news-background
news-background

نقد کوتاهی از سریال «11.22.63»

«هشدار مطلب حاوی اسپویلر می باشد»

ژانر :  معمایی ، هیجان انگیز امتیاز iMDb : 8.4 از 10 بازیگران : James Franco , Sarah Gadon , Cherry Jones , Lucy Fry محصول کشور : آمریکا وضعیت سریال : در 8 قسمت تمام شد


یک سریال 8 قسمتی بود که چندی پیش از شبکه hulu پخش شد و به میزان رضایت کاملی رسید. چرا که با ایده و شامل شدن محتوای آموزنده در قالب یک سبک هیجان انگیزی ارائه شد و این امتیازی می باشد که سریال های دیگر با وجود خرج و فصل بیشتری در انتها نمی توانند مفهوم را به این سادگی به مخاطب ها برسانند.

ستاره این سریال جیمز فرانکو در نقش جیک ، یک معلم دبیرستانی است که در ایالت مین در سال 2015 زندگی می کند. یکی از دوستانش  بنام آل تمپلتون (کریس کوپر)، صاحب یک رستوران محلی است که 35 سال او در این رستوران کار میکند. در داخل رستوران کمدی وجود دارد که اگر واردش شوید به 21 اکتبر سال 1960 برمیگردید، تنها هدف برای استفاده از این کمد تنها جلوگیری از ترور رییس جمهور جان اف کندی است که صاحب رستوران بارها برای جلوگیری از این رویداد سعی کرده ولی نتوانسته جلوی ترور را بگیرد  و همیشه یک جای کار خراب می شود، از همین رو تصمیم میگیرد این قضیه را با جیک در میان بگذارد تا شاید ماموریت ناتمامش را او تمام کند. جیک بعد از شنیدن این ماجرا، به سال 1960 بازمی گردد، و برای جلوگیری از این ترور برنامه هایی که طبق گفته های دوستش است را عملی می کند و در این مدت اتفاقاتی خارج از هدف اصلی اش نیز رخ می دهد که این موضوع باعث پیچیده شدن داستان می شود مانند آشنا شدن با دختری که کاملا عاشقش می شود و یا همدست شدن با پسری که او را به هدفش نزدیک کرد.

در اوایل کار مخاطب فکر می کند که داستان این سریال به نوعی تبلیغ از کِنِدی می باشد ، ولی این یک ایده جالب از فیلم نامه نویس جی.جی آبرامز می باشد که در این داستان می خواهد به مخاطبان این را نشان دهد که عوض کردن تاریخ گذشته هیچ عواقب خوبی ندارد و تاریخ همانی هست که رقم خورده ... در سریال 11.22.63 می توانید با شخصیت سرسخت «جیک» آشنا شوید و ببینید که برای رسیدن به تنها هدفش، دست به چه کارهایی میزند.

جیمز فرانکو یکی از چهره های معروف سینما است که در کارش همیشه بدون کوچکترین نقصی ایفای نقش می کند و دلیل انتخاب این شخصیت به عنوان نقش اول سریال به خاطر بازیگری مناسب  و همچنین هماهنگ بودن استایل ظاهری اش به تیپ های دهه 60 است که کاملا با بازی در کنار «سارا گادُن» نیز جور می شود. همچنین باید گفت که قرار بود این داستان به صورت فیلم سینمایی ساخته شود، ولی به خاطر حجم زمانی زیاد ، تصمیم به ساخت سریالی از این عنوان گرفته شد. اما نکته مهم این است که اگر به صورت فیلم ساخته میشد حتما خیلی بهتر از این مورد استقبال عموم قرار می گرفت، چرا که همیشه سریال ها در طولانی مدت یادشان کمرنگ می شود و این فیلم ها هستند که خاطرشان برای همیشه باقی می ماند... (تماشای آنلاین فیلم‌های خارجی)

11-22-63-tv-series-1

11-22-63-tv-series-2

11-22-63-tv-series-4

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید