news-background
news-background

جشنواره بوسان از عباس کیارستمی تقدیر خواهد کرد

در هفته گذشته عباس کیارستمی کارگردان فقید ایرانی به عنوان فیلم ساز برتر سال در قاره آسیا در جشنواره فیلم بوسان انتخاب شد. جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان یکی از جشنواره‌های مهم فیلم آسیا است و میان سینماگران نوگرا لقب اسکار آسیایی را نیز به خود اختصاص داده است.این جشنواره تخصصی هرساله در ماه اکتبر در بوسان کره جنوبی برگزار می‌شود و عنوان بهترین فیلم سازسال 2016 آسیا به کارگردان تازه در گذشته ایرانی عباس کیارستمی رسید.

فرزند عباس کیارستمی ، احمد کیارستمی ، در این مراسم که در تاریخ 6 الی 15 اکتبر برگذار میشود به عنوان نماینده پدرش حضور دارد تا جایزه را دریافت کند. همچنین قرار است قسمت هایی از ساخته‌های کیارستمی شامل سه گانه کوکر «خانه دوست کجاست؟» (1987)، «زندگی و دیگر هیچ» (1992) و «زیر درختان زیتون» (1994) در این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته شود.

مدیر برنامه ریزی این جشنواره در مورد کیارستمی گفت :« این کارگردان با جشنواره ما رابطه بسیار نزدیکی داشته است و در چندین دوره حضور داشته اولین حضور او در سال 1997 بود که دومین دوره از برگذاری جشنواره بود. »

در سال 2014 اصغر فرهادی، به عنوان رییس هیئت داوران جشنواره فیلم بوسان انتخاب شد بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان از اول اکتبر 2015 فعالیت خود را آغاز کرد. برگزارکنندگان این جشنواره بین‌المللی، فهرست جدیدی از یکصد فیلم برتر آسیا منتشر کرده اند که ایران در آن با 19 فیلم بعد از ژاپن و کره جنوبی رتبه سوم را به خود اختصاص داده بود. (بهترین خبرها در اخبار سینمای جهان)

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید