news-background
news-background

نامزدهای اسکار از امسال نمی‌توانند برای امی رقابت کنند

براساس قوانین جدید آکادمی تلویزیون، عناوینی چون «انفرادی آزاد» و «او.جی: ساخت آمریکا» از این پس نمی‌توانند همزمان برنده‌ی اسکار و امی شوند.

آکادمی تلویزیون میان جوایز امی و اسکار اختلاف بیشتری ایجاد می‌کند. در سال‌های اخیر، مستندهایی مانند «او.جی.: ساخت آمریکا» (دانلود مستند OJ: Made in America با لینک مستقیم) و «انفرادی آزاد» (دانلود مستند Free Solo با لینک مستقیم) هم برنده‌ی اسکار بهترین مستند شده‌اند و هم از امی جوایزی را دریافت کرده‌اند. «آکادمی تلویزیون» به تازگی با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم «آکادمی علوم و فنون تصاویر متحرک» برای اجازه‌ی رقابت به فیلم‌های شبکه‌ی نمایش خانگی برای اسکار ۲۰۲۱ حمایت کرده و تأیید کرده است که نامزدهای اسکار نمی‌توانند برای امی رقابت کنند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

در بیانیه‌ی رسمی آکادمی آمده است: «آکادمی تلویزیون از تصمیم اخیر آکادمی علوم و فنون تصاویر متحرک برای صدور اجازه‌ی رقابت در اسکار ۲۰۲۱ به فیلم‌های بلندی که ابتدا برای اکران در سالن‌های سینما در نظر گرفته شده بودند اما در حین بحران پاندمی در شبکه‌ی نمایش خانگی عرضه شدند، حمایت می‌کند. علاوه بر این، آکادمی تلویزیون برای سال ۲۰۲۱ برنامه‌های نامزد اسکار را واجد شرایط رقابت برای امی نمی‌داند.»

در گذشته مراسم اهدای جوایز امی و اسکار ابهاماتی را در مورد اینکه عناوین تا چه زمانی باید روی پرده باشند تا برای رقابت اسکار واجد شرایط شوند به وجود آورده بود. مستند‌هایی چون «انفرادی آزاد» و «او.جی: ساخت آمریکا» هر دو ابتدا در سالن‌های سینما اکران شدند تا اجازه‌ی رقابت در اسکار را داشته باشند و سپس از تلویزیون پخش شدند تا برای امی رقابت کنند. هر دو پروژه ابتدا نامزد اسکار شدند، بنابراین با قوانین جدید چنین فیلم‌هایی پس از کسب نامزدی اسکار اجازه‌ی رقابت برای امی را نخواهند داشت. امی هفتاد و دوم ۲۰ سپتامبر سال ۲۰۲۰ برگزار می‌شود. آکادمی تلویزیون در ماه مارس اعلام کرده بود که به دنبال شیوع ویروس کرونا در قوانین بخش مینی‌سریال‌هایش تغییراتی به وجود خواهد آورد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید