news-background
news-background

کمپانی‌های فیلم‌سازی بزرگ برای نجات فیلم‌های سلولوئیدی قراردادشان را با کداک تمدید می‌کنند

بسیاری از کارگردانان بزرگ هنوز هم استفاده از فیلم‌های سلولوئیدی را به دیجیتال ترجیح می‌دهند.

به گفته شرکت کداک پنج کمپانی بزرگ فیلم‌سازی هالیوود، دیزنی، ان‌بی‌سی یونیورسال، پارامونت، سونی و برادران وارنر قراردادشان را با این شرکت تمدید کردند. در این قرارداد جدید شرکت‌ها موظف هستند تا تعداد نامعلومی فیلم سلولوئیدی از این شرکت بخرند. به این ترتیب فیلم‌های دیجیتال تمام صنعت فیلم‌سازی را از آن خود نخواهند کرد.

در سال ۲۰۱۵ شرکت کداک در آستانه ورشکستگی بود تا «کریستوفر نولان» به همراه تعدادی از کارگردان مشهور دیگر کمپانی‌های قدرتمند را مجبور به امضای قرارداد با این شرکت کردند. این کارگردانان تأثیرگذار «جی جی آبرامز»، «کوئنتین تارانتینو»، «ادگار رایت» و «جاد اپتاو» بودند.

به گزارش هالیوود ریپورتر قرارداد جدید نسبت به قرارداد اولیه طولانی‌تر است. با توجه به اینکه اکثر فیلم‌های امروز با تکنولوژی دیجیتال فیلم‌برداری می‌شوند، هنوز تعدادی از فیلم‌های تأثیرگذار سال ۲۰۱۹ از جمله «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» (دانلود فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker با لینک مستقیم)، «روزی روزگاری در هالیوود» (دانلود فیلم Once Upon a Time in Hollywood با لینک مستقیم)، «زنان کوچک» (دانلود فیلم Little Women با لینک مستقیم) و «داستان ازدواج» (دانلود فیلم Marriage Story با لینک مستقیم) با فیلم سلولوئیدی فیلم‌برداری شدند. «مارتین اسکورسیزی» در فیلم «مرد ایرلندی» (دانلود فیلم The Irishman با لینک مستقیم) از ترکیب دیجیتال و فیلم استفاده کرده است.

از جمله فیلم‌هایی که از تکنولوژی فیلم سلولوئیدی در سال ۲۰۲۰ برای فیلم‌برداری استفاده کرده‌اند می‌توان به «انگاشته» (دانلود فیلم Tenet با لینک مستقیم) اثر «کریستوفر نولان»، «جیمز باند: زمانی برای مردن نیست» (دانلود فیلم No Time to Die با لینک مستقیم) اثر «کری فوکوناگا»، «دیشب در سوهو» (Last Night in Soho) اثر «ادگار رایت» و «داستان وست ساید ۲۰۲۰» (دانلود فیلم West Side Story با لینک مستقیم) اثر «استیون اسپیلبرگ» اشاره کرد.

نولان در سال ۲۰۱۵ به دنبال این بود که با حفظ شرکت کداک، امکان انتخاب بین سلولوئید و دیجیتال را برای کارگردانان حفظ کند. برای برخی فیلم‌ها مانند «انتقام‌جویان: پایان بازی» (دانلود فیلم Avengers: Endgame با لینک مستقیم) فیلم‌برداری دیجیتال منطقی‌تر است. در حالی که برای برخی دیگر، بافت ویژه‌ای در فیلم‌های سلولوئیدی است که باعث می‌شود کارگردانان آن را انتخاب کنند.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ۱۷:۴۴

نگاتیو سلولوئیدی، بیشتر به روح هنر سینما نزدیک هست.

نمایش اسپویل