news-background
news-background

«مایکل کیتون»: پس از اولین Batman نمی‌دانم آیا یک فیلم ابرقهرمانی را تا آخر دیده‌ام یا نه

کیتون در فیلم «فلش» پس از مدت‌ها نقش «بتمن» را تکرار کرده است.

«مایکل کیتون» که در سال ۱۹۹۲ با فیلم «بتمن بازمی‌گردد» (Batman Returns) نقش «بتمن» یا «بروس وین» را بازی کرده، در فیلم «فلش» (The Flash) «اندی موشتی» دوباره این نقش را تکرار کرده است. در این فیلم شخصیت «فلش» با بازی «ازرا میلر» در میان دنیاهای موازی در آمد و شد است و به همین علت بازی همزمان کیتون و «بن افلک» در دو نسخه از «بتمن» ممکن شده است.

کیتون در مصاحبه با «هالیوود ریپورتر» می‌گوید تصمیم گرفته به دنیای «بتمن» بازگردد چون همیشه به دنبال فرصتی برای بازگشت بوده است: «بنابراین فکر کردم: «خوب، حالا که این نقش را پیشنهاد کرده‌اند، بگذار ببینیم می‌توانم موفق شوم یا نه.»» اما سر درآوردن از دنیا‌های موازی برای او یک چالش بوده است.

کیتون اضافه می‌کند: «باید بیش از سه بار می‌خواندمش تا فکر می‌کردم: «صبر کن ببینم، چطور ممکن است؟» باید چند بار برای من توضیح می‌دادند. در ضمن، نمی‌خواهم در موردش گستاخی کنم، امیدوارم که نکرده باشم. این را نمی‌گویم که فکر کنید «من خیلی افسانه‌ای‌ام.» نادانم. در مورد چیزهای زیادی بی‌اطلاعم. بنابراین، نمی‌دانم، به هر شکلی که بود سر درآوردم، اما فیلمنامه متفاوتی بود.»

کیتون در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید: «پس از اولین «بتمن»، نمی‌دانم آیا یک فیلم ابرقهرمانی را تا آخر دیده‌ام یا نه.» او ادامه می‌دهد: «چیزی که واقعاً جالب است چقدر [«بتمن»] در من باقی مانده بود وقتی که برگشتم و بازی کردم. حالا در سطح دیگری درکش می‌کنم. محترمش می‌شمارم. به چیزی که مردم می‌خواهند بسازند احترام می‌گذارم. هیچ‌وقت این‌گونه به پروژه نگاه نکردم: «وای یک فیلم احمقانه دیگر.» وقتی نقش «بتمن» بازی کردم احمقانه نبود. اما از نظر فرهنگی به پدیده‌ای عظیم بدل شد. به‌یادماندنی است. بنابراین حتی احترام بیشتری پیدا کرد به دلیل آنچه متوجه شدم. اینکه آن فیلم در دنیای مردم اهمیت زیادی دارد. باید گرامی‌اش بدارید و به آن احترام بگذارید.»

کیتون حتی در حین بازی در فیلم «موربیوس» (Morbius) سونی با بازی «جرد لتو» نیز کمی سردرگم بوده است. او در این فیلم نقش «والچر» را تکرار می‌کند که در «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming) بازی کرده است.

کیتون می‌گوید: «سرم را به شکلی به نشانه تأیید تکان می‌دهم که گویی می‌دانم از چه حرف می‌زنند. می‌گفتم: «آهان.» اما فکر می‌کردم: «اگر بخواهی فیزیک کوانتوم را هم برایم توضیح دهی. تنها چیزی که می‌فهمم این شخصیت است. و قواعد بازیگری را هم می‌دانم.» بنابراین دست آخر نگاهی به من انداختند و شروع کردند به خندیدن. گفتند: «نمی‌دانی از چه حرف می‌زنیم، نه؟» گفتم: «نه، هیچ نمی‌فهمم چه می‌گویید.»

برادران وارنر «فلش» را ۴ نوامبر ۲۰۲۲ پخش می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید