news-background
news-background

انتقاد خالق انیمیشن BoJack Horsman از آمازون و نت‌فلیکس به خاطر پخش ناقص تیتراژ پایانی سریال‌ها

«رافائل باب-وکسبرگ» معتقد است که تلاش بسیاری از عوامل سازنده‌ی سریال‌ها بی‌اهمیت شمرده می‌شود.

«رافائل باب-وکسبرگ» خالق سریال «بوجک هورسمن» (BoJack Horseman) به تازگی از نت‌فلیکس و دیگر شبکه‌های استریمینگ انتقاد کرده و می‌گوید آن‌ها کم و بیش از تیتراژ پایانی عناوین غفلت می‌کنند. یکی از کاربران توئیتر نوشته است که در حین تماشای سریال انیمیشن «ناتمام» (Undone) شبکه‌ی آمازون موفق به دیدن اسامی عوامل سازنده در پایان یکی از اپیزودها نشده چرا که شبکه پس از چند ثانیه به صورت خودکار قسمت بعدی را پخش می‌کند. در نت‌فلیکس هم تیتراژ پایانی کوچک می‌شود تا تریلر سریال‌های اریجینال شبکه به نمایش درآید.

باب وکسبرگ در صفحه‌ی توئیتر خود می‌نویسد: «بسیار مشتاقم با شبکه‌ای همکاری کنم که چنین اقداماتی انجام نمی‌دهد. اگر در چنین شبکه‌ای کار می‌کنید آماده‌ی مذاکره‌ام. یک سریال نماینده‌ی تلاش‌های بی‌وقفه‌ی صدها هنرمند است که رؤیای‌ آن‌ها نمایش اسم‌شان در پایان پخش یک اپیزود در کادری کوچک است و سپس قطع شدن پخش همین تصاویر توسط تریلر سریال «ویچر».»

باب-وکسبرگ سپس تجربه‌ی شخصی خودش را توضیح می‌دهد: «وقتی که سریال «ناتمام» را تماشا کردم، شبکه یک آگهی در کنار اپیزود بعدی به نمایش درآورد که تصاویر را پوشانده بود. حتی پیش از آنکه تیتراژ پایانی پخش شود. فردی که با او سریال را تماشا می‌کردیم بسیار خشمگین شد و ما مجبور شدیم به عقب برگردیم صحنه‌ی پایانی را دوباره ببینیم.»

نویسنده در ادامه می‌گوید: «مخاطب هر زمانی که بخواهد می‌تواند اپیزود را به عقب یا جلو بزند. من در حین تماشای آخرین قسمت «انتقام‌جویان» سه بار از سرویس بهداشتی استفاده کردم و پشیمان هم نیستم. فقط از پخش‌کنندگان محتوا منزجرم که برای مخاطب تصمیم می‌گیرند، به ویژه وقتی که پیش‌فرض آن‌ها نادیده انگاشتن سازندگان باشد.»

باب-وکسبرگ پیش‌تر در مصاحبه‌ای از نت‌فلیکس که معمولاً سریال‌ها را پس از دو فصل کنسل می‌کند انتقاد کرده بود. او می‌گوید نت‌فلیکس باید به سریال تحسین‌شده‌ی «توکا و برتی» (Tuca and Bertie) به نویسندگی «لیزا هاناوالت» تهیه‌کننده‌ی «بوجک» فرصت بیشتری می‌داده است. سریال «بوجک» در ابتدا در نت‌فلیکس پربیننده نبود و پس از گذشت پنج سال به یکی از محبوب‌ترین و ستایش‌شده‌ترین عناوین تلویزیونی یک دهه‌ی گذشته بدل شد. عامل اصلی این موفقیت این بود که نت‌فلیکس پس از دو فصل سریال را کنسل نکرد و اجازه داد مخاطبین به سمت آن گرایش پیدا کنند.

اما «توکا و برتی» با صداپیشگی «تیفانی هدیش» و «الی وونگ» که بهار گذشته پخش شد چنین سرنوشتی پیدا نکرد. منتقدین اگرچه به تحسین سریال پرداختند اما این فصل اول مانند «بوجک» پربیننده نشد و شبکه ژوئیه امسال اعلام کرد که فصل دومی در کار نخواهد بود. باب-وکسبرگ در مصاحبه با لس آنجلس تایمز از ایجاد نشدن فرصت کافی برای سریال توسط نت‌فلیکس انتقاد کرده و می‌گوید: «وقتی که «بوجک» را آغاز کردیم، می‌دانستیم که نت‌فلیکس همیشه به سریال‌ها برای یافتن مخاطب فرصت می‌دهد. به خاطر می‌آورم که به من می‌گفتند به نظر ما پربیننده‌ترین اپیزود «بوجک» با آغاز فصل دوم رقم می‌خورد. سفارش ساخت یک فصل کامل [۲۲ اپیزودی] صادر نشد، اما متوجه بودند که پیدا شدن مخاطب‌ زمان‌بر است... باعث تأسف است که به نظر می‌رسد آن‌ها دیگر این‌طور فکر نمی‌کنند.»

نیمه‌ی اول از فصل پایانی «بوجک هورسمن» اکتبر گذشته پخش شد. باب-وکسبرگ در مصاحبه‌ی دیگری با «والچر» تأیید کرده است که پایان سریال بنابر تصمیم نت‌فلیکس بوده و نه خود او. نویسنده می‌گوید سریال می‌توانست دست کم تا یکی دو سال دیگر ادامه پیدا کند اما نت‌فلیکس حاضر نشده فصل هفتم آن را تولید کند. باب-وکسبرگ با این حال از شبکه ناراضی نیست و می‌گوید: «می‌دانید، تجارت همین است. آن‌ها باید کاری انجام دهند که فکر می‌کنند درست است. شش فصل برای یک سریال تلویزیونی خیلی هم بد نیست. راستش را بخواهید، از اینکه تا این مدت ادامه پیدا کرده شگفت‌زده‌ام. بنابراین گلایه‌ای نیست. فکر می‌کنم اگر سریال در شبکه‌ی دیگری پخش می‌شد یا در زمان دیگری به نت‌فلیکس می‌آمد حتی شاید به فصل دوم هم نمی‌رسید... بسیاری از سریال‌های نت‌فلیکس پس از یک فصل کنسل می‌شوند.»

نیمه‌ی دوم از فصل ششم و پایانی «بوجک هورسمن» ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۸) پخش می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید