news-background
news-background

«جسیکا والتر» بازیگر برنده امی Arrested Development در سن ۸۰ سالگی درگذشت

«جسیکا والتر» بازیگر برنده‌ی امی که پنج دهه در عرصه‌ی بازیگری فعال بود، چهارشنبه ۲۴ مارس در سن ۸۰ سالگی درگذشت. والتر در دوران بازیگری خود عناوین متنوعی از «میستی را برایم پخش کن» (Play Misty for Me) «کلینت ایستوود» گرفته تا «خیابان‌های سان‌فرانسیسکو» (Streets of San Francisco) را به جا گذاشت. والتر برای بازی در نقش «لوسیل بلوث» در سریال «پرورش شکست‌خورده» (Arrested Development) نامزدی امی و «اتحادیه بازیگران» را دریافت کرد.

والتر برای بازی در اسپین‌آف «ایمی پرنتیس» (Amy Prentiss) در اواسط دهه‌ی ۱۹۷۰ در نقش یک کارآگاه پلیس اهل سان‌فرانسیسکو برنده‌ی امی شد. او در سریال انیمیشن «آرچر» (Archer) نیز به جای شخصیت «مالوری» صداپیشگی کرده بود.

والتر دومین نائب رئیس ملی «اتحادیه بازیگران» آمریکا بود و به مدت دو دهه به عنوان یکی از اعضای هیأت مدیره اتحادیه برگزیده شد. او بازیگری را از زادگاهش نیویورک سیتی آغاز کرد و در چندین نمایش برادوی از جمله «شایعه» (Rumors) «نیل سایمون» ظاهر شد.

بسیاری از همبازیان والتر در شبکه‌های اجتماعی به او ادای احترام کرده‌اند. «تونی هیل» همبازی والتر در سریال «پرورش شکست‌خورده» می‌نویسد: «او یک شخصیت قدرتمند بود و استعداد و تجربه‌اش بی‌مانند. روحت قرین آرامش ماما بلوث.»

«امبر نش» صداپیشه «آرچر» می‌نویسد: «بسیار خوشبخت بودم که فرصت همکاری با جسیکا را داشتم و او را می‌شناختم. او یکی از بهترین بازیگران ما بود. لحظه‌ای درنگ می‌کرد و بعد با خنده‌دارترین چیزی که به عمرتان شنیده بودید ما را از خود بی‌خود می‌کرد. از جسیکا درس‌های زیادی آموختم. قطعاً یک زن درجه یک بود.»

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۶ فروردین ۱۴۰۰ ۱۵:۰۷

خدا بیامرزدش. هم تو آرچر هم تو arrested development عالی بود.

نمایش اسپویل