news-background
news-background

تیزر سریال Watchmen: شمارش معکوس برای پایان دنیا

 

با پایان یافتن «بازی تاج‌وتخت»، شبکه‌ی HBO اقتباس بی‌پروای دیگری از ژانر علمی تخیلی صورت داده که تقریباً تمامی سنت‌های مرسوم سریال‌های تلویزیونی اپیزودیک را به چالش می‌کشد. «واچمن‌» (Watchmen) سریالی است که از کامیک حماسی «آلن مور» و «دیو گیبنز» اقتباس می‌شود. شبکه شب گذشته تیزر این مجموعه را منتشر کرد که در ادامه مشاهده می‌کنید.

داستان این سریال با تهیه‌کنندگی «دیمن لیندلاف» در دنیایی موازی روی می‌دهد جایی که ابرقهرمانان را قانون‌شکن می‌دانند. این درام جدید به دنیای منبع الهامش وفادار مانده اما با شخصیت‌ها و داستانی جدید مسیری تازه در پیش می‌گیرد. بازیگران سریال شامل «رجینا کینگ»، «جرمی آیرونز»، «دان جانسون»، «جین اسمارت»، «تیم بلیک نلسون»، «لوئیس گاست جونیور»، «هونگ چائو»، «اندرو هاوارد»، «فرانسیس فیشر»، «سارا ویکرز»، «دیلن شومبینگ» و «جیمز وولک» می‌شوند.

هواداران کامیک معتقدند «واچمن» شاهکاری در مدیوم خود است که زندگی قهرمانانش به افراط، فساد، و جنون کشیده شده و حتی اعمالشان بر وقایعی تاریخی مانند ترور «جان اف. کندی»، جنگ ویتنام و رسوایی واترگیت تأثیر می‌گذارد.

استودیوی برادران وارنر و «زک اسنایدر» در سال ۲۰۰۹ از این کامیک اقتباسی به عمل آوردند که میان هواداران دودستگی ایجاد کرد. «واچمن» جدید همانگونه که از تیزرش پیداست نه یک بازسازی است و نه یک دنباله اما به‌رغم اینکه از ماسک «رورشاخ» در آن استفاده شده، هیچ‌گونه ارتباطی به وقایع کتاب‌های کامیک نخواهد داشت.

در تریلر ماسک «رورشاخ» توسط چندین تن به صورت زده شده و یادآور یکی دیگر از کامیک‌های کلاسیک مور در دهه‌ی ۱۹۸۰ است: «وی مثل وندتا» (V for Vendetta). صدا و تصویر «دان جانسون» بازیگر سریال «میامی وایس» در همین دهه نیز در پایان تیزر شنیده و مشاهده می‌شود و وقتی از او سؤال می‌شود که در مورد چه چیزی بحث می‌کند پاسخ می‌دهد: «چیز مهمی نیست. پایان دنیا... تیک، تاک، تیک، تاک.»

استفاده از آهنگ «تیک تاک» برای معرفی سریالی که ممکن است آواهای آن تا مدت‌ها از ذهن مخاطب بیرون نرود، در دل هراس می‌اندازد. علتش این است که «ترنت رزنر» و «اتیکس راس» آهنگسازان «شبکه‌ی اجتماعی» از گروه راک «ناین اینچ نیلز» موسیقی این سریال را خلق می‌کنند.

سریال «واچمن» پاییز امسال از HBO‌ پخش می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۱:۳۰

بهترین خبر ماه می ...

نمایش اسپویل