news-background
news-background

هالیوود در انتظار موج بعدی تأخیرها؛ Black Widow و No Time to Die دوباره به تأخیر می‌افتند مگر اینکه «وضعیت تا یک ماه آینده بهبود پیدا کند»

یک سینمادار آلمانی دوشنبه ۱۱ ژانویه ادعا کرد که فیلم «وقتی برای مردن نیست» (No Time to Die) از چندگانه‌ی «جیمز باند» قرار است از ماه آوریل آینده دوباره به نوامبر ۲۰۲۱ موکول شود. اما «ورایتی» در گزارش جدیدی نوشته است که «وقتی برای مردن نیست» تنها فیلمی نیست که قطاری به مقصد تعویقستان می‌گیرد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

تولید واکسن کووید-۱۹ بیش از انتظار به درازا کشیده و این اتفاق نه فقط برای سلامت و امنیت بشر در حالت کلی، بلکه برای صنعت فیلمسازی هم ناگوار خواهد بود. در صورتی که گزارش «ورایتی» صحت داشته باشد، سینماداران، اگر چیزی از آن‌ها باقی مانده باشد، باید منتظر تأخیرهای بیشتری برای فیلم‌های بزرگ‌تر بمانند.

در گزارش «ورایتی» آمده است که فیلم‌های احتمال تغییر نکردن تاریخ اکران فیلم‌های «موربیوس» (Morbius) و «سیندرلا» (Cinderella) سونی، و «مردان شاه» (The King's Man) و «وقتی برای مردن نیست» و نیز «سریع و خشمگین ۹» (F9) استودیوی ام‌جی‌ام بسیار ضعیف است. ناگفته پیداست که این جابه‌جایی‌های احتمالی سینماداران را با مشکلات حتی جدی‌تری مواجه خواهد کرد که مدت‌هاست در انتظار محتوای بلاک‌باستر مانده‌اند و به «بیوه سیاه» (Black Widow) مارول امیدوار بودند. اما این گزارش و اظهارات اخیر «کوین فایگی» نشان می‌دهد که «بیوه‌ سیاه» ممکن است بهار امسال اکران نشود.

«ورایتی» می‌نویسد انتظار می‌رود فیلم‌هایی نظیر «بیوه سیاه»، «گای آزاد» (Free Guy)، «کروئلا» (Cruella)، و «گودزیلا در برابر کونگ» (Godzilla vs Kong) که خودش حکایتی دراز دارد، مانند «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» با مدل ترکیبی دیجیتال/سینمایی پخش شوند اگر وضعیت تا یک ماه آینده «به شکل شدیدی بهبود» پیدا نکند.

صنعت فیلمسازی در ۱۰ ماه گذشته این مسیر را چندین مرتبه پیموده و فیلم‌ها مکرراً به تأخیر افتاده‌اند. اما اگر سالن‌های سینما تا بهار آینده به حالت عادی یا حتی نزدیک به آن برنگردند، بعید به نظر می‌رسد که استودیوها بر روی پروژه‌های چند صد میلیون دلاری‌شان خطر کنند.

«وقتی برای مردن نیست» ابتدا قرار بود آوریل سال گذشته اکران شود، اما به نوامبر ۲۰۲۰ و سپس آوریل امسال موکول شد. علاوه بر این فیلم‌ها، احتمال تأخیر در اکران «رایا و آخرین اژدها» (Raya and the Last Dragon)، «یک جای آرام ۲» (A Quiet Place Part II) و «دیشب در سوهو» (Last Night in Soho) نیز وجود دارد.

«کوین فایگی» یکشنبه ۱۰ ژانویه در کنفرانس مطبوعاتی استودیوی مارول در مورد اطمینان از اکران «بیوه سیاه» در بهار آینده گفته بود: «اطمینان در دنیای امروز بی‌معناست زیرا هیچ‌کس چیزی نمی‌داند.» او اضافه می‌کند: «یک سال تأخیر، امیدواریم که کافی باشد، واکسن منتشر شده. خواهیم دید. قطعاً امیدوارم. می‌خواهم دوباره در کنار مردم به سینما بازگردم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید