news-background
news-background

«اریک راث» نویسنده فیلم Killers of the Flower Moon: «اسکورسیزی فیلمی می‌سازد که آخرین وسترن در نوع خودش است»

 

«اریک راث» نویسنده‌ی «قاتلین ماه گل» می‌گوید: «اسکورسیزی می‌خواهد فیلمی بسازد که شاید آخرین وسترن در نوع خود باشد.»

 

فیلم «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» از ماه آینده با بازیگرانی چون «لئوناردو دی‌کاپریو»، «جسی پلمانز»، «رابرت دنیرو» و «لیلی گلدستون» سرانجام وارد مرحله‌ی تولید خواهد شد. فوریه گذشته گزارش شد که پلمانز در این فیلم نقشی را بازی خواهد کرد که ابتدا به دی‌کاپریو سپرده شده بود. این تغییر سبب ایجاد این پرسش شد که بازیگر نقش اول این فیم چه کسی است، اما «اریک راث» اخیراً در مصاحبه با «کلایدر» می‌گوید بازی پلمانز در نقشی که قرار بود دی‌کاپریو بازی کند به این معنا نیست که دی‌کاپریو یک نقش مکمل برعهده خواهد گرفت.

راث می‌گوید: «نمی‌توان گفت که [پلمانز] بازیگر نقش اول است. می‌توانم بگویم که او قهرمان تعیین‌شده‌ی فیلم بود. اما بله، به نظر من این ادعا منصفانه‌تر است زیرا فکر می‌کنم نقش‌ها برابرند و همیشه به میزان مشخصی برابر بوده‌اند، و نقش لئو بسیار پیچیده و بسیار جالب است. نقشی زیرکانه برای بازیگری زیرک است. یعنی اگر «مانتگامری کلیف» زنده بود به بازی در چنین نقشی فکر می‌کرد.»

داستان «قاتلین ماه گل» از کتابی نوشته‌ی «دیوید گرن» به همین نام اقتباس شده و قتل‌های زنجیره‌ای قبیله‌ی اوسج در دهه‌ی ۱۹۲۰ برای تصرف زمین‌های نفت‌خیز را روایت می‌کند. پلمانز در این فیلم هم نقش یک مأمور اف‌بی‌آی را بازی خواهد کرد که وظیفه دارد به قتل‌ها رسیدگی کند. دی‌کاپریو در این فیلم نقش «ارنست برکهارت» را بازی می‌کند، برادرزاده‌ی یک مزرعه‌دار پرنفوذ محلی با بازی «رابرت دنیرو» که مظنون قتل‌های اوسج است. نقش «مالی کایل» همسر ارنست نیز به «لیلی گلدستون» بازیگر بومی فیلم‌های «اولین گاو» (First Cow) و «برخی زنان» (Certain Women) سپرده شده است. دی‌کاپریو ابتدا قرار بود نقش «تام وایت» یکی از مأمورین سازمان تازه‌تأسیس اف‌بی‌آی در آن زمان را بازی کند، اما در نهایت این نقش با ورود اپل به پروژه‌ی ۲۰۰ میلیون دلاری اسکورسیزی، به «جسی پلمانز» رسید.

نوامبر سال ۲۰۲۰ راث گفته بود که دی‌کاپریو تمایل داشت تغییراتی در فیلمنامه به وجود آید و بحث‌هایی با نویسنده داشته و سرانجام در نیمی از اختلاف نظرها پیروز شده است. راث حالا به «کلایدر» می‌گوید: «فکر می‌کنم پنجمین یا ششمین سالی است که بر روی فیلم کار می‌کنم. تغییراتی به وجود آمد که برای آنچه لئوناردو قرار بود بازی کند جالب بود. فکر می‌کنم در نهایت – همگی ما لحظاتی سعی کردیم راهی برای نمایش بهتر شخصیت‌ها پیدا کنیم چرا که داستان بسیار تأثیرگذار است – و به نظر من به متنی که دقیقاً درست بود رسیدیم و مارتی تصمیمات درستی گرفت. فکر می‌کنم او فیلمی خواهد ساخت که – طبیعی است که چنین نظری داشته باشم – اما وقتی به تمامی کارهایم نگاه می‌کنم، می‌بینم که این متن می‌تواند یکی از بهترین فیلم‌ها باشد. این را جدی می‌گویم. به نظر من تمامی خصوصیات لازم را دارد، نمی‌خواهم افشایش کنم، اما داستان فیلم بسیار مهم است.»

راث در ادامه می‌گوید: «می‌دانم که مارتی می‌خواهد فیلمی بسازد که شاید آخرین وسترن از این دست باشد، و با این حال، با وجود اسنادی که پشت آن است و خشونت و فضایی که دارد، فکر می‌کنم فیلمی مانند این را هرگز ندیده باشیم.»

تولید «قاتلین ماه گل» از ماه مه آغاز و تا پایان تابستان ادامه دارد. انتظار می‌رود پارامونت و اپل این فیلم را در سال ۲۰۲۲ پخش کنند.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید