news-background
news-background

فصل سوم Westworld: ماجرای کراس‌اور غیرمنتظره Game of Thrones در قسمت دوم از زبان «جاناتان نولان»

هواداران «وست‌ورلد» (دانلود سریال Westworld با لینک مستقیم) یکشنبه شب با پخش اپیزود دوم از فصل سوم هدیه‌ای به عظمت «بازی تاج‌وتخت» (دانلود سریال Game of Thrones با لینک مستقیم) مقابل چشمان خود دیدند. اگرچه این اپیزود از یک پارک تماماً جدید در دهه‌ی ۱۹۴۰ رونمایی کرد، اما برنارد و استابز یک پارک فانتزی دیگر را هم افشا کردند و چه کسانی بهتر از «دیوید بنیاف» و «دن وایس» نویسندگان «بازی تاج‌وتخت» برای تأکید بر آن؟

این اپیزود تنها چند لحظه بیناف و وایس را جلوی دوربین به عنوان طراحانی نشان داد که بر روی یک شخصیت کار می‌کنند. وایس از بردن چیزی به کاستا ریکا می‌گوید که اتفاقاً یک اژدهاست. اما نه یک اژدهای معمولی، بلکه همانگونه که نمای واید فاش می‌کند، اژدهایی به نام «دروگون» از سریال «بازی تاج‌وتخت» با همان جلال شکوه همیشگی‌اش، که به گفته‌ی وایس سلاخی خواهد شد تا حمل آن سهل‌تر شود.

«لیزا جوی» و «جاناتان نولان» شورانر و نویسندگاان سریال در گفتگو با «ورایتی» از این نقش کوتاه گفته‌اند. نولان ابتدا اشاره می‌کند که بنیاف و وایس برای توسعه‌ی «وست‌ورلد» به او کمک کرده: «این بچه‌ها خوش‌برخوردترین انسان‌های روی زمین‌اند. معمولاً وقتی به شبکه‌ای وارد می‌شوی جایی که یک سریال مهم در حال پخش است – ضمن اینکه ما خودمان در چنان موقعیتی قرار گرفته‌ایم – بی‌آنکه بخواهم از کسی نام ببرم، این طر تفکر وجود دارد: «اگر تو در اینجا تازه‌واردی ما با تو دوستانه برخورد نمی‌کنیم.» ما با ایده‌های جاه‌طلبانه به HBO آمدیم در مقطعی که سریال آن‌ها بزرگ‌ترین عنوان تلویزیونی تاریخ بود و همچنان هم هست. اما وقتی که ما در حال توسعه‌ی فصل اول بودیم و سعی می‌کردیم راهی برای پیشرفت پیدا کنیم، آن‌ها خوش‌برخورد و بامحبت بودند و دوستی ما پابرجا ماند.»

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

نولان می‌گوید «جورج آر.‌آر. مارتین» نویسنده‌ی «بازی تاج‌وتخت» سال‌ها قبل ایده‌ی وجود پارک  «دنیای وستروس» را در «وست‌ورلد» مطرح کرده، در حالی که سازندگان در حال بررسی ایده‌ی افزودن «پارک ژوراسیک» به قصه بوده‌اند. نولان در مصاحبه با «آی‌جی‌ان» می‌گوید این نقش کوتاه بنیاف و وایس در کنار دروگون و ارجاع به کاستا ریکا، آن دو ایده را عملی کرده است: «در مقابل ایده‌ی «پارک ژوراسیک» توان مقاومت نداشتیم. در این باره بحث می‌شد که آیا یکی از آن دو پارک «وستروس» باشد یا نه، چیزی که «جورج آر.آر. مارتین» از سال‌ها قبل مطرح می‌کرد... بنابراین ما راهی برای ترکیب این دو ایده‌ی جذاب پیدا کردیم. آن را با دن و دیو در میان گذاشتیم، نویسندگانی که سریال‌ دوست‌داشتنی‌شان مسیر را برای پروژه‌های تلویزیونی جاه‌طلبانه هموار کردند. این ایده‌ی احمقانه را در میان گذاشتیم و آن‌ها آنقدر مهربان بودند که یک شب برای ما بازی کنند. آن شب برای‌شان یک آبجو سفارش دادیم. بودن در کنارشان در محل فیلمبرداری لذتی غیرقابل‌وصف داشت.»

جوی و نولان در مورد بازگرداندن «دروگون» به «وست‌ورلد» در مصاحبه با ورایتی فاش می‌کنند که با «پیکساموندو» استودیوی سازنده‌ی جلوه‌‌های ویژه‌ی «بازی تاج‌وتخت» همکاری کرده‌اند. نولان توضیح می‌دهد: «در مورد اینکه نسخه‌ی فصل پنجم دروگون استفاده شود یا نسخه‌ی فصل چهارم اختلاف نظرهایی وجود داشت و برخی در مورد ابعاد اتاق حرف می‌زدند و موقعیت اژدها در آن.»

نولان نام پارک فانتزی سریال را بازگو نمی‌کند و به نظر می‌رسد که قصد دارد در مورد اینکه پارک رسماً «وستروس‌ورلد» است یا فقط یک دنیای فانتزی کلی، گمانه‌زنی‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

این اولین بار نیست که سریال شخصیت‌های واقعی را جلوی دوربین می‌آورد. در فصل دوم «رامین جوادی» آهنگساز سریال به همراه یک گیتار دیده شد. در این اپیزود نوازنده‌ی دیگری دیده شد اما نولان تأیید می‌کند که جوادی نیست و به شوخی می‌گوید: «فصل بعدی او را برمی‌گردانیم!»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۵ فروردین ۱۳۹۹ ۱۹:۲۵

فصل سوم از دوم بهتره اگر علاقه مندید در مورد Gnosticism سرچ بکنید

نمایش اسپویل
۵ فروردین ۱۳۹۹ ۱۶:۳۴

چقدرم فصل سوم بده

نمایش اسپویل