news-background
news-background

واکنش «مورگان فریمن» به اتهامات آزار جنسی هشت زن

«مورگان فریمن» از طرف هشت زن به آزار جنسی متهم شد. براساس گزارشی که برای اولین بار CNN منتشر کرده، این زنان شامل دستیاران تولید و کارکنان فیلم‌های فریمن و نیز گزارشگران حوزه سرگرمی شامل «کلوئی ملاس» گزارشگر CNN و یکی از ژورنالیست‌های عضو انجمن مطبوعات خارجی هالیوود می‌شوند.

این زنان در گفتگو با CNN فاش کرده‌اند که قربانی آزار جنسی از سوی فریمن هستند. آنان مدعی‌اند که رفتار ناشایست این بازیگر کهنه‌کار را پیش از این گزارش نداده‌اند زیرا می‌ترسیده‌اند این کار به قیمت از دست دادن شغلشان تمام شود. از این هشت زن، سه زن خبرنگار حوزه سرگرمی هستند و ادعا می‌کنند که فریمن در حین مصاحبه از الفاظ و اظهارات جنسی استفاده کرده‌ است. در مجموع این زنان که برخی نخواسته‌اند نامشان فاش شود از صحبت‌های ناشایست فریمن در مورد اندام و لباس‌شان گلایه‌مندند. این رفتارها در حین فیلمبرداری «به مد روز» (Going In Style)،‌ «حالا مرا می‌بینی» (Now You See Me)، «سقوط آنجل» (Angel Has Fallen) دنباله «سقوط المپ» و دو فیلم‌ اکران نشده دیگر از فریمن سر زده است.

به دنبال این اتهامات، فریمن ۸۰ ساله که ژانویه گذشته صنف بازیگران آمریکا با جایزه افتخاری از وی تقدیر به عمل آورد، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ «هر کسی که مرا بشناسد و با من همکاری کرده باشد می‌داند که من آدمی نیستم که بخواهم از روی عمد به کسی توهین کرده و یا او را برنجانم. من از تمام کسانی که موجب رنجش آن‌ها شده‌ام  و  احساس می‌کنند به آنان بی‌حرمتی شده عذرخواهی می‌کنم. من هرگز چنین قصدی نداشته‌ام.»

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۴۰

من نمیخام کسی رو قضاوت کنم, اما دوستانی که از آقای فریمن دفاع کردید..., خداییش اینا اتهامات کمی نیستن... گرچه خود فریمن هم کتمان نکرده. آزار افراد با کلام جنسی هم نوعی آزار جنسیه. درسته تو مدینه ی فاضله ی ما فقط تجاوز سه نفره به یه دختربچه پنج ساله آزار جنسی محسوب میشه, اما تو جامعه فاضل تر امریکا, حرفش هم جرمه.... اینه تفاوت جهان سوم و اول

نمایش اسپویل
۶ خرداد ۱۳۹۷ ۰۴:۵۳

اتهامات از یک تهیه‌کننده شروع شد و با کوین اسپیسی به اوج خودش رسید. نیویورک‌تایمز جایزه‌ی پولیتزر گرفت واستودیوها حالا برای دو سال آینده چندین پروژه‌ی بزرگ با محوریت شخصیت اول زن داستان خواهند داشت. اینکه بخواهیم بدانیم طی این همه سال چرا در این دو سال این بحث‌ها آنقدر داغ شد را باید تا سال 2020 صبر کنیم تا بتوانیم با مرور آثار اکران‌شده طی این دو سال کمی عمیق‌تر به ماجرا پی ببریم. هالیوود گویا نیاز داشت تا چهره‌هایی را قربانی کند تا بتواند پوست‌اندازی جدیدی برای خود شروع کند. جنبش #metoo همانقدر به‌نظر احمقانه می‌آید که بروز عکس‌های خصوصی چند بازیگر و خواننده‌ی زن هالیوودی در دو سال پیش. در هالیوود شما باید یاد بگیرید چگونه در صدر اخبار باشید؛چه خود هالیوود چه مجریان هالیوود و چه بازیگران و کارگردان‌ها و عکاسان و خبرنگاران متصل به هالیوود. اگر رسانه‌ی هالیوودی نیاز به پولیتزر دارد پس بیایید قربانی بگیریم و جنبش راه بیندازیم. نیویورک‌تایمز زمانی می‌توانست یک رسانه‌ی مستقل نام بگیرد، اما الان باید نامش را گذاشت windtimes؛ هر جا که باد موافق بیاید قایق این روزنامه هم به همان سمت خواهد رفت. پس نباید از این شوآف‌های هالیوودی تعجب کرد. بگذارید کار خودشان را بکنند. ما هم فقط چند کارگردان می‌شناسیم در این هالیوود که امیدواریم به کارشان ادامه دهند و ما را سیراب کنند با تصاویر ناب خود. پس نه از اسکارهای هالیوودی که به امثال دل‌تورو می‌رسد ناراحت شوید و نه از نگرفتن اسکار توسط کوبریک و نولان. هالیوود به قهقهرا رفته را به‌حال خودش بگذارید. به‌قول ماکیاولی در بخشی از شهریار با این مضمون که اگر می‌خواهی سلطه‌ات را همه‌گیر کنی سعی کن فساد را همه‌گیر کنی. شهریاری که طعم فساد را نچشیده باشد نمی‌تواند جامعه را اداره کند، هالیوود هم همیشه نشان داده که مجریانی ماکیاولیست را در رأس خود دارد.

نمایش اسپویل
۵ خرداد ۱۳۹۷ ۲۳:۰۷

یک کتابی پر فروشی هست به نویسندگی پروفسور شرایدن سیمُو ، به اسم "What Every Man Thinks About Apart From Sex" که تقربا میشه به عنوان " چیزهایی که هر مرد جدا از مسائل جنسی به آن فکر می کند" که اگر بازش کنید با یک کتاب کاملا خالی و سفید مواجه میشد. البته به شدت چیزی که این آقا تفسیر میکنه معتقد نیستم ولی نمیدونم این چه سورس کدی تو مرد بودن ماست که که انقد این مسئله تو ذهن ما پر رنگه ! جدای از این ، اشخاص معروف هم مثل بقیه نیاز جنسیتی دارن ولی بخاطر شهرتشون نمیتونن با هر کسی باشن یا با افراد عادی روابط نزدیک برقرار کنن و یا از مکان ها یا سایت های آنلاینی که بقیه خارجی ها میتونم نیاز جنسیشون رو برطرف کنن استفاده کنن و حس می کنم در کنار نکات مثبت شهرت و ثروتشون نکات منفی از جمله انزوا ، تنهایی و شاید افسردگی رو تجربه کنن که همین هم باعث میشه این فشار ها و نیازها به محیط کاری کشیده بشه و در لحظاتی که افکار جنسیتی رو کارکتر اصلی شخص تسلط پیدا میکنه کاری رو انجام میده که چه این مسئله فاش بشه چه فقط تو ذهن خودش باشه شخصیت خوب و اصلی خودش رو عذاب میده که فکر می کنم واسه خود ما هم اتفاق افتاده ! البته این ها دلیل بر همچین بی حرمتی هایی به زن ها نمیشه و باید عمیق تر ریشه یابی بشه ، خیلی از بازیگر ها سیر رشد اخلاقی مناسب در کودکی بهمراه خانواده آگاه و مناسب نداشتند که این ها در بزرگسالی نمود میکنه حالا شما داشتن قدرت و ثروت رو به این افراد اضافه کنید که می تونن ازش سو استفاده کنن . پس هر کسی میتونه مرتکب خطا بشه میخواد مورگان فریمن باشه یا کوین اسپیسی ، مسئله کاری باارزش اونها قابل احترام و جداست و مسئله اخلاقی ، رشد شخصیتی ، اجتماعی و رفتاری اونها جدا ! نباید از رو چهارتا خبر کسی رو قضاوت کرد ولی اگر می بیند مثلا مورگان فریمن شخصیت با وقاری تو فیلم ها داره بخاطر ترکیب هنر بازیگری خودش با کارکتر با ارزشی هست که نویسنده شکلش داده و این دلیل بر شناخت اون نمیشه . البته بنظرم هر مجرمی قبل از اینکه کسی قربانی اعمال اون بشه ، خودش قربانی فرد یا شرایط دیگه ای بوده و اجتماع وظیفه داره قبل از اینکه هر جنینی شکل بگیره محیط مناسبی برای آموزش مسائل انسانی فراهم کنه!

نمایش اسپویل
۵ خرداد ۱۳۹۷ ۲۰:۳۹

خداییش به شخصیت فریمن نمیاد بنظر درست نیست

نمایش اسپویل
۵ خرداد ۱۳۹۷ ۲۰:۱۸

اکثر شما مردام تا خانوما کمپینی چیزی میزنن میبندینش به دروغ و نقشه و فلان و بی مدان .... به جای حمایت کردن رگ مرد سالاریتون باد میکنه بی عقلانه حرف میزنین ... بیخود میکنه وقتی بلد نیس با یه خانوم درست حرف بزنه دهنشو باز میکنه حقشه ... شماها هم یاد بگیرین که دنیا قرار نیس دیگه به کام شهوت رانی ها و زورگویی های شما بچرخه ... قرار نیس دیگه خفه خون بگیریم اونایی ک این بار باس خفه خون بگیرن شمایین ...

نمایش اسپویل
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ۰۶:۲۱

نه بی ادبا و تندروهای افرطی باید خفه شن ... شما به عقاید کیم جونگ اون احترام میذاری؟؟ این ادما کم واسمون کیم جونگ اون نبودن ... واقعا کدوم احترام؟؟انتظار دارین دست بوسیه متجاوزا و مرد سالارام بریم؟؟؟ دلت خوشه

نمایش اسپویل
۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۳۴

موافقم, ولی کسی خفه خون نگیره بهتر نیست,!؟ به عقاید هم احترام بذاریم, تا جاییکه باعث اذیت آزار هم نشیم.

نمایش اسپویل
۶ خرداد ۱۳۹۷ ۰۷:۴۰

:|

نمایش اسپویل
بیشتر