news-background
news-background

سریال WandaVision درها را برای بازگشت [بزرگ‌ترین اسپویلر دنیای سینمایی مارول] گشود

[حاوی اسپویلرهای کلیدی از فصل اول «وانداویژن» و «دنیای سینمایی مارول»]

 

سریال «وانداویژن» (WandaVision) سرانجام درها را به سوی دنیاهای موازی گشود و در اپیزود پنجم از فصل اول، «ایوان پیترز» را در نقش «کوییک‌سیلور» یا «پی‌یترو ماکسیموف» جهش‌یافته معرفی کرد. به این ترتیب تمامی تئوری‌های دیگر هواداران در مورد نحوه‌ی پیوند زده شدن «دنیای سینمایی مارول» با فیلم‌های «اکس-من» (X-Men) رد شد. پیترز در فیلم‌های «اکس-من» نقش «کوییک‌سیلور» را بازی کرده بود.

در اپیزود پنجم «وانداویژن» که جمعه گذشته از دیزنی+ پخش شد، «ایوان پیترز» با بازی در نقش «کوییک‌سیلور» هواداران مارول را بهت‌زده کرد و تا مرز جنون پیش برد، هرچند تصاویر پشت صحنه از او در محل فیلمبرداری سریال در ماه‌های اخیر منتشر شده بود. پیترز با حضور در «وانداویژن» جانشین «آرون تیلور جانسون» شده است که در فیلم «انتقام‌جویان: عصر اولتران» (Avengers: Age of Ultron) همین نقش را بازی کرده بود. او در اپیزودهای دیگر «وانداویژن» هم ظاهر خواهد شد اما بازگشت او به «دنیای سینمایی مارول» هنوز به صورت رسمی تأیید نشده است.

این اولین گام کلیدی مارول برای پیوند زدن «دنیای سینمایی مارول» با شخصیت‌های «اکس-من» است. «پل بتنی» پیش‌تر وعده داده بود که در فصل اول «وانداویژن» مخاطبین شاهد بازی کوتاه مهمی خواهند بود، هرچند که هنوز معلوم نیست که ارجاع او به پیترز بوده یا دیگر شخصیت‌های دنیای مارول.

«جک شیفر» سرپرست نویسندگان «وانداویژن» نیز در مصاحبه با «اینترتینمنت تونایت» در مورد شخصیت «کوییک‌سیلور» گفته بود: «رویکرد من به واندا این بود که به تمامیت زن نگاه کنم. تمام وجودش و تمام تجارب و آسیب‌های روحی او، و از دست دادن پی‌یترو و دوقلو بودن با او بخش عظیمی از آن است. در مورد جایگاه او و اینکه در چه زمانی این لحظات رقم بخورد، چه زمانی مسائل فاش شود، و چه زمانی به واقعیت ورود شود، در اتاق نویسندگان کارهای زیادی صورت گرفت.»

با ورود پیترز از دنیای مارول استودیوی فاکس به دنیای سینمایی مارول دیزنی، درها برای بازگشت ستارگانی چون «توبی مگوایر»، «اندرو گارفیلد» که در فیلم‌های خارج از «دنیای سینمایی مارول»‌ نقش «مرد عنکبوتی» را بازی کرده بودند گشوده شد. شایعه‌ی بازگشت این بازیگران و حتی شخصیت‌های شرور آن فیلم‌ها در ماه‌های اخیر منتشر شده است.

در اپیزود پنجم «وانداویژن» مستقیماً به نحوه‌ی شکل‌گیری قدرت‌های شخصیت «واندا ماکسیموف» پرداخته شد. مأمورین SWORD، «مانیکا رمبو»، «جیمی وو»، و «دارسی لوییس» تأیید کردند که واندا در واقع در حال بازچینی واقعیت به شکل دائمی است. او تنها می‌تواند آنچه وجود دارد را تغییر دهد نه اینکه واقعیتی را خلق کند. بنابراین فیلم «مرد عنکبوتی ۳» که در حال فیلمبرداری است و هنوز عنوانی رسمی پیدا نکرده، فاش خواهد کرد که ناپایداری واقعیت توسط واندا چه زمانی روی داده است.

به لطف «وانداویژن» حتی شخصیت «گوست رایدر» (Ghost Rider) با بازی «نیکلاس کیج» نیز امکان بازگشت خواهد داشت. امتیاز فیلم‌های «گوست رایدر» در اختیار استودیوی سونی است، بنابراین ممکن است موانعی حقوقی بر سر راه بازگشت این شخصیت وجود داشته باشد.

در اپیزود پنجم «وانداویژن» واندا از وست‌ویو بیرون می‌آید تا SWORD را تهدید کند که تنهایش بگذارند. در این صحنه این شخصیت با بازی «الیزابت اولسن» لهجه‌ی سابق سوکوویایی خودش را به دست می‌آورد. اولسن پیش‌تر در مصاحبه با «کلایدر» توضیح داده بود که لهجه‌ی اروپایی واندا همچنان به قوت خود باقی است.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ۰۹:۴۹

حقوق گوست زایدر دست ماروله چون توی سری ایجنتز آف شیلدز حضور داشت

نمایش اسپویل