news-background
news-background

«جری استیلر» در سن ۹۲ سالگی درگذشت

«جری استیلر» بازیگر و کمدین آمریکایی و پدر «بن استیلر» در سن ۹۲ سالگی درگذشت. «بن استیلر» در اولین ساعات روز دوشنبه ۱۱ می مرگ پدرش را تأیید کرد و در صفحه‌ی توئیترش نوشت: «متأسفانه باید بگویم که پدرم، جری استیلر، با مرگ طبیعی از دنیا رفت. او پدر و پدربزرگی فوق‌العاده بود، و همسری وفادار برای «آن» تا حدود ۶۲ سال. دلمان برایت تنگ می‌شود. دوستت دارم پدر.»

استیلر که سابقه‌ی بازی در نقش‌های کمدی به همراه همسرش «آن میرا»، بازی در تئاترهای برادوی و نقش‌آفرینی در سریال‌های تلویزیونی به عنوان بازیگر مهمان را داشت، بیشتر با نقش‌های «فرانک کاستانزا» در سریال «ساینفلد» (دانلود سریال Seinfeld با لینک مستقیم)، پدر شخصیت «لیا رمینی» در سریال «سلطان کوئینز» (دانلود سریال The King of Queens با لینک مستقیم) و مدیر «زولندر» (دانلود فیلم Zoolander با لینک مستقیم) به کارگردانی «بن استیلر» شناخته می‌شد.

او در سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۸ در ۲۶ اپیزود از سریال «ساینفلد» بازی کرد و «استلا هریس» نقش همسرش را برعهده داشت. استیلر در سال ۱۹۹۷ برای این نقش نامزد امی شد. این بازیگر اگرچه به عنوان یک کمدین شناخته می‌شود اما در برادوی سابقه‌ی بازی در نقش‌های درام را داشت. استیلر سال‌ها پیش از آنکه با بازی در «ساینفلد» و «سلطان کوئینز» شناخته شود، به همراه همسرش در دهه‌ی ۱۹۶۰ چندین مرتبه در سریال «شوی اد سالیوان» (The Ed Sullivan Show) ظاهر شد. او در سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۷ در «سلطان کوئینز» نقش «آرتور اسپونر»» پدر شخصیت «کری هفرنان» با بازی رمینی را ایفا کرد.

استیلر در هر دو نسخه‌ی سینمایی «اسپری مو» (دانلود فیلم Hairspray با لینک مستقیم) در سال ۱۹۸۸ با کارگردانی «جان واترز» و در سال ۲۰۰۷ به کارگردانی «آدام شنکمن» بازی کرد. «جری استیلر» جدا از «زولندر» در سال ۲۰۰۷ در فیلم‌های «کودک دل‌شکسته» (The Heartbreak Kid) به کارگردانی برادران فرلی، «تعقیب‌وگریز هیجان‌انگیز» (Hot Pursuit) در سال ۱۹۸۷ و چندین عنوان دیگر با فرزندش بن همکاری کرد. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

استیلر در نیویورک متولد شده و فارغ‌التحصیل دانشگاه سیراکیوس بود. او اولین بار در سال ۱۹۵۴ با موزیکال کمدی «سیب طلایی» (The Golden Apple) در برادوی ظاهر شد و در سال ۲۰۰۱ نامزی دریافت گرمی را هم کسب کرد. استیلر و میرا در سال ۲۰۰۷ در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود یک ستاره دریافت کردند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۶ فروردین ۱۴۰۲ ۲۱:۰۸

روحش شاد

نمایش اسپویل