news-background
news-background

کمدین آمریکایی ویدیوی زانو زدن پلیس روی گردنش را به اشتراک گذاشت

«جی فارو» بازیگر سابق «اجرای زنده شنبه شب» (دانلود سریال Saturday Night Live با لینک مستقیم) اخیراً در حالی که در خیابان در حال ورزش بوده توسط پلیس لس‌آنجلس بازداشت شده و یکی از مأمورین مانند «جورج فلوید» روی گردن او زانو زده است. ویدیوی این حادثه توسط دوربین‌های امنیتی ضبط شده است. فارو این ویدیو را ساعاتی پیش در صفحه‌ی اینستاگرامش به اشتراک گذاشته و می‌نویسد: «به راحتی می‌توانستم یک «جورج فلوید» یا «احمد آربری» باشم.»

این بازیگر و کمدین ۳۲ ساله در یکی از اپیزودهای برنامه‌ی تلویزیونی «گفتگو» (The Talk) شبکه‌ی CBS این واقعه را شرح می‌دهد. او می‌گوید در حالی که در یکی از پیاده‌روهای لس‌آنجلس می‌دویده، چهار مأمور مسلح به او نزدیک می‌شوند و به او می‌گویند خصوصیات ظاهری او با مرد سیاه‌پوست تحت تعقیبی که شلوار و پیراهن خاکستری پوشیده یکسان بوده است. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

فارو می‌گوید: «ناگهان متوجه شدم به طرف من اسلحه گرفته‌اند و دیدم که مأموری می‌گوید: «تکان نخور – بخواب روی زمین.» فارو می‌گوید به او دستور داده‌اند روی زمین دراز بکشد و دستانش را مثل هواپیما باز کند: «سه مأمور دیگر سر رسیدند... هوا گرم است، کرونا قطعاً مسئله‌ای نگران کننده بود، آن‌ مأمورین دستکشی به دست نداشتند، ماسک نداشتند... وقتی به من دستبند زدند، یکی از مأمورین زانویش را روی گردن من گذاشت.»

فارو می‌گوید به مأمورین گفته که نامش را در گوگل جستجو کنند تا متوجه شوند که در اشتباهند. پس از مدتی آن‌ها متوجه اشتباه خود می‌شوند و عذرخواهی می‌کنند. فارو می‌گوید: «به آن‌ها گفتم این دستبند‌های لعنتی را باز کنید. در حال ورزش کردن بودم. به راحتی ممکن بود شرایط دیگری رقم بخورد اگر «جی فارو» نبودم.» او می‌گوید سیاه‌پوستان آمریکایی نباید از اینکه می‌خواهند برای خرید بیرون بروند یا بنزین بزنند یا ورزش کنند ترسی داشته باشند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

فارو در پایان ویدیو می‌گوید: «من «جی فارو» هستم و یک سیاه‌پوست آمریکایی و جان من اهمیت دارد. جان سیاه‌پوستان همیشه مهم بوده است.»

    https://www.instagram.com/p/CBVo2bJn-wZ/

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید