news-background
news-background

فیلم A Hidden Life «ترنس مالیک» در واتیکان اکران شد

مالیک به ندرت در مراسم اکران‌ فیلم‌هایش حاضر می‌شود اما اخیراً در مراسم اکران فیلم جدیدش در واتیکان حضور پیدا کرده است.

«ترنس مالیک» این روزها به ندرت در محافل عمومی ظاهر می‌شود، اما کارگردان «درخت زندگی» (Tree of Life) و «روزهای بهشت» (Days of Heaven) برای مراسم اکران فیلم جدیدش «زندگی پنهان» (A Hidden Life) پنجشنبه گذشته به واتیکان سفر کرد. این فیلم که توسط فاکس سرچ‌لایت اکران می‌شود، داستان واقعی «فرانتس یاگراشتاتر» را روایت می‌کند که از نبرد برای نازی‌ها و رایش سوم سر باز زد و در سن ۳۶ سالگی به دست آن‌ها اعدام شد و از طرف کلیسای کاتولیک شهید راه خدا لقب گرفت.

این فیلم در «اتاق فیلم واتیکان» اکران شده است. «کلودیا دی جیووانی» مدیر این تشکیلات می‌گوید: «باعث افتخار ما بود که همزمان با شصتمین سالگرد تأسیس، این فیلم در این مکان اکران شود. ما در اینجا از آثاری محافظت می‌کنیم که روایت‌گر تاریخ کلیسا هستند و در ضمن ارزش‌های مهم را به ما یادآور می‌شوند. این اقدام برای برقراری دیالوگ میان واتیکان و دنیای سینما هم کلیدی است.»

«پائولو روفینی» یکی دیگر از مقامات واتیکان در معرفی فیلم می‌گوید: «ما از ترنس مالیک تشکر می‌کنیم که به اینجا آمد تا در لحظه‌ی اکران فیلم در کنار ما باشد. روایت فیلم در عین زیبایی وحشتناک است و این یک چالش است چرا که ما باید با روح، باطن، ترس‌ها، نسیان و مسؤلیت ناپذیری خود مواجه شویم. این روایت معنای قهرمان را دگرگون می‌کند زیرا داستانی در مورد یک قهرمان پنهان روایت می‌کند، با فیلمی که از عشق، مقاومت، مرگ و رستاخیز سخن می‌گوید. از اهمیت حفظ خاطرات می‌گوید و به زیبایی هر چه تمام‌تر این کار را انجام می‌دهد.»

«زندگی پنهان» ۱۳ دسامبر در آمریکا اکران می‌شود و اولین فیلم بلند مالیک پس از «آواز به آواز» (Song to Song) است که در سال ۲۰۱۷ اکران شد. فیلم‌های «سکوت» به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی»، «اسپات‌لایت» (Spotlight)، «مصائب مسیح» (The Passion of the Christ)، «ضیافت بابت» (Babette’s Feast) و «پوکمون: اولین فیلم» (Pokémon: The First Movie) از جمله معدود فیلم‌هایی‌اند که در واتیکان اجازه‌ی اکران یافته‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید