنوان بازیگر و یک مرد، و تا ابد همین‌گونه باقی خواهید ماند. دنیا شما را دوست داشت و دلتنگ شما خواهد شد. خدا پشت و پناهتان، حالا بیارام و آرامش بیاب.»

«الک بالدوین» که در فیلم «شکار برای اکتبر سرخ» (The Hunt For Red October) با کانری همبازی بود در صفحه‌ی اینستاگرامش با ارسال ویدیویی گفت: «تو زندگی را بهتر کردی. آثارت، فیلم‌هایی که ساختی. تجربه‌ای که از همکاری با تو کسب کردم، لطفی که به من نشان دادی. بابت همه‌چیز سپاسگزارم. از او درس‌های زیادی آموختم. به من محبت داشت، و با من رفتار بسیار گرمی داشت، در حالی می‌توانست نداشته باشد.» او اضافه می‌کند:‌ «این مرد یک شاه بود. این مرد یک شاه بود و این مرد یک شاه.»

«کوین کاستنر» و «رابرت دنیرو» همبازیان کانری در «تسخیرناپذیران» (The Untouchables) نیز به درگذشت او واکنش نشان داده‌اند. دنیرو با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید: «او بسیار جوان‌تر از یک مردم ۹۰ ساله به نظر می‌آمد؛ انتظار داشتم و امیدوار بودم که بیشتر با ما بماند. آن بالا می‌بینمت، شان.»

دنیرو در این فیلم به کارگردانی «برایان دی پالما» در نقش «آل کاپون» و کانری در نقش «جیمی مالون» ظاهر شد و اولین اسکارش را با این نقش کسب کرد.

کاستنر برخلاف دنیرو متن گرامی‌داشت یاد کانری را در شبکه‌های اجتماعی با هوادارانش به اشتراک گذاشت و در توییتر نوشت: «او بزرگترین ستاره‌ای بود که با او همکاری می‌کردم و تا ابد قدردان فرصت پیوند خوردن با او در یک فیلم خواهم بود. شان کانری مرد مردان بود و دوران بازیگری باشکوهی داشت.»

 

پیش‌تر: هالیوود شنبه ۳۱ اکتبر در بهت از دست دادن «شان کانری»، بازیگر اسکاتلندی نقش «جیمز باند» و شاید بدعت‌گذار شخصیت‌های قهرمان فیلم‌های اکشن، در سن ۹۰ سالگی فرو رفت. او در دوران ۴۵ ساله‌ی بازیگری‌اش، با کارگردانان بزرگی از «آلفرد هیچکاک» و «جان هیوستن» گرفته تا «مایکل بی» و «گان ون سنت» همکاری کرد، اما برخلاف تمایلش با چندگانه‌ی «جیمز باند» شناخته می‌شد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

به دنبال درگذشت کانری، ستارگان هالیوود از جمله «دنیل کرگ» (جیمز باند فعلی)، «ادگار رایت»، «التون جان»، ««اسپایک لی»، «پل فیگ»، و بسیاری دیگر به او ادای احترام کردند.

«دنیل کرگ» می‌گوید: «در کمال تأسف شنیدم که یکی از بزرگان سینما درگذشته. سر شان کانری با نقش باند و بسیاری دیگر به یاد آورده خواهد شد. او یک دوران و یک استایل را تعریف کرد.»

کرگ اضافه می‌کند: «جذابیت و شوخ‌طبعی او روی پرده را می‌شد به مگاوات اندازه گرفت؛ او به خلق بلاک‌باسترهای مدرن کمک کرد. او تا سال‌ها بر بازیگران و فیلمسازان تأثیرگذار خواهد بود. با خانواده و نزدیکانش همدردی می‌کنم. هر کجا که هست، امیدوارم زمین گلف داشته باشد.»

کانری در طول دوران بازیگری خود یک جایزه‌ی اسکار برای «تسخیرناپذیران»، نشان افتخار مرکز کندی، و نشان شوالیه از الیزابت دوم دریافت کرده بود. روزنامه‌ی اسکاتلندی «ساندی هرالد» او را «بزرگترین اسکاتلندی زنده» و مجله‌ی «پیپل» در سال ۱۹۸۹ او را «جذاب‌ترین مرد زنده» خوانده بودند.

«سم نیل» می‌نویسد: «هر روز در محل فیلمبرداری درسی در مورد بازیگری می‌آموختم. اما کاریزما و قدرت – کاملاً منحصر به شان بود. آن مرد بزرگ، آن بازیگر بزرگ را خداوند بیامرزد.»

«هیو جکمن» می‌گوید: «در دوران جوانی شان کانری را الگو قرار دادم. در سینما و خارج از آن یک اسطوره بود. روحت در آرامش باد.»

«استیون کینگ» نوشته است: «شان کانری بازیگری فاخر و با تأیید اکثریت یک مرد نیک بود.»

«پل فیگ» می‌نویسد: «بازیگران معدودی از او جذاب‌تر، بانزاکت، و ساده‌تر بودند. او به ما نشان داد که چگونه باید بازی کرد و در تمام مدت ما را هیجان‌زده و سرگرم کرد.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید