news-background
news-background

«جان ساکسون» بازیگر فیلم‌های Enter the Dragon و Nightmare on Elm Street در سن ۸۴ سالگی درگذشت

«جان ساکسون» بازیگر کاریزماتیک فیلم‌های ترسناک و وسترن پس از مبارزه با ذات‌الریه در سن ۸۴ سالگی درگذشت. به‌یادماندنی‌ترین نقش‌های ساکسون در فیلم «کابوس در خیابان الم» (دانلود فیلم A Nightmare on Elm Street 1984 با لینک مستقیم) و دو دنباله‌ی آن، و فیلم رزمی «اژدها وارد می‌شود» (دانلود فیلم Enter the Dragon 1973 با لینک مستقیم) بود. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

ساکسون در چندین فیلم تأثیرگذار ژانر وحشت از جمله «ظلمت» (دانلود فیلم Tenebrae با لینک مستقیم) به کارگردانی «داریو آرجنتو»، «کریسمس سیاه» (دانلود فیلم Black Christmas 1974 با لینک مستقیم) و «از گرگ‌ومیش تا سپیده‌دم» (دانلود فیلم From Dusk Till Dawn با لینک مستقیم) در سال ۱۹۹۶ بازی کرد. او سابقه‌ی نقش‌آفرینی در وسترن‌های «نابخشوده» (دانلود فیلم The Unforgiven با لینک مستقیم) و «مرگ تفنگدار» (دانلود فیلم Death of a Gunfighter با لینک مستقیم) و «جو کید» (دانلود فیلم Joe Kidd با لینک مستقیم) را دارد.

ساکسون در طول بیش از ۶۰ سال فعالیت هنری خود نقش‌های مختلفی در فیلم‌هایی که در سراسر دنیا فیلمبرداری شدند بازی کرد. او در سال ۱۹۵۶ در سنین نوجوانی توجه کارگردانان را به خود جلب کرد و سپس کارش به بازی در مقابل «دبی رینولدز» و «سندرا دی» کشید. او در سال‌های بعد بیشتر به بازی در نقش‌های مکمل پرداخت و در دهه‌ی ۱۹۶۰ در اروپا بازی در فیلم‌هایی مانند «دختری که زیاد می‌دانست» (The Girl Who Knew Too Much) «ماریو باوا» را تجربه کرد و فیلم‌های دیگری در ایتالیا، فیلیپین و بریتانیا بازی کرد. در سال ۱۹۶۶ وسترن «آپالوسا»‌ (دانلود فیلم The Appaloosa با لینک مستقیم) برای او نامزدی گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را به همراه داشت. ساکسون در این فیلم مقابل «مارلون براندو» بازی کرد.

ساکسون پس از موفقیت «اژدها وارد می‌شود» نقش‌های کوتاهی در سریال‌ها‌ی دهه‌ی ۱۹۷۰ از جمله «مرد شش میلیون دلاری» (The Six Million Dollar Man) و «استارسکی و هاچ» (Starsky and Hutch) ظاهر شد. آخرین نقش ساکسون فیلم «اکسترا» (The Extra) در سال ۲۰۱۷ بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید