news-background
news-background

«دنی ویلنوو» تنها به شرط فیلمبرداری Dune در کویر کارگردانی آن را پذیرفته است: «فیلم Jaws را در استخر نساخته‌اند»

هفته‌ی گذشته اولین تریلر فیلم «تل‌ماسه» (دانلود فیلم Dune با لینک مستقیم) به کارگردانی «دنی ویلنوو» منتشر شد اما تنها به این علت که نام فیلم «تل‌ماسه» است نباید تصور کرد که تمامی رویدادهای کتاب علمی-تخیلی «فرانک هربرت» پوشش داده خواهد شد. فیلمساز می‌گوید یکی از شروط او برای اقتباس از این رمان، روایت داستان در دو قسمت بوده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

ویلنوو پیش از انتشار تریلر در مصاحبه با «ورایتی» توضیح داده است که داستان رمان «تل‌ماسه» برای تنها یک فیلم بیش از اندازه گران‌قیمت است. برای اقتباس وفادارانه از رمان هربرت او شرط کرد که قسمت دوم فیلم را هم بسازد. ویلنوو می‌گوید:‌ «داستان چنان غنی و پیچیده است که برای متعهد ماندن به کتاب، باید دست کم دو فیلم بسازیم. این قراری بود که از ابتدا گذاشتیم.»

شرط دیگر میان کارگردان و استودیوی برادران وارنر در مورد تولید «تل‌ماسه» در لوکیشن‌های واقعی بود. ویلنوو می‌گوید:‌ «استدلال من این بود که فیلم «آرواره‌ها» (دانلود فیلم Jaws با لینک مستقیم) را در یک استخر نساخته‌اند. نام فیلم «تل‌ماسه» است – باید در محیط واقعی باشیم.»

به این ترتیب بودجه‌ی «تل‌ماسه‌» ویلنوو تا ۲۰۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرد. فیلمبرداری دنباله‌ی این فیلم هنوز آغاز نشده و تاریخ شروع آن هم هنوز مشخص نیست. قسمت اول نیز در حال حاضر قرار است ۱۸ دسامبر امسال روی پرده برود، اما با موکول شدن تاریخ اکران «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» به یک هفته پس از «تل‌ماسه»، انتظار می‌رود وارنر فیلم ویلنوو را تا اوایل سال ۲۰۲۱ به تعویق بیندازد. تماشای انلاین فیلم خارجی.

کارگردان کانادایی از تفاوت‌های کلیدی میان «تل‌ماسه» و «بلید رانر ۲۰۴۹» (دانلود فیلم Blade Runner 2049 با لینک مستقیم) نیز می‌گوید. «بلید رانر ۲۰۴۹» عملکرد متوسطی در بازار آمریکا داشت اما منتقدین بسیاری از آن ستایش کردند و یک نئو-نوآر خواندندش. ویلنوو در این مصاحبه تأکید می‌کند که این دو فیلم تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر داشته‌اند. هرچند هر دو فیلم به ژانر علمی-تخیلی تعلق دارند اما فیلمساز می‌گوید فشاری که پس از امضای قرارداد برای این فیلم‌ها تحمل کرده متفاوت بوده است.

ویلنوو می‌گوید: «فشار متفاوتی در مورد «بلید رانر» و «تل‌ماسه» وجود داشت. با «بلید رانر» باید به شاهکار «ریدلی اسکات» احترام می‌گذاشتم. عملی از روی عشق بود. اما این فیلم کاملاً متفاوت است. با فشار رؤیاهایی که در دوران نوجوانی داشتم مواجه هستم. یک خیال‌پرداز بزرگ بودم. آن نوجوان درونم تمامیت‌خواه است و من باید رؤیاهایش را محقق کنم. این بزرگ‌ترین چالش من بود.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید